ژنرال‌های آینده آمریکا دلیل بی‌اعتمادی ایران به آمریکا را نمی‌دانستند! :



سفارت ایران در آمریکا , ارسال بسته از آمریکا به ایران , دفتر حافظ منافع ایران در آمریکا

ایران و 5+1 در حالی به توافقی جامع بر سر پرونده هسته‌ای ایران نزدیک شده‌اند که هر دو طرف به صراحت از پایان نیافتن مشکلات با طرف مقابل سخن می‌گویند. مردم ایران بعد از چند سال مقاومت بر سر حقوق هسته‌ای خود و تثبیت و نهایی کردن آن، دلایل زیادی دارند تا به آینده اقدامات آمریکا در قبال ایران بدبین و بی‌اعتماد باشند.

حسین موسویان عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای ایران، طی سخنرانی در دانشگاه جنگ ارتش آمریکا 20 دلیل بی اعتمادی ایران نسبت به آمریکا را برشمرد.
 
 حاضران در این نشست 380 تن از افسران عالیرتبه نیروی زمینی، دریایی و هوایی ارتش آمریکا یودند که با درجه سرهنگ تمام وارد این دوره دوساله دانشگاه شده و پس از اتمام، به درجه ژنرال ارتقاء یاقته اند.
 
این برنامه شامل 40 دقیقه سخنرانی و 50 دقیقه پاسخ به سئوالات بود.
 
موسویان در این سخنرانی ضمن معرفی آمریکا بعنوان تهدید اول امنیت ملی ایران، 20 دلیل در مورد بی اعتمادی ایران به آمریکا بشرح زیر ارائه کرد:
 
1- آمریکا و انگلیس در اوایل 1950 با ملی شدن صتعت نفت ایران مخالفت کردند و با تصویب قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل، ملی شدن نفت ایران را تهدید صلح و امنیت بین الملل خوانده و ملت ایران را بخاطر ملی کردن صنعت نفتشان، تحریم اقتصادی کردند. همین سیاست را آمریکا و غرب در مورد ملی شدن صنعت هسته ای ایران اعمال کرده‌اند.
 
2- آمریکا و انگلیس در سال 1953 با کودتا علیه حکومت منتخب و ملی دکتر محمد مصدق  در حقیقت ریشه دمکراسی را برای 25 سال در ایران خشکاندند.
 
3- آمریکا و غرب 25 سال از حکومت دیکتاتوری و فاسد شاه در ایران حمایت کردند که در حقیقت انقلاب اسلامی ایران واکنشی به این سیاست آمریکا بود.
 
4- از ابتدای انقلاب اسلامی 1979 ایران دولتهای آمریکا بدنبال سرنگونی نظام جمهوری اسلامی و "تغییر رژیم" در ایران بودند. تنها در زمان اوباما این سیاست در پروسه تجدید نظر قرار گرفته است.
 
5- بعد ار انقلاب اسلامی 1979 ، آمریکا و غرب میلیاردها دلار پروژه صنعتی ایران را ناتمام رها کرد در حالیکه هم طبق قراردادها متعهد بود و هم هزینه پروژه را دریافت کرده بود.
 
6- در سال 1980 صدام به ایران تجاوز کرد آن هم به قصد تجزیه ایران. آمریکا و قدرتهای شرق و غرب از متجاوز حمایت کردند که این تجاوز 300 هزار شهید، یک میلیون مجروح، دو میلیون آواره و حدود 1000 میلیارد دلار خسارت برای ایران به بار آورد.
 
7- در دوران تجاوز به ایران، آمریکا و غرب تکنولوژی و مواد سلاحهای شیمیایی را در اختیار صدام حسین گذاشت. صدام از سلاحهای شیمیایی علیه ایران استفاده کرد که موجب کشته و زخمی شدت حدود 100 هزار ایرانی شد.
 
8- در دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، آمریکا طی بمباران تاسیسات نفتی ایران، بزرگترین عملیات نظامی نیروی دریایی خود بعد از جنگ جهانی دوم را علیه ایران انجام داد.
 
9-در زمان تجاوز عراق به ایران، آمریکا هواپیمای مسافربری ایران را بر فراز آبهای خلیج فارس سرنگون کرد و 290 مسافر بیگناه از جمله 66 کودک را کشت.
 
10- در دوران ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی، ایران دعوت "حسن نیت در مقابل حسن نیت" رییس جمهورآمریکا  بوش( پدر) را برای تسهیل در آزادی گروگانهای آمریکایی و غربی در لبنان پذیرفت اما بعد از آزادی گروگانها، آمریکا بجای حسن نیت، تحریمها و فشارها را افزایش داد.
 
11-در دوران ریاست جمهوری خاتمی، ایران با ارتش آمریکا برای سرنگونی القاعده و طالبان همکاری کرد اما در پاسخ رییس جمهور بوش (پسر) ، ایران را "محور شرارت" خواند.
 
12- حتی در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد ایران برای حل مشکلات با آمریکا حسن نیت به خرج داد. من فقط اقدامات ایران دریک سال دوران آقای احمدی نژاد یعنی سال 2011 را می‌گویم:
 
الف- معاون وزیر خارجه ایران، مارک گروسمن نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان را برای سفر رسمی به ایران جهت گفتگو در مورد همکاری در افغانستان دعوت کرد و واشینگتن نپذیرفت.
 
