کاربرد جوش شیرین در سفر :   شاید باورتان نشود جوش شیرین که انقدر از آن بد می ...



کاربرد جوش شیرین , کاربرد جوش شیرین در غذا , کاربرد جوش شیرین در زیبایی

 

شاید باورتان نشود جوش شیرین که انقدر از آن بد می گویند و در صنعت تغذیه به عنوان یک ماده ممنوعه به حساب می آید، در سفرهای طبیعت گردی شما می تواند حکم یک ماده جادویی و ارزشمند را داشته باشد! تا جایی که از نگاه خیلی از گردشگران حرفه ای، یکی از ملزومات همیشگی در سفرها که کاربردهای متفاوت و ارزشمندی دارد جوش شیرین است.

 

 

در این مقاله کوتاه و خواندنی به برخی از موارد استفاده آن اشاره می کنیم.

 

- تمیز کننده دهان و دندان: همیشه ممکن است مسواک و خمیردندان از چمدان و کوله پشتی شما جا بمانند. حتی گاهی شرایط طوری است که نمی توانید تا چند روز در سفر مسواک بزنید. خب در چنین شرایطی جوش شیرین نجاتتان می دهد! از محلول آب و جوش شیرین می توانید به عنوان یک تمیز کننده دهان، دندان و لثه استفاده کنید. به این ترتیب که محلول جوش شیرین را با انگشت خود بر روی دندان و لثه خود ماساژ داده و دهان خود را با این محلول بشویید. این کار روش بسیار کارآمدی برای بهداشت دهان و دندان و جلوگیری از آلودگی ها، آفت های دهان و بیماری های لثه در سفرها است.

 

- داروی ضد ترش کردن معده: وقتی سفر می روید شاید به ذهنتان هم نرسد که با تغییر خورد و خوراک و اب و هوا ممکن است دچار مشکلات گوارشی شوید. در این صورت باز هم جوش شیرین به کمک شما می آید و وقتی احساس سوزش و ترش کردگی دارید، با خوردن محلول جوش شیرین به نسبت یک دوم قاشق چای خوری در یک لیوان می توانید ترشی معده را از بین ببرید.

 

- ضد التهاب نیش حشرات: این یکی از بهترین معجزات جوش شیرین است. شما با مالیدن محلول جوش شیرین می توانید تا حد زیادی جلوی ناراحتی و التهاب ناشی از نیش حشرات را بگیرید. فقط توجه داشته باشید که مالیدن یک لایه نازک کافی است چون مالیدن مقدار زیاد این محلول باعث می شود که پس از خشک شدن از روی زخم جدا شده و بیفتد در نتیجه تاثیر طولانی مدت خود را روی پوست حفظ نمی کند.

 

- از بین برنده بو: برای از بین بردن بوی بد یخدان و دیگر ظروف می توانید از محلول جوش شیرین استفاده کنید. برای از بین بردن بوی بد پا ها و کفش ها هم که مدت ها در سفر امکان شستن آنها وجود ندارد می توانید از پودر جوش شیرین استفاده کنید. بوی دست ها را هم پس از تمیز کردن یا خرد کردن گوشت حیوانات می توانید با محلول جوش شیرین از بین ببرید. برای از بین بردن بوی بد در قمقمه ها، فبل از ذخیره آب کمی جوش شیرین در آن ها برای مدتی بریزید.

 

-شستشوی بدن: شاید مجبور شوید در سفر حمام کنید و عرق و کثیفی را از تن خود بشویید. در این شرایط جوش شیرین به دادتان می رسد تا با استفاده از محلول آن، دوباره تمیز و پاکیزه شوید.

 

بنابراین از این پس یک فضای بسیار کوچک از کوله تان را برای جای دادن مقدار کمی پودر جوش شیرین کنار بگذارید!

 


برگرفته از بقا در طبیعت


ویدیو : کاربرد جوش شیرین در سفر