کارلوس کی‌روش از کودکی تا امروز : تصمیم داریم از این هفته و به صورت سریالی ...


تصمیم داریم از این هفته و به صورت سریالی مطلبی با محوریت زندگی ورزشی بازیکنان و مربیان حاضر در فوتبال کشورمان را که شامل بیوگرافی، سایه روشن ها و تصاویر خاطره انگیز است را تقدیم خوانندگان خود کند. ورزش سه: تصمیم داریم از این هفته و به صورت سریالی مطلبی با محوریت زندگی ورزشی بازیکنان و مربیان حاضر در فوتبال کشورمان را که شامل بیوگرافی، سایه روشن ها و تصاویر خاطره انگیز است را تقدیم خوانندگان خود کند. در اولین قسمت از این برنامه سراغ کارلوس کی روش رفتیم که این روزها بازهم در متن اخبار فوتبالی ایران حضور دارد. پس از صدرنشینی تیم ملی در گروه چهارم مسابقات مقدماتی جام جهانی در آسیا، دو خبر پیاپی راجع به استعفا و سپس بیماری کی روش جامعه فوتبالی ایران تحت تاثیر خود قرار داده است، اخباری که صحت و سقم آن هنوز برای فوتبالدوستان ایرانی مشخص نشده است.

دروازه بانی از موزامبیک

مرد 62 ساله نیمکت فعلی مربیگری ایران در موزامبیک به دنیا آمد و تا 21 سالگی در آنجا حضور داشت و پس از اعلام استقلال این کشور، او به همراه خانواده اش به سرزمین واقعی خود یعنی پرتغال رفت. در مورد کی روش جالب اینکه او در دوران کوتاه مدت بازیگری اش، یک دروازه بان بود.

کاشف سبیلوی نسل طلایی پرتغال

او پس از به پایان رساندن تحصیلات خود در دانشگاه لیسبون در رشته تربیت بدنی شاخه فوتبال به مربیگری روی آورد و در سال 1978 کارش را با تیم دانشگاه محل تحصیل خود آغاز کرد. او تا 1989 در تیم های مختلف از دستیاری در تیم های پایه تا ... کارش را ادامه داد تا اینکه در این سال اتفاقی که باید، افتاد. وی به همراه جوانانی که خودش کشف  کرده بود از تیم های پایه، به همراه تیم ملی جوانان پرتغال قهرمان شد، اتفاقی که باعث شد او را کاشف و معمار نسل طلایی پرتغال بنامند. سه افتخار بین المللی (دو قهرمانی جام جهانی جوانان و قهرمانی جام ملت های اروپا در رده نوجوانان) باعث شد وی سال 1990 بالاترین نشان افتخار ورزشی را در پرتغال از آن خود کند و در سال 1991 برای اولین بار سرمربی تیم ملی بزرگسالان این کشور شود.

تاریخ امروز , امروز

وی زمانی که نتوانست تیم ملی این کشور را به جام جهانی 1994 آمریکا ببرد از پست خود کناره گرفت تا در زمان دیگری به این تیم بپیوندد.

جانشین آرسن ونگر

پس از آن این مربی هدایت اسپورتینگ لیسبون را برعهده گرفت، یک نایب قهرمانی، یک قهرمانی حذفی و یک قهرمانی سوپرجام حاصل کار او بود. با جدایی از این تیم و رد کردن پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی آمریکا، وی به عنوان گرانترین مربی آن سال لیگ آمریکا به مترو استارز پیوست.

وطن امروز , روزنامه های امروز

تیم ناگویا ژاپن مقصد بعدی این مربی بود، این تیم که آرسن ونگر را در حال جدایی از خود دید با پیشنهادی نجومی این سرمربی حالا دیگر پرتغالی را به عضویت خود درآورد. پس از چند مقام قهرمانی و نایب قهرمانی کی روش از این تیم جدا شد و به عنوان مشاور فنی فدراسیون فوتبال آمریکا شد، وی بعد از هفت ماه پیشنهاد یک میلیون دلاری این فدراسیون را برای سرمربیگری رد کرد و به تیم ملی امارات رفت و پس از آن نیز از سال 2000 تا 2002 به آفریقای جنوبی رفت.