ب- ایران از طرح هسته ای گام به گام روسیه حمایت کرد اما آمریکا نپذیرفت. چهارچوب آن طرح همین توافقی است که اکنون انجام شده است.
 
ج- ایران به آژانس بین المللی انرژی اتمی پیشنهاد "پنج سال نظارت کامل" را داد و امریکا رد کرد.
 
د-ایران کوهنوردهای آمریکایی را آزاد کرد.
 
ه- ایران پیشنهاد توقف غنی سازی 20% و محدود کردن غنی سازی به 5% را در مقابل دریافت سوخت راکتور تهران ارایه کرد اما آمریکا نپذیرفت.
 
در مقابل این همه حسن نیت بی سابقه، آمریکا و غرب هم تحریمها را افزایش دادند و هم قطعنامه در مورد تروریسم و حقوق بشر علیه ایران در سازمان ملل تصویب کردند.
 
13- از ابتدای انقلاب تا کنون  آمریکا با جایگاه طبیعی و منافع مشروع ایران در منطقه مقابله کرده است.
 
14- آمریکا با صدور بی‌سابقه تسلیحات به کشورهای عربی منطقه، در حقیقت منطقه را میلیتاریزه کرده در حالیکه ایران را مورد تحریم کامل تسلیحاتی قرارداده است.
 
15-آمریکا در سرتاسر مرزهای ایران حضور نظامی برقرار کرده است.
 
16-آمریکا با حمایت بی چون و چرا از اسراییل موجب نقض حقوق مشروع فلسطینیها شده و چک سفید امضای آمریکا به اسراییل، موجب شده تا این رژیم به راحتی تمام مقرارات جهانی را زیر پا بگذارد.
 
17-درحالیکه آمریکا مدعی دمکراسی و حقوق بشراست، در خاورمیانه در دهه های گذشته صرفا از رژیمهای دیکتاتوری حمایت کرده است از شاه و بن علی و مبارک گرفته تا رژیمهای ظالم فعلی عربی.
 
18- واشینگتن سیاست دوگانه را ادامه داده است و برای مثال با کشورهای هند و پاکستان و اسراییل رابطه استراتژیک برقرار کرده در حالیکه آنها معاهده ان‌پی‌تی را نپذیرفته و بمب هسته‌ای هم ساخته‌اند. متقابلا آمریکا همه تحریم‌ها را علیه ایرانی اعمال کرده که هم معاهده ان‌پی‌تی را پذیرفته و هم بمب هسته‌ای ندارد و هم نشانه‌ای از انحراف در برنامه هسته‌ای آن مشاهده نشده است.
 
19- آمریکا از گروههای تروریستی حمایت می‌کند چه گروههای تروریستی مخالف بشار اسد در سوریه و چه گروههای تروریستی ضد جمهوری اسلامی مثل جندالله یا منافقینی که 17000 ایرانی را بعد از انقلاب کشته‌اند و الان هم در کتار کنگرره آمریکا دفتر دارند.
 
20- از ابتدای انقلاب آمریکا به حقوق مشروع هسته ای ایران مخالفت کرد. میلیاردها دلار خسارت به ایران وارد شد. پول سوخت راکتور تهران را گرفت و نه پول را پس داد و نه سوخت را داد. به آلمان و فرانسه فشار آورد و موجب شد که آنها به تعهدات خود عمل نکنند. ایران حدود 8 میلیارد مارک به آلمان برای پروژه بوشهر پرداخته بود و 90% پروژه هم تمام شده بود. ایران 1.2 میلیارد دلار به فرانسه برای تولید مشترک سوخت در داخل خاک فرانسه پرداخت کرده بود.
 
وقتی که ایران به تکنولوژی غنی سازی برای تامین سوخت دست یافت ، آمریکا و اسراییل با جنگ سایبری و کشتن دانشمندان هسته‌ای ایران، وارد مقابله با حقوق مشروع ایران شدند.تمام این اقدامات در حای صورت گرفت که سازمانهای اطلاعانی آمریکا در سال 2007 و 2011 گزارش دادند که ایران نه بمب هسته ای دارد و نه تصمیمی برای ساخت بمب هسته ای دارد. این سیاستهای خصمانه هسته ای آمریکا دلیل بی اعتمادی ایران در مذاکرات جاری هسته ای است.
 
 پس از سخنرانی موسویان و در هنگام پرسش و پاسخ یکی از درجه داران خطاب به وی گفت: آقای موسویان! این 20 موردی که گفتید برای ما تازگی داشت و بسیار مفید بود. اما سوال من این است که آیا دولت ایران برای روشن نمودن این نوع حقایق برای افکار عمومی آمریکا چه اقدامی کرده است. ما و مردم آمریکا از این حقایق بی اطلاع هستیم.
 
موسویان در پاسخ گفت: متاسفم باید بگویم همه دولتهای ایران بعد از انقلاب هیچ اقدام قابل توجهی انجام نداده اند و جملگی از این مهم غافل بوده اند.
 
در پایان پاسخ به سوالات حضار حدود 3 دقیقه  موسویان را تشویق کردند که به گفته مدیر این برنامه چنین تشویقی تا کنون سابقه نداشته و این نشان از رضایت درجه داران عالیرتبه از این سخنرانی بود.

اخبار سیاست خارجی - تابناک

 


ویدیو : ژنرال‌های آینده آمریکا دلیل بی‌اعتمادی ایران به آمریکا را نمی‌دانستند!