کائیدی : گره‌زدن معیشت مردم با مذاکرات هسته‌ای به صلاح کشور نیست : کائیدی : ...



سخنان رهبری در مورد مذاکرات هسته ای , مردم کدام کشور اجتماعی ترند , ایران دومین کشور غمگین جهان نیست

کائیدی : گره‌زدن معیشت مردم با مذاکرات هسته‌ای به صلاح کشور نیست

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: گره زدن مسئله گرانی و معیشت مردم با موضوع مذاکرات هسته‌ای به صلاح کشور و مردم نیست.

علی کائیدی نماینده مردم پلدختر در مجلس درباره برخی اظهارات مبنی بر گره خوردن موضوع مذاکرات هسته‌ای با معیشت مردم گفت: ما در زمان شاه بهترین رابطه در طول تاریخ را با آمریکا داشتیم و باید این سؤال را پرسید که آیا مشکلات ما حل شد و پیشرفت قابل توجهی داشتیم.

وی با بیان اینکه این حرف که اگر موضوع هسته‌ای حل شود و ما در برابر غرب کوتاه بیاییم آنها نیز موضع خود را عوض می‌کنند، صحیح نیست، گفت: آنها می‌خواهند جمهوری اسلامی و کشوری که صدای مظلومان جهان و آرمان‌های امام خمینی(ره) را مطرح می‌کند وجود نداشته باشد.

کائیدی با اشاره به جایگاه جمهوری اسلامی در میان مسلمانان جهان اظهار داشت: بسیاری از کشورها و مردم تحت ظلم جهان به ایران به عنوان یک روزنه امید نگاه می‌کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهارات رئیس‌جمهور فرانسه در گفت‌وگو با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر عدم به رسمیت شناختن حق هسته‌ای ایران را مورد اشاره قرار داد و افزود: بدون شک کشورهای غربی می‌خواهند ایران انرژی‌ هسته‌ای نداشته باشد و می‌خواهند در بحث مذاکرات این منفعت آنها تأمین شود.

وی عقب‌نشینی در مسئله هسته‌ای را منجر به زیاده‌خواهی بیشتر غرب دانست و تصریح کرد: گروه‌های سیاسی مختلف در کشور اگر تحت تدبیر رهبر انقلاب و به دور از تفرقه حرکت کنند مطمئناً در زمینه هسته‌ای به نتیجه خواهیم رسید و اگر برخلاف وحدت عمل شود، مطمئنا دشمن از آن سود می‌برد.

کائیدی با تأکید بر اینکه اگر از آرمان‌هایمان کوتاه بیاییم مطمئنا غرب امتیاز خاصی به ما نمی‌دهد، ادامه داد: آنها می‌خواهند پرچم جمهوری اسلامی که در واقع پرچم حمایت از مستضعفان است دیگر برافراشته نباشد و توافق در زمینه هسته‌ای اگر با این نگاه به موضوع نگاه کنیم، بر روی معیشت مردم بی‌تأثیر است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به تاکتیک نرمش قهرمانانه افزود: البته اگر با استفاده از این روش و در مذاکرات امتیازی نصیب مردم ایران شود از آن استقبال می‌کنیم ولی آمریکا و غرب شیطان‌تر از این هستند که امتیازی جدی به ما بدهند.

وی با بیان اینکه اگر مقاومت همراه با نرمش قهرمانانه باشد، بدون شک موفق خواهیم شد، گره زدن موضوع معیشت مردم به مسئله هسته‌ای را به صلاح کشور ندانست و تأکید کرد: این یک بازی سیاسی است که ایران از آن سودی نخواهد برد.

کائیدی اضافه کرد: با مطرح کردن مسئله گره خوردن معیشت با پرونده هسته‌ای، مردم بدون دلیل امیدوار شده و زمانی که موفقیتی حاصل نمی‌شود موجبات سرخوردگی مردم فراهم می‌شود.

نماینده مردم پلدختر در مجلس دلیل عزتمندی ایران در طول 34 سال گذشته را عدم عقب‌نشینی در مقابل زیاده‌خواهی‌های غرب دانست و افزود: دشمنان در مقاطع مختلف تلاش می‌کردند که جمهوری اسلامی را سرنگون کنند اما با تدبیر رهبری و حمایت‌های مردم این اتفاق رخ نداد./فارس

 


ویدیو : کائیدی : گره‌زدن معیشت مردم با مذاکرات هسته‌ای به صلاح کشور نیست