مغز متفکر نیمکت فرگی و سرمربی کهکشانی ها

امروز چندمه , فرصت امروز

کارلوس در دو مرحله روی نیمکت تیم منچستر یونایتد نشست و به عنوان دستیار اصلی آلکس فرگوسن فعالیت کرد، فعالیتی که هم نام او را بسیار پرآوازه کرده بود و هم او را به عناوین بزرگی رسانده بود.

تیتر روزنامه های امروز , فال امروز

پس از جدایی از شیاطین سرخ او به عنوان نفر اول به جمع کهکشانی ها اضافه شد، اما این انتخاب پرز جز یک قهرمانی سوپرجام چیز دیگری برای رئالی ها نداشت، رئالی که لبریز از سوپراستارهای روز فوتبال دنیا بود، فوق ستاره هایی همچون زین الدین زیدان، دیوید بکهام، رونالدو، روبرتو کارلوس، رائول گونزالس و ...

قیمت دلار امروز , ساعت امروز

بازگشت به پرتغال و بازی گرفتن از کشف جدید

عناوین روزنامه های امروز , روزنامه امروز

پس از عدم موفقیت در رئال؛ او به نیمکت تیم ملی پرتغال برگشت و توانست این تیم را به جام جهانی 2010 ببرد، تیمی که بازوبندش را به کریستین رونالدو داده بود، بازیکنی که خودش او را به منجستر برده و کشف کرده بود. آن تیم پرتغال با بازیکنان بزرگی همچون رونالدو، دکو، پپه و کونترائو و ... از سر بدشانسی به اسپانیای در اوج خورد و با یک گل از دور مسابقات کنار رفت.

تقویم امروز , اخبار امروز

دلایل شخصی و خانوادگی هم مانع از آمدن به ایران نشد

 پس از حذف تیم ملی ایران در بازی های آسیایی دوحه، صحبت از آمدن یک سرمربی بزرگ روی نیمکت تیم ملی به میان آمد، در بهمن ماه همان و زمانی که علی رضا منصوریان در تنها بازی خود در دیدار مقابل روسیه روی نیمکت تیم ملی نشست عنوان شد کارلوس کی روش با حضور در ورزشگاه مشغول تماشای این بازی است که همینطور هم بود، او همان موقع پیشنهاد فدراسیون فوتبال ایران را پذیرفت اما بعد از رفتن به پرتغال طی یک ایمیل بنا به دلایلی که مشکلات شخصی و خانوادگی عنوان می شد از سرمربیگری ایران انصراف داد اما بعد از گذشت دو ماه و در فروردین ماه 1390 این پیشنهاد را پذیرفت و در 26 تیرماه 90 در بازی دوستانه برابر ماداگاسکار برای اولین بار روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران نشست.

کارلوس کی روش , عناوین روزنامه های صبح امروز

دو همکاری پیاپی با دو تصمیم به نماندن

کی روش دو دوره پیاپی است که در ایران حضور دارد و با توجه به اینکه دو مرتبه، یک بار پس از جام جهانی و یک بار نیز در ابتدای امسال، تمام حرف و حدیث ها از رفتن او خبر می داد وی سرجای خود باقی ماند و به هر دلیلی به همکاری خود با فدراسیون فوتبال ادامه داد.

تاریخ میلادی امروز , روزنامههای امروز

روزهای غیرقابل پیش بینی در ایران

بهتر است مهم ترین اتفاقات و خصوصیات کارلوس کی روش در طول دوران حضورش در ایران را با هم بررسی کنیم، اتفاقات و خصوصیاتی که بیشتر در جهت محبوبیت این مربی و پذیرش وی توسط مردم ایران به وقوع پیوست:

اولین قدم های محبوبیت

کارلوس بدش نمی آمد با حضور در جاهایی که قابل پیش بینی نیست اولین گام ها را برای محبوبیت خود بردارد، مثلا در زمان تشییع پیکر مرحوم ناصر حجازی خود را از زمین شماره دو (محل تمرین تیم ملی) به زمین شماره یک برساند و به بازماندگان تسلیت بگوید.

