کاخ سفید سفیر اسرائیل را توبیخ کرد : روزنامه صهیونیستی معاریو نوشت، یک مقام ...


روزنامه صهیونیستی معاریو نوشت، یک مقام بلندپایه کاخ سفید به شدت از سفیر اسرائیل در آمریکا به علت زیر پاگذاشتن عرف دیپلماتیک انتقاد کرده است. خبرگزاری ایرنا: روزنامه صهیونیستی معاریو نوشت، یک مقام بلندپایه کاخ سفید به شدت از سفیر اسرائیل در آمریکا به علت زیر پاگذاشتن عرف دیپلماتیک انتقاد کرده است.

این روزنامه صهیونیستی تصریح کرده است، «ران درمر» سفیر تل آویو در واشنگتن پس از آن مورد عتاب کاخ سفید قرار گرفته است که بدون اطلاع وزارت امورخارجه آمریکا با کنگره برای سخنرانی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل هماهنگی کرده است.

این روزنامه بدون ذکر نام مسئول بلندپایه کاخ سفید نوشت: این مسئول آمریکایی به سفیر اسرائیل یادآور شده است که اقدام بدون هماهنگی او برای سخنرانی نتانیاهو تاثیر خود را بر راوبط میان واشنگتن و تل آویو به جا خواهد گذاشت.

معاریو افزود: این در حالی است که سفیر اسرائیل مدعی شده بود مجلس نمایندگان آمریکا خود اقدام به دعوت از بنیامین نتانیاهو برای سخنرانی در کنگره آمریکا کرده است؛ سخنرانی که قرار است در انتقاد از برنامه هسته ای ایران ایراد شود.

'باراک اوباما' رییس جمهوری آمریکا دیدار با 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی در هنگام سفر وی به آمریکا در ماه مارس را به دلیل نابهنگام بودن این دیدار در فاصله زمانی دو هفته تا برگزاری انتخابات پارلمانی این رژیم نامناسب خواند.

اوباما در گفت وگو با شبکه تلویزیونی 'سی ان ان' که بخشی از آن چهارشنبه پخش شد، گفت، خودداری من از دیدار با نتانیاهو صرفا به علت سیاست کلی ماست که با هیچ یک از سران کشورهای جهان 2 هفته پیش از برگزاری انتخابات در کشورهایشان ملاقات نمی کنیم.

افشای خبر دور زدن دولت آمریکا از سوی سفیر رژیم صهیونیستی در این کشور در حالی است که پیش از این گفته می شد 'جان بونر' رییس جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا، بدون هماهنگی با کاخ سفید یا دمکرات های کنگره، از نتانیاهو برای سخنرانی در این نهاد دعوت کرده است.


ویدیو : کاخ سفید سفیر اسرائیل را توبیخ کرد