کاسیاس و ژاوی برنده جایزه شاهزاده آستوریاس شدند : گفتگو با کاسیاس: ما هم دغدغه‌های ...



گفتگو با کاسیاس: ما هم دغدغه‌های خود را داریم؛چابی 15 سال است دوست من است؛ رقابت نباید افراطی باشد

ایکر کاسیاس پس از دریافت جایزه پرنس آستوریاس همراه با چابی، در گفتگویی به ماجرای اخیر رونالدو هم پرداخته است.

 

برنده جایزه صلح نوبل 2016 , برنده ایرانی جایزه نوبل , شکیرا در دو بخش برنده ی جایزه ی

 

سایت گل – ایکر کاسیاس، دروازه‌بان رئال مادرید و چابی ارناندس، هافبک بارسلونا توانستند به‌صورت مشترک جایزه شاهزاده آستوریاس را بردند. کاسیاس در گفتگویی که در وب‌سایت رئال مادرید منتشر شده گفته از دریافت این جایزه خوشحال است: «حقیقت این است که از زمانی که سپ بلاتر من و چابی را معرفی کرد تا امروز اتفاقات بسیار سریع روی دادند. من بسیار خوشحالم. چند عنوان هستند که غیر قابل دسترسی به نظر می‌رسند و هرگز فکر نمی‌کنید آنها را ببرید. اما کاری که در دوران ورزشی خود انجام می‌دهید می‌تواند شما را به جوایز زیادی برساند. این جایزه بسیار من را خرسند کرد.»

او این جایزه را به‌صورت مشترک با چابی برد: «در چند سال اخیر رقابت بین رئال مادرید و بارسلونا بسیار افزایش یافته که به نظرم برای فوتبال، ورزش و طرفداران خوب است. البته این رقابت باید همیشه با میانه‌روی و اعتدال همراه باشد. این موضوع به نفع تیم ملی اسپانیا هم شده. سال‌هایی طلایی را پشت سر می‌گذاریم که امیدوارم تکرار شوند، هرچند که تکرار آنها بسیار دشوار خواهد بود. این جایزه‌ای است که به دو چهره برجسته دو تیم داده شده، و به دو نفر از تیم ملی. ما کاپیتان‌های تیم ملی بودیم. اما این جایزه به افراد بسیاری تعلق دارد: هم‌تیمی‌های ما در رئال و بارسا، و در تیم ملی، و طرفداران... بسیار خوب شد که این جایزه را گرفتیم.»

ایکر و چابی سال‌های بسیاری است که هم را می‌شناسند. کاسیاس درباره دوستی‌شان می‌گوید: «فوتبال ورزشی گروهی است که همواره درخشیدن به عنوان یک فرد در آن دشوار است. اما جوایز بسیاری برای بازیکنان گذاشته‌اند. رابطه حرفه‌ای و دوستی ما بیش از 15 سال قدمت دارد. ما از کودکی، تا نوجوانی، و تا حالا با هم دوست بوده‌ایم. به این جایزه با علاقه فراوانی خواهم نگریست. این جایزه خاطرات و تجربیات بسیاری را برایم زنده می‌کند و دلیلی می‌شود برای شادی.»

کاسیاس تا روز دوشنبه در اردوی تیم ملی فوتبال اسپانیا بود و آن‌جا بود که خبر را شنید: «من و چابی به هم تبریک گفتیم و هم‌تیمی‌ها هم واکنشی عالی به اخبار داشتند. به نظرم در نقطه بسیار خوبی در تاریخ به سر می‌بریم، جایی که دوران پرافتخاری برای باشگاه‌های اسپانیایی و تیم ملی است. به نظرم این جایزه برای کار خوبی است که فوتبال اسپانیا در سطح باشگاهی و ملی در سال‌های گذشته انجام داده.»

ایکر همواره به مهارهایش در زمین شهرت داشته. او می‌گوید: «همیشه گفته‌ام. دوست دارم به عنوان ایکر انسان از من یاد شود تا ایکر دروازه‌بان خوب، یا ایکر دروازه‌بان بد. من در زندگی به بسیاری از چیزها که می‌خواستم رسیدم. کاری را می‌کنم که دوست دارم و بسیاری از مردم عاشق تماشای بازی شما هستند و هرگاه عنوانی می‌برید خوشحال می‌شوند. این فرصتی است که باید از آن استفاده کنیم تا الگوی هواداران شویم و باید با همکاری با مدارس ورزشی کودکان، سازمان‌های مردم‌نهاد و حرکات باارزش بخشی از این لطف را جبران کنیم. به همین دلیل است که چند ماه پیش سازمانی بنا نهادم تا بتوانم بهتر از اوضاع باخبر شوم. ما جامعه‌ای مقروض هستیم و بهتر است ما با چیزی که در فوتبال آموخته‌ایم دین خود را ادا کنیم.»

او همچنین درباره رونالدو به صحبت پرداخت: «درک می‌کنم که درک اوضاعی که به عنوان بازیکن با آن روبرو هستیم برای مردم دشوار است. اما ما هم مانند بقیه انسانیم و دغدغه‌های خود را داریم. ما خانواده و دوستان خود را داریم و آنها هم بسیار مهم هستند.»

کاسیاس در سال 2010 همراه با تیم ملی اسپانیا برنده این جایزه شده بود. او این بار با چابی جایزه را دریافت کرد. او گفت: «این بار متفاوت بود. چابی و من درباره‌اش صحیت کرده‌ایم. اکنون باید سخنرانی و تشکر کنیم. دفعه قبلی بیسنته دل‌بوسکه این بخش را انجام داد و ما تنها تماشا کردیم. این بار نوبت به ما رسیده!»/گل

 


ویدیو : کاسیاس و ژاوی برنده جایزه شاهزاده آستوریاس شدند