ژرمن‌ها به‌دنبال چهارمین قهرمانی : مدعی قهرمانی پانزدهمین دوره مسابقات جام ...


مدعی قهرمانی پانزدهمین دوره مسابقات جام ملت‌های اروپا قصد دارد چهارمین عنوان قهرمانی‌اش را در این رقابت‌ها تجربه کند. خبرگزاری تسنیم: تیم ملی فوتبال آلمان که همواره یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در تمامی تورنمنت‌‌های معتبر بوده، در حالی در مسابقات یورو 2016 در گروه C با تیم‌های اوکراین، لهستان و ایرلند شمالی هم‌گروه است که روی کاغذ شانس اول صعود از این گروه به شمار می‌آید.

سرمربی: یواخیم لو

یواخیم لو که سابقه مربیگری در کشورهایی همچون ترکیه و اتریش را در کارنامه‌اش دارد، زمانی که در سال 2004 به‌عنوان دستیار یورگن کلینزمن در تیم ملی فوتبال آلمان انتخاب شد، فصل جدیدی از دوران حرفه‌ای‌اش رقم خورد. کلینزمن و یواخیم که هر دو روی فوتبال هجومی توافق نظر و تأکید داشتند، در جام جهانی 2006 آلمان را به عنوان سومی رساندند. پس از استعفای کلینزمن که بعد از جام جهانی 2006 بود، یواخیم به‌عنوان سرمربی جدید ژرمن‌ها معرفی شد و این تیم را به نایب قهرمانی یورو 2008، به مرحله نیمه نهایی یورو 2012 و قهرمانی در جام جهانی 2014 برزیل رساند. او این بار در اندیشه رساندن آلمان به قهرمانی تورنمنتی است که آخرین بار 20 سال پیش موفق به فتح آن شده است.

راه صعود

آلمان در حالی در مرحله انتخابی یورو 2016 به‌عنوان صدرنشین گروه D به مرحله پایانی این رقابت‌ها راه یافت که لهستان تنها با یک امتیاز اختلاف نسبت به این تیم در رده دوم قرار گرفت. شاگردان یواخیم لو در ورشو 2 بر صفر مغلوب لهستان شدند، اما در بازی برگشت این تیم را 3 بر یک شکست دادند. آلمان در ادامه با نتیجه تساوی یک - یک مقابل ایرلند متوقف شد و تیم‌های اسکاتلند، گرجستان و جبل‌الطارق را از پیش‌رو برداشت.

تاریخچه حضور در یورو

هیچ تیمی سابقه‌ درخشانی همانند آلمان در این رقابت‌ها ندارد. آلمان غربی در سال‌های 1972 و 1980 به قهرمانی در مسابقات یورو رسید و عنوان نایب قهرمانی رقابت‌ها در سال 1976 هم به این تیم اختصاص یافت. پس از اتحاد آلمان غربی و آلمان شرقی، آنها  در سال‌های 1992 و 2008 به مقام نایب قهرمانی یورو رسیدند و در یورو 1996 هم عنوان قهرمانی را از آن خود کردند. با این وجود آلمان در دوره‌های 1984، 2000 و 2004 از مرحله گروهی این رقابت‌ها هم صعود نکرده است.

ستاره: مانوئل نویر

مانوئل نویر در پست دروازه‌بانی انقلابی به پا کرد و برای بایرن مونیخ و تیم ملی آلمان در نقش یک سوئیپر ظاهر شده است. او به خود لقب «نویرباوئر» که ترکیبی از نام خود و بکن‌باوئر، سوئیپر معروف سال‌های گذشته آلمان، داده است. نویر با خروج‌های سریعش و قدرت بازی با پای بالایش برای خط دفاعیِ نسبتاً کند آلمان یک نعمت به شمار می‌رود.

پدیده: یولیان دراکسلر

یولیان دراکسلر در جام جهانی 2014 برزیل هم عضوی از تیم آلمانی بود که به عنوان قهرمانی رسید. با مصدومیت مارکو رویس در واپسین روزهای اردوی آماده‌سازی ژرمن‌ها، حالا این هافبک نفوذی 22 ساله شانس بالایی برای قرار گرفتن در ترکیب آلمان در یورو 2016 دارد. دراکسلر که تابستان گذشته از شالکه به ولفسبورگ پیوست، با قدرت دریبل‌زنی بالا و سانترهای خوبش موقعیت‌های زیادی را برای هم‌تیمی‌های خود خلق می‌کند. انتظار می‌رود که در صورت بازی رسیدن به این بازیکن، وی در یورو 2016 بدرخشد.

برنامه بازی‌ها:

آلمان - اوکراین، یکشنبه 23 خرداد ماه، ساعت 23:30
آلمان - لهستان، پنجشنبه 27 خرداد ماه، ساعت 23:30
ایرلند شمالی - آلمان، سه‌شنبه یک تیر ماه، ساعت 20:30


ویدیو : ژرمن‌ها به‌دنبال چهارمین قهرمانی