ژوزه: کریمی عذرخواهی هم کند، نمی‌پذیرم : آماده‌ام که تماشاگران هر شعاری بدهند ژوزه: ...



آماده‌ام که تماشاگران هر شعاری بدهند

ژوزه: کریمی عذرخواهی هم کند، نمی‌پذیرم/ زاید به جای شکایت، تمرین کند

خبرگزاری فارس: سرمربی تیم پرسپولیس تاکید کرد حتی در صورت عذرخواهی هم کریمی را نمی‌پخشد.

 

محمود کریمی , نیکی کریمی , علی کریمی

 

مانوئل ژوزه در نشست مطبوعاتی پیش از دیدار فردا با سایپا گفت: پس از برد هفته گذشته برابر آلومینیوم بازیکنان اعتماد به نفس خوبی کسب کرده‌اند. بازیکنان پس از این بازی در تمرینات شاد‌تر و با انگیزه‌تر بودند. این اعتماد به نفس هنوز صد در صد نشده اما از گذشته بهتر شده است. امیدوارم این روند در بازی فردا نیز ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: با پیروزی برابر سایپا می‌توانیم با آرامش بیشتری به تعطیلات برویم هرچند که بازی فردا هم دشواری‌های خاص خود را دارد. هیچ بازی را دست‌کم نمی‌گیریم. همچون گذشته که برای پیروزی تلاش می‌کردیم مقابل سایپا نیز به دنبال برد هستیم.

سرمربی پرسپولیس عنوان کرد: پیروزی دشواری برابر آلومینیوم به دست آوردیم به این علت که بازیکنان احساسی بودند. از زمانی که لیگ آغاز شده بازیکنان تحت فشار هستند. در بازی گذشته می‌توانستیم با گل‌های بیشتری به پیروزی برسیم اما چنین نشد. اگر گل دوم را می‌زدیم می‌توانستیم 4 - 5 گل دیگر بزنیم. امیدوارم در بازی فردا موقعیت‌هایی را که به دست می‌آوریم تبدیل به گل کنیم.

ژوزه خاطرنشان کرد: بازیکن نباید احساس کند که هر توپی را مجبور است به گل تبدیل کند. یک بازیکن شانسی را به دست می‌آورد و می‌‌تواند بازیکنان دیگر را در موقعیت گل قرار دهد. بازیکنان باید با عشق و علاقه و اعتماد به نفس بازی کنند. اگر اینگونه باشد می‌توانیم شانس برتری داشته باشیم. در بازی گذشته عملکرد خوبی داشتیم و امیدوارم در بازی فردا بهتر بازی و روز به روز پیشرفت کنیم.

سرمربی پرسپولیس درباره عدم موفقیت مهاجمانش در امر گلزنی تصریح کرد: بسته به شرایط هر بازی مهاجمان خود را انتخاب می‌کنم. بازیکنان زیادی دارم که می‌توانم آنها را به زمین بفرستم اما بازیکن باید اعتماد به نفس بالایی داشته باشد. با توجه به اینکه از اول فصل فشار قهرمانی روی تیم وجود داشت بازیکنان با استرس وارد زمین می‌شدند. این فشار باعث شد نتایج بدی کسب کنیم. زمانی که اعتماد به نفس وجود نداشته باشد بازیکن نمی‌تواند به خوبی عمل کند.

وی ادامه داد: بازی خوبی انجام می‌دهیم و موقعیت‌هایی را به دست می‌آوریم اما این شانس را به علت فشار عصبی از دست می‌دهیم. بازیکنان خود را عادلانه انتخاب می‌کنم و با توجه به موقعیت‌ها و تمرین‌هایی که انجام می‌دهند آنها را در هر بازی به زمین می‌فرستم. در بازی فردا نیز همین‌گونه خواهد بود.

ژوزه در خصوص مصدومیت پولادی و فشنگچی گفت: هنوز فشنگچی به آمادگی صد در صد نرسیده اما پولادی آماده شده است.

وی درباره شهاب گردان و نیمکت نشینی او اظهار داشت: هر بازیکنی که خوب بازی می‌کند می‌تواند شانس حضور در تیم را داشته باشد. شاید بازیکنی که بیرون مانده منتظر باشد نیلسون مصدوم و یا محروم شود. قبول دارم ذخیره بودن خیلی سخت است اما بازیکن باید در هر حال انگیزه خود را حفظ و هر روز به خوبی تمرین کند. دروازه‌بان من هم‌اکنون نیلسون است و شاید در بازی‌های آینده گردان باشد.

ژوزه در خصوص تعطیلی سه هفته‌ای لیگ برتر به علت بازی تیم ملی برابر کره جنوبی گفت: درباره این مشکلات صحبت کرده‌ام. پرسپولیس تا بازی کرده تعطیلات شروع می‌شود و مجددا باید کار خود را از نو آغاز کنیم.

سرمربی پرسپولیس در خصوص نیمکت‌نشینی ایمون زاید گفت: زمانی که به پرسپولیس آمدم زاید قصد جدایی داشت اما در تمرینات عملکرد او را دیدم و خودم خواستم در تیم باقی بماند. برای من هیچ فرقی نمی‌کند چه بازیکنی می‌خواهد در ترکیب قرار بگیرد، مهم این است که خود را در تمرینات نشان دهد.

وی اضافه کرد: هر بازیکنی که خوب تمرین کند می‌تواند در ترکیب جای بگیرد. زاید زمانی که فرصت بازی کردن پیدا کرد، نتوانست خود را به خوبی نشان دهد. هر بازیکن باید هر زمانی که به میدان می‌رود تمام تلاش خود را انجام دهد و بیشتر از اینکه شاکی باشد باید کار کند. زاید بازیکن خوش اخلاق و خوبی است و اگر عملکردش بهتر شود در بازی‌های آینده از او استفاده خواهم کرد.

