کارت قرمز اوباما به حمله سایبری علیه ایران : اخبار سیاسیت خارجی - روزنامه "واشنگتن ...



سخنان باراک اوباما درباره لغو تحریم ها علیه ایران , عامل حمله سایبری به برنامه هسته‌ای ایران , حمله سایبری ایران در سال 2009


اخبار سیاسیت خارجی - روزنامه "واشنگتن پست" فاش کرد

کارت قرمز اوباما به حمله سایبری علیه ایران

در سال2012 میلادی، مجموعه ای از حملات سایبری علیه مراکز حساسی مانند بزرگترین بانک های امریکایی از جمله بانک امریکا، "پی ان سی" و "اچ اس بی سی" انجام شد که ادعاهایی وجود دارد که این حملات احتمالا از سوی ایران بوده است.

روزنامه "واشنگتن پست" با انتشار خبری از "رویکرد خاص" باراک اوباما رییس جمهوری امریکا در قبال حمله سایبری به مراکز کلیدی ایران در سال 2012 میلادی خبر داده است.

به گزارش "تدبیر"، روزنامه امریکایی "واشنگتن پست" با اشاره به ادعاهای مطرح شده درباره دست داشتن هکرهای ایرانی در حملات انجام شده علیه چند نهاد امریکایی می نویسد :"در سال2012 میلادی، مجموعه ای از حملات سایبری علیه مراکز حساسی مانند بزرگترین بانک های امریکایی از جمله بانک امریکا، "پی ان سی" و "اچ اس بی سی" انجام شد که ادعاهایی وجود دارد که این حملات احتمالا از سوی ایران بوده است.

 

کارشناسان امنیتی احتمال می دادند این حملات سایبری احتمالا پاسخی به دلیل به کارگیری ویروس "استاکس نت" از سوی امریکا و رژیم اسرائیل علیه تاسیسات هسته ای ایران بوده است."

روزنامه "واشنگتن پست" در ادامه به آن چه رویکرد خاص رییس جمهوری امریکا در این باره خوانده اشاره کرده و می افزاید :"واکنش دولت "اوباما" در مورد این مورد جالب توجه بوده است. او با هک کردن شبکه های داخلی ایران مخالفت کرده است. "اوباما" چنین اقدامی را "بیش از حد تحریک کننده" خوانده بود."

این در حالی است در سال های اخیر نهادهای دولتی امریکا بارها با انتشار گزارش هایی به قدرت سایبری ایران ادعان کرده و در این باره به دولت امریکا هشدار داده بودند.

روزنامه "واشنگتن پست" در ادامه این گزارش می افزاید :"وزارت امور خارجه امریکا و وزارت امنیت داخلی این کشور در همکاری با 120 کشور جهان در جهت جلوگیری از وقوع حملات سایبری اقدامات مشترکی را انجام می دهند. همکاری های فی مابین در حوزه های دیپلماتیک و فنی بوده اند.

 

  برخی از کارشناسان بر این باورند که اقدامات امریکا برای جلوگیری از حملات هکری علیه آینده کشور در سال های آینده کافی نخواهد بود. یکی از مقام های پیشین نظامی امریکا در این باره به "واشنگتن پست" گفته که در آینده حملات سایبری بیش تری علیه مراکز و موسسات مالی و اداری امریکایی صورت خواهند پذیرفت و در این باره معتقد است که اقدامات امریکا تاثیر چندانی نداشته است.

 

در مقابل اما "کریس پینتر" هماهنگ کننده مسائل سایبری وزارت امور خارجه امریکا معتقد است که تلاش های دولت امریکا در زمینه ایجاد "چارچوب همکاری با بسیاری از کشورهای جهان" به منظور جلوگیری از وقوع حملات سایبری "بسیار مفید" بوده است.
 اخبار سیاست خارجی - تدبیر

 


ویدیو : کارت قرمز اوباما به حمله سایبری علیه ایران