کازابلانکا، شهر عشق های سیاه و سفید : کازابلانکا در ذهن خیلی ها خاطره عشق همفری ...


کازابلانکا در ذهن خیلی ها خاطره عشق همفری بوگارت و اینگرید برگمن در فیلم کازابلانکا را زنده می کند. اصولا شاید اگر مایکل کورتیس این فیلم را نساخته بود، خیلی از ما اصلا اسم کازابلانکا هم به گوش مان نخورده بود. هفته نامه اوقات خوش - محمدعلی مهدی: کازابلانکا در ذهن خیلی ها خاطره عشق همفری بوگارت و اینگرید برگمن در فیلم کازابلانکا را زنده می کند. اصولا شاید اگر مایکل کورتیس این فیلم را نساخته بود، خیلی از ما اصلا اسم کازابلانکا هم به گوش مان نخورده بود. اما حالا حداقل ذهنیتی راجع به شهر کازابلانکا داریم و می دانیم شهری در مراکش است و از خیلی جهت ها از پایتخت این کشور هم معروف تر است.

سیاه سفید کردن عکس در فتوشاپ , سیاه و سفید کردن عکس در فتوشاپ , عکس سیاه و سفید

کازابلانکا

کازابلانکا یا سرای سفید که به عربی دارالبیضاء هم گفته می شود، به عروس شهرهای آفریقا شهرت دارد. کازابلانکا بزرگ ترین شهر مراکش است که در غرب آن واقع شده است. بخشی از شهرت این شهر مدیون فیلم به یادماندنی مایکل کورتیس است که هنوز جزو فیلم های برگزیده دوستداران سینماست. فیلی با نام این شهر بسیاری از علاقه مندان را راهی آفریقا کرد تا از آن دیدن کنند.

آب و هوای کازابلانکا از نوع مدیترانه ای معتدل و تحت تاثیر آب و هوای اقیانوس اطلس است که در تمام سال هم برای آن حکم فرماست.

سیاه سفید فتوشاپ , سیاه سفید کردن عکس , سیاه و سفید

البته این عروس آفریقایی چندان هم خالی از اشکال نیست، به طوری که ترافیک آن بسیار زیاد و کلافه کننده است و گاه گردشگران به سرشان می زند با نخستین قطار از کازابلانکا فرار کرده و به حومه آن پناه ببرند.

هر چند اگر از ترافیک و شلوغی شهر بگذریم، مسجد بسیار باشکوه و زیبای شاه حسن دوم و سرزندگی و زیبای شب های کازابلانکا به تنهایی برای وسوسه کردن هر گردشگری کافی است.

شهر امروزی کازابلانکا دارای قدمتی طولانی است. این شهر در قرن دهم قبل از میلاد توسط ماهیگیران فینیقی تاسیس شد و بعدها اقوام مختلفی در آن سکونت داشتند. شما در بدو ورود به کازابلانکا به فرودگاه بین المللی سلطان محمد پنجم راهنمایی می شوید که بزرگ ترین و پرترافیک ترین فرودگاه مراکش است.

تبدیل عکس رنگی به سیاه سفید آنلاین , سیاه و سفید کردن عکس , تبدیل عکس سیاه و سفید به رنگی

پس از ورود به فرودگاه، گردشگران می توانند با استفاده از تاکسی های فرودگاه یا رفتن به ایستگاه قطار «وویاگریوس» خود را به مرکز شهر برسانند. به خاطر داشته باشید حتما نسبت به تهیه نقشه شهر در فرودگاه یا ایستگاه قطار اقدام کنید. البته شهر کازابلانکا شبیه شهرهای اروپایی است و تمام خیابان های آن دارای تابلوهای راهنماست و احتمال گم شدن گردشگران در آن بسیار کم است.

بخشی قدیمی شهر هم «مدینه» نام دارد. برخلاف سایر قسمت های شهر، احتمال گم شدن گردشگران در آن زیاد است که البته این موضوع جای نگرانی ندارد. به دلیل کوچک بودن مدینه، حتی در صورت گم شدن در این شهر، شما می توانید طی 10 دقیقه از مدینه خارج شوید.

برای گردش در کازابلانکا، گزینه های بسیاری در اختیار دارید یعنی می توانید از خطوط مترو که به تازگی در شهری راه اندازی شده، استفاده کنید یا اینکه سوار اتوبوس یا تاکسی شوید.

تاکسی های کازابلانکا قرمز رنگ اند و رانندگان تاکسی دارای مهارت عجیبی در پیدا کردن مسیرهای بدون ترافیک و یافتن آدرس شما در هر گوشه و کنار شهر هستند.