ژوزه در خصوص اینکه عنوان کرده بود، علی کریمی دیگر به پرسپولیس باز نخواهد گشت، گفت: هنوز هم سر حرف خود هستم. تا وقتی من سرمربی پرسپولیس هستم کریمی جایی در این تیم ندارد. ما به فکر آینده پرسپولیس هستیم و باید تصمیماتمان به گونه‌ای باشد که محکم و مستدل باشد. کریمی هم‌اکنون 34 سالش است و نمی‌تواند برای آینده پرسپولیس کار کند. در آینده دلایل خود را خواهم گفت، اما هم‌اکنون از تصمیم خود باز نمی‌گردم.

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه این تیم بازیکنان مسن دیگری هم دارد اما در ترکیب تیم جای دارند گفت: این موضوع درست است اما بستگی به رفتار افراد دارد.

ژوزه در پاسخ این سؤال که اگر کریمی عذرخواهی کند می‌تواند به تیم برگردد عنوان کرد: من عذرخواهی را قبول نمی‌کنم.

به گزارش فارس، ژوزه در ادامه این نشست خبری درباره ممنوعیت ورود تماشاگران به تمرین پرسپولیس تصریح کرد: طرز کار من این گونه است، حرفه‌ای کار می‌کنم و هر جا که بودم چنین تصمیم‌هایی می‌گرفتم. هفته‌ای یک بار به تماشاگران اجازه ورود به تمرینات را می‌دادم. بازیکن باید راحت تمرین کند. من به تماشاگران احترام می‌گذارم اما مطمئن باشید این تصمیم در جهت بهبود وضعیت پرسپولیس است. با تماشاگران هیچ مشکلی ندارم و تمام تلاشم برای آنهاست اما این احتیاج به آرامش دارد و بازیکن باید تمرکز داشته باشد.

وی افزود: برای موفقیت تیم و خوشحالی تماشاگران تلاش می‌کنیم. هم‌اکنون ناراحت هستم که نمی‌توانم تماشاگران را خوشحال ببینم. خودم از خودم عصبانی هستم. هیچ کس نمی‌خواهد این شرایط را ببینند. پیش‌بینی ما در اول فصل چیز دیگری بود اما هم‌اکنون که این نتایج را گرفتیم شرایط سخت شد. تماشاگران باید بدانند که هر کاری می‌کنیم برای آنهاست.

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه علی کریمی بازیکن مورد علاقه تماشاگران است و شاید کنار گذاشتن او حواشی پرسپولیس را بیشتر کند، اظهار داشت: من به تماشاگران احترام می‌گذارم. دلیل خود را در این باره بعداً خواهم گفت و همه مسئولیت این کار را هم بر عهده می‌گیرم. برای موفقیت پرسپولیس به این تیم آمده‌ام و همیشه هم به فکر تماشاگران و عشق و علاقه آنها بوده‌ام مخصوصاً آنهایی که با عشق و علاقه به ورزشگاه می‌آیند.

ژوزه افزود: من فقیر به دنیا آمده‌ام و برای فقیرها احترام زیادی قائل هستم. احساس غرور می‌کنم که در تیم بزرگی مثل پرسپولیس فعالیت می‌کنم. در مدت‌زمانی که در فوتبال بودم خجالت می‌کشم که با چنین نتایجی روبرو شده‌ام. باید همگی دست به دست هم دهیم تا بتوانیم تیمی قوی‌ را به میدان بفرستیم. در برخی مواقع هم امکان دارد افرادی از برخی تصمیم‌ها ناراحت شوند اما برای موفقیت تیم لازم است. من به تمام تصمیمات احترام می‌گذارم اما نظر و کار خود را انجام می‌دهم.

ژوزه در پاسخ به این سؤال که خبرنگاران مصری به علت انتقادهای او قصد شکایت دارند، خاطرنشان کرد: در مصر بین دو باشگاه الزمالک و الاهلی جنگ وجود دارد و هر روزنامه‌نگاری می‌خواهد علیه تیم مقابل بنویسد. باز هم می‌گویم آنها واقعاً خشن هستند. من دو سال و نیم آخری که در مصر بودم با هیچ رسانه‌ای صحبت نکردم حتی با مسئولان باشگاه، مگر می‌شود یک مربی 20عنوان قهرمانی به دست آورد و بعد به عنوان منفورترین شخص معرفی شود. آنها از من خیلی بدشان می‌آمد چون دوست نداشتند موفقیت تیم حریف را ببینند.

وی درباره اینکه نبودن علی کریمی امکان دارد بار دیگر اعتراض تماشاگران را در بازی فردا در پی داشته باشد گفت: فوتبال برای مردم است، به نظرم برای تنبیه یک باشگاه نباید تماشاگران را از بازی محروم کرد. من آماده‌ام تا تماشاگران هر شعاری بدهند اما می‌خواهم از بازیکنان حمایت کنند تا بتوانند با انگیزه در بازی ظاهر شوند و با اعتماد به نفسی که کسب می‌کنند در بازی به برتری دست یابند. اگر چنین باشد برای من اهمیتی ندارد که هر چه می‌خواهند علیه من بگویند.

در این نشست خبری، ریاضتی مدیر رسانه‌‌ای باشگاه پرسپولیس در واکنش به سوال خبرنگاری در مورد برگزاری دیدار در ورزشگاه تختی گفت: شیرینی سرپرست تیم به فدراسیون رفته تا در این زمینه صحبت‌هایی را با مسئولان انجام دهد و هنوز برگزاری دیدار در ورزشگاه تختی آزادی مشخص نشده است./فارس

 


ویدیو : ژوزه: کریمی عذرخواهی هم کند، نمی‌پذیرم