«ژنو» اصلا کجاست؟ +عکس : ناشناخته نیست شهر ژنو؛ ولی بد نیست که یک بار دیگر ...


ناشناخته نیست شهر ژنو؛ ولی بد نیست که یک بار دیگر اطلاعاتی که از این شهر را مرور کنیم؛ چرا که این جاست که حواس بسیاری از شهروندان جهان با تمرکز بسیار متوجه آن است. روزگارنو: ناشناخته نیست شهر ژنو؛ ولی بد نیست که یک بار دیگر اطلاعاتی که از این شهر را مرور کنیم؛ چرا که این جاست که حواس بسیاری از شهروندان جهان با تمرکز بسیار متوجه آن است.

کی کجاست , خانه دوست کجاست , کویر مصر کجاست

ناشناخته نیست شهر ژنو؛ ولی بد نیست که یک بار دیگر اطلاعاتی که از این شهر داریم مرور کنیم؛ چرا که این جاست که حواس بسیاری از شهروندان جهان با تمرکز بسیار متوجه آن است.

 برخلاف بسیاری از تمدن ها که متکی به چالش و رقابت است، سازمان دهندگان و مدیران ژنو، می کوشند در نقطه ای بایستند که بتوانند برخی درگیری ها را به کمترین سطح برسانند و متولی جایی باشند که از آن، اخبار صلح و توافق شنیده می شود.

غار اصحاب کهف کجاست , اصلا , چی کجاست

ژنو

ژنو (به فرانسوی: Genève)‏ دومین شهر پرجمعیت کشور سوئیس پس از زوریخ و پرجمعیت‌ترین شهر روماندی (بخش فرانسوی زبان سوئیس) و مرکز استان ژنو سوئیس است.

آپاندیس کجاست , شاهرود کجاست , درآمد تلگرام از کجاست

پیچ تخلیه آب رادیاتور پراید کجاست , رستگار رحمانی الان کجاست , مرز مهران کجاست

این شهر در کنار دریاچه ژنو قرار دارد.

خانه دوست کجاست؟ , مالدیو کجاست , مک آدرس کامپیوتر کجاست

در این شهر سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی و اروپایی زیادی قرار دارد از این رو یک شهر بین‌المللی محسوب می‌شود و میزبان بیشترین تعداد نهادهای بین‌المللی در جهان می‌باشد. همچنین دومین قطب اقتصادی کشور سوئیس و نهمین مرکز اقتصاد رقابتی جهان و سومین در اروپا بعد از لندن و زوریخ است. در سال ۲۰۰۹ مقام سومین شهر از نظر کیفیت زندگی در جهان را بعد از وین و زوریخ به دست آورد. بسیاری از مشاهیر جهان و ایران همچون محمدعلی جمالزاده،  دکتر محمود حسابی و... مدتی را در این شهر زندگی کرده‌اند.

این شهر پیشرفته و دلفریب در كناره غربی دریاچه ژنو واقع شده است. ژنو كه به وسیله جامعه سیاسی بین الملل به عنوان محلی امن برای سازمان های جهانی به شمار می رود ، موطن مجمع ملل و اتحادیه اروپا بوده است. امروزه این شهر مقر صلیب سرخ بین المللی و سازمان بهداشت جهانی است .

ژنو نسبتا خیلی دیر و در سال 1815 درست پس از شكست ناپلئون در منطقه به سوئیس ملحق شد . زبان اصلی این شهر و بیشتر فرهنگ روزمره آن متاثر از فرانسه است چرا كه تاریخ ناآرام آن ها كاملا به هم تنیده شده است. در ضمن ژنو از نظر تاریخی مامن نمو هنری بوده است . برخی از شخصیت های برجسته ادبیات جهان كه به منظور الهام گرفتن هنری در ژنو گرد آمدند عبارتند از لردبایرون ، گوته و داستایوفسكی.

بیت رهبری کجاست , درآمد اینستاگرام از کجاست , گوشی اصل سامسونگ ساخت کجاست

به طور طبیعی طراحان اولیه شهر ژنو، نهایت استفاده را از محیط كنار دریاچه ژنو برده اند . پارك های زیبا و دلپذیر ( شامل یك ساحل شهری ) در امتداد 37 جریب ساحل دریاچه ایجاد شده است . دریاچه به اندازه كمتر از ده دقیقه پیاده روی از ایستگاه مركزی ترن كورناوین( Cornavin )واقع شده است و امروز یكی از مراكز تجاری و فرهنگی پرازدحام است كه شمار زیادی از بهترین رستوران ها ، مغازه ها ، هتل ها ، موزه ها و دیگر مراكز تفریحی در آن واقع شده است .