سیاه سفید کردن در فتوشاپ , سیاه و سفید در فتوشاپ , سیاه سفید کردن عکس در فتو شاپ

در کازابلانکا نوع دیگری از تاکسی ها به رنگ سفید وجود دارد که عموما مرسدس بنزهای مدرن هستند که البته تنها به درد کسانی می خورد که در جیب شان آن قدر پول وجود دارد که نمی دانند چطور آن را خرج کنند. مراقب این تاکسی ها باشید و از سوار شدن به آنها خودداری کنید چرا که کرایه آنها برای مسیر مشابه در حدود چند برابر تاکسی های معمولی است.

دیدنی های کازابلانکا

مسجد شاه حسن دوم:
این مسجد که بزرگ ترین مسجد شهر محسوب می شود در بلوار سیدمحمد بن عبدالله (ص) قرار دارد و درهای آن به روی گردشگران از ساعت 9 صبح گشوده می شود. مسجد شاه حسن دوم، سومین مسجد بزرگ جهان است که بلندترین مناره جهان در آن ساخته شده است.

عکس های سیاه و سفید , سیاه و سفید کردن در فتوشاپ , تبدیل عکس سیاه سفید به رنگی

تمامی گردشگران اعم از مسلمان و غیرمسلمان می توانند از این مسجد بازدید کرده و از دین تزئینات زیبا و کاشی کاری های فوق العاده آن و همچنین حمام بزرگی که در این مسجد ساخته شده است، لذت ببرند.

آموزش سیاه و سفید در فتوشاپ , آموزش سیاه سفید کردن عکس در فتوشاپ , طراحی اتاق نشیمن سیاه و سفید

مدینه یا شهر قدیمی: همان گونه که گفته شد بخش قدیمی کازابلانکا مدینه نام دارد. برخلاف بافت مدرن شهر که فرم اروپایی دارد، مدینه دارای بافت سنتی است و اگر خواهان دیدن چهره قدیمی شهرهای شمال آفریقا هستید حتما به مدینه بروید.

تبدیل عکس رنگی به سیاه سفید در paint , سیاه و سفید کردن تصویر در فتوشاپ , سیاه و سفید کردن عکس در فوتوشاپ

البته مدینه بسیار شلوغ و پرازدحام است و اگر به دنبال فضایی مدرن و تمیز می گردید سراغ اقامت در مدینه نروید اما به همه گردشگران توصیه می کنیم حتما حداقل نصف روز را برای بازدید از مدینه اختصاص دهند.

کورنیچ:
کورنیچ در کنار اقیانوس و در بخش غربی مسجد شاه حسن دوم واقع شده است. از 10 سال پیش به این سو با رونق گرفتن این ناحیه و ساخت هتل ها و اقامتگاه های مدرن، کورنیچ به قطب گردشگری کازابلانکا تبدیل شد. زیباترین هتل ها و مدرن ترین بخش کورنیچ بولار اقیانوس نام دارد.

چگونه پوست سیاه را سفید کنیم , مشکل سیاه سفید شدن فتوشاپ , سیاه و سفید کردن عکس با فتوشاپ

 تقریبا تمام رستوران های زنجیره ای غربی در این قسمت از کازابلانکا شعبه دارند. پیاده روی در این بلوار و نوشیدن یک فنجان چای داغ یا قهوه در کافه های رو به اقیانوس نیز از جاذبه های مورد علاقه گردشگران است.

زیارتگاه سیدعبدالرحمن: این زیارتگاه روی صخره های ساحلی مشرف به دریا در نزدیکی کورنیچ قرار دارد و تنها در طول روز و جزر کامل امکان دسترسی به آن وجود دارد. افراد غیرمسلمان اجازه ورود به این زیارتگاه را ندارند. البته شهرت زیاد این بنا باعث شده که گردشگران اروپایی با آمدن به ساحل های مجاو از زاویه و نمای زیبا با دیوارهای سفید و زیبایش عکس هایی به یادگار بگیرند.

سیاه سفید کردن عکس با فتوشاپ , رنگی کردن عکس سیاه سفید , تبدیل عکس رنگی به سیاه سفید در فتوشاپ

محکمه پادشاه: این عمارت تاریخ نمایانگر سبک معماری قدیم شمال آفریقا یا سبک «موریش» است که شامل بیش از 60 اتاق با تزیینات زیبای وبی و حجاری های فوق العاده پرکار است. تعداد زیادی گچبری و کاشی کاری و تزیینات فلزی نیز در جای جای این عمارت به چشم می خورد. البته باید یادآور شویم که لطفا به سرتان نزند که به تنهایی دل به دریا بزنید و بخواهید از این عمارت دیدن کنید چرا که بدون شک در آن گم می شوید، پس بهتر است صبر کنید و به صورت گروهی و در کنار راهنما وارد این عمارت شوید. فراموش نکنید حتما سری به حمام های سنتی کازابلانکا که به حمام های ترکی معروف هستند بزنید. این حمام ها بسیار شبیه حمام های سنتی خزینه دار ایرانی هستند و خود یکی از جاذبه های گردشگری شهر به حساب می آیند. از دیگر دیدنی های کازابلانکا می توان به دفتر پست مرکزی، گالری هنرهای مدرن، میدان هشت ضلعی و موزه ملی مراکز اشاره کرد.

