کاخ سفید: مذاکرات هسته‌ای ممکن است تا چند روز بعد از ضرب‌الاجل ادامه داشته باشند :



سخنان رهبری در مورد مذاکرات هسته ای , آنچه مدیران خوب باید داشته باشند , چگونه پوست سفید داشته باشیم

سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری روزانه در پاسخ به سوالی درباره احتمال تغییر ضرب‌الاجل مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+۵ گفت رایزنی‌ها ممکن است به چند روز بعد از مهلت تعیین‌شده کشیده شوند.

سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری روزانه در پاسخ به سوالی درباره احتمال تغییر ضرب‌الاجل مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+۵ گفت رایزنی‌ها ممکن است به چند روز بعد از مهلت تعیین‌شده کشیده شوند.

 «جاش ارنست»، سخنگوی کاخ سفید روز جمعه در کنفرانس خبری روزانه در پاسخ به سوالی درباره احتمال تغییر ضرب‌الاجل ۳۰ ژوئن برای مذاکرات هسته‌ای گفت ممکن است رایزنی‌ها برای تدوین سند برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تا چند روز بعد ادامه یابند و به روزهای ابتدایی ماه جولای کشیده شوند.

«ارنست» گفت: «ضرب‌الاجل ۳۰ ژوئن، قاطع و مستحکم است اما مذاکرات ممکن است تا دو روز بعد از جولای ادامه پیدا کنند.»

رایزنی‌های هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+۵ برای دست‌یابی به چارچوب تفاهم لوزان در اسفندماه و فروردین‌ماه قرار بود ۳۰ ماه مه به پایان برسد، اما در نهایت تا روز ۲ آوریل (۱۳ فروردین) ادامه یافت.

هیأت‌های دیپلماتیک ایران و کشورهای موسوم به گروه 1+5 پنجشنبه (13 فروردین ماه) اعلام کردند به تفاهمی بر سر چارچوب توافق نهایی رسیده‌اند که قرار است زیربنای ادامه رایزنی‌ها تا ضرب‌الاجل خودخوانده 30 ژوئن (11 تیرماه) باشد.

بیانیه مشترکی که آقای «محمدجواد ظریف»، وزیر خارجه ایران و خانم «فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در لوزان قرائت کردند به مشخص کردن رئوس چارچوبی می‌پردازد که طرفین برای توافق نهایی به آن رسیده‌اند.

علاوه بر این، ایران و آمریکا همزمان سندهای جداگانه و متفاوتی منتشر کرده‌اند که به شرح جزئیاتی از مفاد مورد توافق طرفین می‌پردازد. محمد جواد ظریف سند طرف آمریکایی (فکت‌شیت) را رد کرده و آن را تلاش طرف آمریکایی برای مصادره به مطلوب تفاهم یاد شده خوانده است.

 

اخبار سیاست خارجی - فارس

 


ویدیو : کاخ سفید: مذاکرات هسته‌ای ممکن است تا چند روز بعد از ضرب‌الاجل ادامه داشته باشند