مناسبت امروز , مناسبت های امروز

یا اینکه درکنار مصطفی دنیزلی بنشیند و با او به گفت و گوی مفصل و دوستانه بنشیند.

روزنامه های ورزشی امروز , زن امروز

و یا حتی به مراسمی برود و جایزه علی دایی را بدهد و عنوان کند که حیف، در دوران مربیگری او، دایی دیگر بازی نمی کند.

دلار امروز , روزنامه آرمان امروز

آماده به یراق؛ کنار تیم

سرمربی تیم ملی، همیشه کنار زمین، چه در حین بازی و در چه در تمرینات ترسی از به رخ کشیدن آمادگی خود ندارد، اتفاقی که باعث دور نشدن او از فوکوس دوربین های عکاسی و فیلمبرداری می شود.

طرح ترافیک امروز , عصر امروز

قیمت طلای 18 عیار امروز , کارلوس کی‌روش

قیمت طلا امروز , روزنامه ورزشی امروز

حضور در جام جهانی

کی روش طبق قراری که با فدراسیون فوتبال داشت به هرطریقی که امکان داشت بالاخره تیم ملی را عازم جام جهانی کرد، اتفاقی که شاید در میانه های مسابقات بعضی فوتبالدوستان آن را محال می دانستند اما بالاخره توسط کی روش و تیمش افتاد و ایران به عنوان تیم اول گروه خود به جام جهانی رفت.

امروز آنلاین , قیمت ربع سکه امروز

جادو در جام جهانی

این مربی با تاکتیک هایی که برای تیم ملی در جام جهانی تدبیر کرد توانست ضمن متوقف کردن نیجریه و زهرچشم گرفتن از آرژانتین، فوتبال دوستان ایرانی را نیز جادو کند، جادویی که باعث شد اغلب مردم ایران پس از باخت به آرژانتین نیز از خانه های خود بیرون بیایند و برای اولین بار در تاریخ به دلیل یک باخت، جشن بگیرند، جادو روی مردم آنقدر اثر داشت که حتی سه گل خوردن از بوسنی نیز به چشم نیامد.

تاریخ امروز میلادی , روزنامه اصفهان امروز

نشانه رفتن قلب مردم ایران

کی روش به دلیل آنچه احترام به آداب و رسوم و فرهنگ این مملکت عنوان می کند همیشه سعی کرده مانند یک ایرانی متعصب کنار خط بایستد و یا با این تز در ایران زندگی کند که خود او نیز یک ایرانی است. مانند استفاده از کلاه، پرچم و یا مچ بند منقش به پرچم کشورمان که بارها و بارها اتفاق افتاد.

کارلوس آلبرتو , طرح زوج و فرد امروز

خبر های امروز , کارلوس کیروش

و یا حتی ایجاد جنگ روانی به نفع تیم ملی ایران، همانند جنگ علنی او با سرمربی وقت تیم ملی کره جنوبی که اظهارنظری غیرحرفه ای نسبت به تیم ملی ایران کرده بود.

خبر امروز , روبرتو کارلوس

حمایت از تیم خودی

کی روش همیشه سعی کرده از بازیکنانش حمایت کند، این حمایت حتی زمانی پس از خط زدن بازیکنی از اردوی تیم ملی نیز اتفاق افتاده است.

تهران امروز , قیمت امروز دلار

کارلوس باکا , روزنامه خراسان امروز

تهییج خودی ها و به هم ریختن حریف، از درگیری تا ...

سرمربی نسبتا مسن تیم تیم هرموقع که لازم دانسته کنار خط طولی و با تعصب و جوش و خروجی مثال زدنی دست به تهییج بازیکنان تیم زده است، وی اگر لازم دانست با حرکات خود داور بازی را نیز تحت تاثیر قراردهد این کار را می کند تا ورق برگردد و شرایط به نفع تیم ملی ایران جلو برود. برای این کار لازم است گاهی اوقات هم درگیر شد!

