کارشکنی شرکت تلفن ماهواره ای "ثریا" برای یافتن کوهنوردان ایرانی : کارشکنی شرکت ...



اسم های اصیل ایرانی برای شرکت , اسامی زیبا برای شرکت , مدارک لازم برای ثبت شرکت

کارشکنی شرکت تلفن ماهواره ای "ثریا" برای یافتن کوهنوردان ایرانی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به همکاری نکردن شرکت تلفن ماهواره ای برای دادن مختصات کوهنوردان ایرانی گفت: با وجود خطر برای سه کوهنورد ایرانی، این شرکت از دادن مختصات امتناع کرد.

نامی در مصاحبه با واحد مرکزی خبر افزود: به محض مطلع شدن از اینکه سه کوهنورد ایرانی در ارتفاعات پاکستان دچار سانحه شدند، با مکاتبات مستمر و مداوم با شبکه ماهواره بین المللی، خواستار اعلام مختصات این کوهنوردان در ارتفاعات شدیم.

وی گفت: ظرف 48 ساعت مکاتبات مستمر با اپراتور بین المللی تلفن ماهواره ای، این شرکت از اعلام مختصات کوهنوردان جمهوری اسلامی خودداری کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: با شارژ صد دلاری تلفن های ماهواره ای کوهنوردان، تلاش کردیم که مانع از قطع ارتباط آنان شویم، زیرا با اتمام شارژ، شبکه ماهواره ای از ارسال دیتا به سمت تلفن ها خودداری می کرد.

نامی گفت: پس از پیگیری و اصرار ایران، شرکت بین المللی ماهواره ای اعلام کرد که این کوهنوردان از مرز پاکستان عبور کردند و به چین رفتند، این در حالی بود که در تماس با سفارت چین، این مطلب تایید نشد.

نامی تصریح کرد: باردیگر با شبکه ماهواره ای بین المللی امارات تماس گرفتیم که هر چه سریعتر مختصات را برای ما بگیرند.
وی با بیان این که شرکت تلفن ماهواره ای علت ندادن مختصات را تحریم ها بیان کرد، گفت: با وجود ادعای مجامع بین المللی در اقدامات بشردوستانه، حرف آن ها با عملشان یکی نیست.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: بعد از 48ساعت، این مختصات از طریق سفارت امارات به ایران اعلام شد که ما هم بلافاصله به چین وپاکستان اعلام کردیم.
نامی گفت: این مختصات نیز با اصرار سازمان ملل به ایران داده شد و اگر این مختصات زودتر اعلام می شد شاید این حادثه رخ نمی داد./واحدمرکزی خبر

 

 

 

 

 


ویدیو : کارشکنی شرکت تلفن ماهواره ای "ثریا" برای یافتن کوهنوردان ایرانی