کاخ سفید ،وزیر امنیت و یک سناتور سخنان نامزد جمهوری خواه علیه مسلمانان را محکوم کردند :



جمهوری خواه , حزب جمهوری خواه , نامزد های ریاست جمهوری امریکا

 واکنش محافل سیاسی آمریکا نسبت به اظهارات اسلام ستیزانه دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه همچنان ادامه دارد و کاخ سفید ، وزیر امنیت امریکا و یک سناتور جمهوری خواه سخنان وی را محکوم کردند

در واکنش به پیشنهاد «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواه ریاست جمهوری آمریکا برای منع ورود مسلمانان به این کشور ، وزیر امنیت داخلی کاخ سفید این سخنان را موجب مخدوش شدن امنیت این کشور دانست و کاخ سفید هم این پیشنهاد را تاکیدی بر عدم صلاحیت ترامپ برای ریاست جمهوری دانست.


«جه جانسون» وزیر امنیت داخلی آمریکا در گفت و گو با شبکه خبری «ام.اس.ان.بی.سی» (MSNBC) گفت: این پیشنهاد ترامپ نه تنها اهانت آمیز است بلکه با مانع تراشی در تلاشها برای ارتباط با جامعه مسلمانان آمریکا ، امنیت ملی کشور را نیز مخدوش می کند.


وی تاکید کرد: ما این اظهارات را تقبیح و رد می کنیم.


جانسون که در گذشته از اظهارنظر در ارتباط با موضوعات مرتبط با انتخابات خودداری کرده بود ، تاکید کرد که به عنوان مسئول امنیت داخلی آمریکا وظیفه خود دانسته که در برابر این اظهارات ترامپ واکنش نشان دهد.

* واکنش کاخ سفید
«جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید نیز روز سه شنبه اظهارات ترامپ را به شدت تقبیح کرد و گفت که پیشنهاد منع ورود مسلمانان به آمریکا نشانه «عدم صلاحیت» او برای ریاست جمهوری است.


سخنگوی کاخ سفید ، ترامپ را به «جار زن کارناوال» تشبیه کرد و گفت که سخنان او با ارزش های قانون اساسی آمریکا مغایر است.


جان کری وزیر امور خارجه آمریکا نیز گفته است که اظهارات ترامپ سازنده نیست.


ترامپ روز دوشنبه گفت اگر برنده رقابت های داخلی حزب جمهوریخواه برای نامزدی نهایی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده آمریکا شود و به این مقام برسد ، اجازه ورود مسلمانان را به آمریکا نخواهد داد.


ترامپ روز سه شنبه بار دیگر در گفت و گو با شبکه خبری «سی ان ان» از این پیشنهاد خود دفاع کرد.


به گزارش برخی رسانه های آمریکا ، ترامپ میلیاردر فعال در بخش املاک و مستغلات که بدون پیشینه سیاسی وارد مبارزات انتخاباتی شده است قصد دارد با بیان اظهارات جنجالی خود را مطرح کند.


وی دو هفته پیش نیز با تقلید حرکات خبرنگار معلول روزنامه نیویورک تایمز واکنش های زیادی بر انگیخت.

**لیندزی گرام
لیندزی گرام سناتور جمهوریخواه آمریکایی و یکی از نامزد های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سه شنبه درگفت و گو با شبکه سی ان ان در واکنش شدید به اظهارات دونالد ترامپ مبنی بر این که آمریکا باید از ورود مسلمانان به این کشور جلوگیری کند گفت تنها راهی که آمریکا می تواند دوباره به یک ملت بزرگ تبدیل شود این است که حزب جمهوریخواه از ترامپ بخواهد که به جهنم برود.


گرام نیز همصدا با بسیاری از سیاستمداران آمریکایی تصریح کرد که اینگونه اظهارات عملا موجب تقویت گروه تروریستی داعش و گرایش شمار بیشتری از جوانان به این گروه خواهد شد.


به گفته این سناتور آمریکایی تنها چیزی که برای ترامپ اهمیت دارد این است که آمار و ارقام طرفداران خود در نظر سنجی ها را بالا ببرد و این شعور را ندارد که با این گونه اظهارات به دشمنان آمریکا کمک می کند.


نامزد ریاست جمهوری آمریکا در ادامه گفت اگر او چیزی از واقعیت های جهان می دانست می فهمید که بسیاری از مسلمانان جهان مخالف خشونت و گرایش های افراطی هستند، افزود، آمریکا باید به حمایت از 99 در صد از مسلمانان صلح جوی جهان که هزاران نفر از انان قربانی تروریسم و افراط گرایی شده اند بپردازد.


اخبار  بین الملل  -  ایرنا


ویدیو : کاخ سفید ،وزیر امنیت و یک سناتور سخنان نامزد جمهوری خواه علیه مسلمانان را محکوم کردند