سیاه سفید خاکستری , آموزش سیاه سفید کردن در فتوشاپ , سیاه سفید کردن در فتو شاپ

کازابلانکا شهری مناسب برای خرید هم محسوب می شود. شما برای خرید می توانید به مغازه ها و فروشگاه های متعددی مراجعه کنید. در اطراف مدینه فروشگاه های زیادی وجود دارد که اجناس مراکشی و صنایع دستی از قبیل سفالینه ها، لباس های سنتی چرم و... ارائه می کنند. در صورتی که از این فروشگاه ها خرید می کنید چانه زدن را فراموش نکنید اگر هم به دنبال خرید وسایل و لباس های مارک دار هستید نیز بهترین گزینه در کازابلانکا فروشگاه ماریف است که در نزدیکی Twinسنتر قرار دارد.

غذاهای مراکشی

غذاهای مراکشی کاملا مشابه غذاهای اسپانیایی هستند و در رستوران های این شهر گردشگران به راحتی می توانند انواع غذاهای اسپانیایی، مراکشی و اروپایی را تهیه کنند.

سیاه و سفید عکس آنلاین , سیاه سفید شدن فتوشاپ , سیاه شدن موهای سفید

کی برویم

کازابلانکا آب و هوای نسبتا معتدلی دارد و به همین خاطر در فصل های مختلف سال می توانید به این شهر سفر کنید. کازابلانکا منطقه پربارانی نیست و فقط زمستان ها بارش زیادی را تجربه می کند؛ شهر آب و هوای مدیترانه ای دارد و خیلی سرد یا خیلی گرم نمی شود. اصولا کازابلانکا و به خصوص منطقه جنوبی آن، به منطقه تعطیلات تابستانی شهرت پیدا کرده و ساحل منطقه در تمام طول تابستان مملو از گردشگران است.

پول و اختلاف ساعت

واحد پول مراکش درهم مغرب (MAD) است که به 100 سنتیم تقسیم می شود. یک درهم تقریبا معادل 3000 ریال ایران است. لازم به ذکر است ورود و صدور ارز مراکش اکیدا ممنوع است. ولی با این حال هیچ محدودیتی در واردات ارز خارجی وجود ندارد و شما می توانید پول خود را به راحتی در دفاتر موجود در فرودگاه ها، هتل های مرکزی و بسیاری از بانک ها به درهم تبدیل کنید. به یاد داشته باشید که پیش از خروج از کشور نسبت به تبدیل ارزهای درهم خود اقدام کنید. خالی از لطف نیست اگر به این نکته نیز اشاره کنیم که اختلاف ساعت ایران با مراکش 3:30- است و قیمت تورهای کازابلانکا به صورت ترکیبی است. یعنی برای چهار شب اقامت در مراکش و دو شب در کازابلانکا یا بر عکس از 6 تا 8 میلیون تومان باید بپردازید.

کافه ریک

یکی از جاهایی که نباید دیدنش را از دست بدهید «کافه ریک» است. همفری بوگارت و اینگرید برگمن برای فیلم برداری صحنه های فیلم کازابلانکا پای شان را یک بار هم در این شهر نگذاشتند. اما سال ها بعد یک خانم خوش ذوق آمریکایی تصمیم گرفت روح فیلم را دوباره در شهر کازابلانکا بازسازی کند و موفق هم شد. خانم کتی کریگر که به «مادام ریک» معروف شده، زنی آمریکایی است که در مراکش زندگی می کند.

چگونه pdf را سیاه سفید کنیم , طریقه سیاه و سفید کردن عکس در فتوشاپ , سیاه سفید کردن تصویر در فتوشاپ

او «کافه ریک» را در سال 2004 میلادی افتتاح کرد و آن را درست شبیه همان کافه ای ساخته که در فیلم کازابلانکا نمایش داده می شود. نوازنده پیانوی کافه ریک هم همان آهنگ های جازی را که نوازنده سیاه پوست (سام) در فیلم می نواخت برای مشتریان رستوران می زند. بنابراین شنیدن آهنگ «همچنان که زمان می گذرد» را در این رستوران از دست ندهید.


ویدیو : کازابلانکا، شهر عشق های سیاه و سفید