فواره Jet d'eau كه بر روی دریاچه ژنو قرار دارد  آب را به ارتفاع 400 فوت به هوا پرتاب می كند و در پس زمینه آن قله مون بلان Mount Blanc و آلپ سفیدپوش واقع شده اند .

جنگل گیسوم کجاست , خاش کجاست , ماکو کجاست

برازجان کجاست , قطب شمال کجاست , مسجد عبودیه کجاست؟

خانه دوست کجاست مشیری , تخت جمشید کجاست , الماس کوه نور کجاست؟

اگر نظر یكی از ساكنین خود شهر را در مورد ژنو بپرسید احتمالا به شما پاسخ خواهد داد كه « ژنو به خودی خود یك قاره است.» . اگر از یك خارجی بپرسید احتمالا به ساختمان سازمان ملل كه در این شهر واقع است اشاره خواهد كرد . پس از تاسیس صلیب سرخ در سال 1864، ژنو موطن بسیاری از سازمان های بین المللی گردید . دفتر اصلی اتحادیه اروپا و همچنین ادارات سازمان هایی نظیر سازمان بهداشت جهانی (WHO) و مركز فیزیك اتمی اروپا (CERN) هنوز در این شهر قرار دارد .

درامد تلگرام از کجاست , کلیبر کجاست , دشت ارژن کجاست

ژنو به وسیله رودخانه  روون Rhone كه از دریاچه ژنو سرچشمه می گیرد به دو قسمت تقسیم شده است . شهر قدیم در ساحل جنوبی یا كرانه باختری ، ایستگاه راه آهن در شمال رودخانه و فرودگاه در شمال غربی ، و مرز فرانسه تنها چند دقیقه با اتوبوس راه است . بیشتر مناظر فاصله كمی با هم دارند و سیستم حمل و نقل عمومی بسیار قابل اطمینان است .

در این بزرگ پایتخت كوچك ، تقریبا همه چیز كه از بانكداری و مناطق خرید گسترده گرفته تا مراكز فرهنگی و هنری غنی را یافت می شود . ژنو پر است از موزه ها و تا حدود كمتری دیدنی های  تاریخی . می توانید به یكی از پارك هایی كه عمدتا بوسیله سرمایه افراد ثروتمند ساخته شده اند بروید

اطلاعات عمومی

شهر ژنو بین كوه های آلپ و جورا (Jura) و در جنوب غربی سوئیس و دریاچه ژنو واقع شده است . دو رودخانه Rhone , Arve این شهر را قطع می كنند . ارتفاع شهر از سطح دریا حدود 373 متر است . ژنو نقطه مركزی تقاطع شاهراه های اروپا محسوب می شود و موقعیت جغرافیایی منحصر به فردی دارد . فاصله آن تا پاریس و میلان با هواپیما تنها یك ساعت و از لندن ، رم یا مادرید فقط 2 ساعت است .

زمان محلی : یك ساعت جلوتر از گرینویچ (GMT+1) و از آخرین یكشنبه مارس تا آخرین شنبه اكتبر دو ساعت جلوتر از گرینویچ (GMT+2)

آب وهوا : دمای هوا معتدل است و سرما وگرمای شدید درآن وجود ندارد ، بنابراین بازدید ازسوئیس درتمام اوقات سال میسر خواهد بود . تابستان گرم ازحدود ژوئن شروع و تا سپتامبر ادامه دارد و هرچند برای فعالیت های بیرون ازخانه مناسب است اما پرازدحام ترین اوقات برای گذراندن تعطیلات محسوب می شود .جایگاه های اسكی از اواخر نوامبر كه بارندگی شروع می شود تا آوریل كه برف ها شروع به آب شدن می كند آماده ارائه خدمات هستند .

پول رایج : پول رایج قانونی فرانك سوئیس (Sfr,Chf) است .یورو دربیشتر فرودشگاه ها و از طرف سرویس دهندگان CFF ، دفاتر پستی وبرخی رستوران ها  قابل قبول است . با این حال می توانید پول خود را نیز به فرانك تبدیل كنید.

زبان : اگرچه در مناطق مختلف سویس به زبان های آلمانی ، فرانسوی ، ایتالیایی و محلی صحبت می شود ، زبان عمومی در شهر ژنو فرانسوی است


ویدیو : «ژنو» اصلا کجاست؟ +عکس