کودکی , قیمت امروز طلا

دانلود فیلم امروز , قیمت سکه امروز

اخبار ورزشی امروز , آشپزی امروز

کارلوس اسلیم , نتیجه بازی پرسپولیس امروز

وضعیت طرح زوج و فرد امروز , صبح امروز

اخبار حوادث امروز , روزنامه صبح امروز

خبرهای امروز , صفحه اول روزنامه های امروز

پایبندی به اصول

وی یکی از بزرگترین مخالفت ها را در تاریخ فوتبال ایران با دعوت نکردن از سیدمهدی رحمتی انجام داد، پس از ترک اردو توسط رحمتی و خداحافظی مقطعی او از تیم ملی، علی رغم فشارهای زیاد کی روش دیگر رحمتی را به اردو دعوت نکرد.

امروز چندم است , نرخ دلار امروز

و پس از این دروازه بان افرادی مانند رحمان احمدی و دانیال داوری را آزمود تا به علی رضا حقیقی رسید و وی را به عنوان دروازه بان اصلی خود برگزید.

کارلوس کی‌روش از کودکی تا امروز

از درگیری با اسپانسر تا شایعه رقم صدهزار دلاری

وی قبل از جام جهانی عنوان کرده بود که حاضر نیست پیراهن های مربوط به اسپانسر تیم ملی را به تن کند و این موضوع باعث اختلاف وی با اسپانسر شد، اختلافی که در نهایت ختم به خیر شد و او حاضر به استفاده از این لباس ها شد، حاضر شدنی که شایعه دریافت رقم صدهزار دلاری از اسپانسر را به همراه داشت.

کارلوس کی‌روش از کودکی تا امروز

البته او این روزها بازهم با به تن نکردن این لباس ها، حرف و حدیث دوباره ای را در محافل رسانه ای به راه انداخت.

کارلوس کی‌روش از کودکی تا امروز

مورد عجیب دستیاران ناسازگار

دستیاران کی روش روی نیمکت تیم ملی هم از آن موارد عجیبی است که در دوران حضور او در ایران بسیار به چشم می آید.

کارلوس کی‌روش از کودکی تا امروز

مربیان مختلفی در طول دوران حضور او روی نیمکت تیم ملی نشسته اند اما به طرز عجیبی جدا شده اند. آنتونیو سیموئز، نلو وینگادا، امید نمازی، مجید صالح، میک مک درموت و ... مربیانی بودند مه از کی روش جدا شدند. این اتفاق تا حدودی به سرپرستان تیم نیز سرایت کرد، عباس ترابیان اولین سرپرست دوران حضور کی روش بود که با اختلاف پیدا کردن با این مربی از تیم جدا شد و بعد از جام ملت ها نیز مطابق آنچه سونامی برکناری مدیران در فدراسیون فوتبال خوانده می شد محمد نبی از سمت خود برکنار شد.

معروف ترین ناسازگار

علی کریمی را می توان نامدارترین مربی دانست که چند ماهی کنار کی روش نشست و درست قبل از جام ملت های آسیا به طرز مشکوکی از این نیمکت برخواست.

کارلوس کی‌روش از کودکی تا امروز

معروف ترین وفادار

مارکار آقاجانیان که در دوره اول حضور کی روش به عنوان آنالیزور با وی همکاری می کرد و پس از جدایی نمازی تبدیل به یکی از مربیان اصلی شد به همراه دن گاسپار را نیز بیشتریت همکاری را با این مربی نامدار داشته اند.

کارلوس کی‌روش از کودکی تا امروز

دو تصویر پایانی

به عنوان حسن ختام این مطلب می توان دو  از دو اتفاق عجیب در هفته های اخیر توسط این سرمربی پرتغالی نام برد، وی پس از درگیری لفظی با دبیرکل فدراسیون فوتبال و ذکر این مطلب که اصلا وی را نیم شناسد عنوان کرد ایران تنها جایی است که به دستور رئیس خود حرفی به زبان نمی آورد !

کارلوس کی‌روش از کودکی تا امروز

وی پس از زیاد شدن فشار برای دعوت از مهدی رحمتی، وی در آخرین کنفرانس مطبوعاتی خود در ایران به همراه 4 دروازه حال حاضر تیم ملی آمد و عنوان کرد اینها آینده فوتبال ایران هستند.

کارلوس کی‌روش از کودکی تا امروز


ویدیو : کارلوس کی‌روش از کودکی تا امروز