ژاوی: با مورینیو اختلاف دارم : هافبک سابق بارسلونا می‌گوید درست است با ژوزه ...


هافبک سابق بارسلونا می‌گوید درست است با ژوزه مورینیو اختلاف عقیده زیادی دارد ولی رابطه طبیعی و دوستانه‌ای با مرد پرتغالی دارد. خبرگزاری ایسنا: ژاوی و مورینیو اولین بار در سال 1990 با هم آشنا شدند جایی که مورینیو به عنوان مترجم در تیم بارسلونا مشغول به کار شده بود و ژاوی نیز تازه به عنوان بازیکنی جوان در تیم آبی اناری شروع به فعالیت کرد. در طول این سال‌ها مورینیو و ژاوی چندین بار رودرروی هم قرار گرفتند خصوصا زمانی که ژوزه هدایت چلسی، اینترمیلان و رئال مادرید را به عهده داشت و برابر تیم بارسلونا به میدان رفت. دیدارهایی که اغلب به جنجال و حاشیه کشیده می‌شد. جنجال‌هایی داخل و خارج از زمین و این باعث می‌شد که مرد پرتغالی به چهره‌ای منفور نزد هواداران بارسلونا و کارشناسان و بازیکنان این تیم قرار بگیرد.

ژاوی اکنون در تیم قطری السد توپ می‌زند و در گفت‌وگو با روزنامه مارکا درباره یک سری موضوعات صحبت و عنوان کرد، هرچند او و مورینیو عقاید متفاوتی درباره همه چیز دارند ولی رابطه کاملا طبیعی خارج از مستطیل سبز با هم دارند. ژاوی در این باره گفت: من با فلسفه مورینیو کاملا مخالفم و اصلا اعتقاد ندارم که برد به هر طریق ممکن باید به دست بیاید ولی احترام خیلی زیادی برای او قائل هستم. او در طول سه سالی که در بارسلونا بود کمک زیادی به من کرد و با یک زبان با یکدیگر صحبت می‌کردیم و به یک چیز اعتقاد داشتیم. او به بارسای B آمده بود و ما را تمرین می‌داد و ما زیر نظر مورینیو فلسفه بارسلونا را تمرین می‌کردیم. من اکنون او را در مسیری متفاوت می‌بینم و او حالا به کسی تبدیل شده که دوست دارد به هر طریق ممکن به پیروزی برسد و اصلا برایش مهم نیست پیروزی را از چه طریقی به دست آورده است. این اعتقاد را ما در بارسلونا نداریم. من فوتبال را جور دیگری یاد گرفتم ولی به مورینیو احترام می‌گذارم. من و او چندین بار در مراسم گالا با همدیگر روبه‌رو شدیم و خوش و بش زیادی هم با هم کردیم.

ژاوی وقتی درباره پپ گواردیولا می‌خواهد صحبت کند بیش از مورینیو او را مورد تمجید قرار می‌دهد. او درباره گواردیولا گفت: پپ یک مربی منحصر به فرد است. او حتی وقتی 4 بر صفر هم عقب بیفتد شیوه فوتبالش را عوض نمی‌کند. درست وقتی که مقابل بایرن مونیخ با 4 گل عقب افتاد از ما نخواست که شیوه فوتبالی‌مان را عوض کنیم. اگر او بهترین مربی جهان نباشد در بین سه مربی برتر جهان است. من با دیگو سیمئونه کار نکرده‌ام ولی معتقد هستم که او در کنار مورینیو، آنچلوتی یا بنیتس جزو بهترین مربیان فوتبال جهان است. به نظر من پپ با این مربیان فرق دارد. او ایده خاصی درباره فوتبال دارد که با بقیه متفاوت است. ما می‌دانیم پپ چه دیدگاه شفافی درباره فوتبال دارد و با این ایده کنار آمده‌ایم. یادم می‌آید یک بازی ویکتور والدس در دقیقه یک اشتباه بدی کرد و نتوانست یک پاس ساده بدهد. پپ در بین دو نیمه به او گفت حالا باید بیشتر از قبل پاس بدهید. هیچ وقت از این کار صرف نظر نکن. سعی کن حتی اگر اشتباه هم پاس می‌دهی به کارت ادامه دهی.

هافبک سابق بارسلونا در ادامه به تمجید از استیون جرارد پرداخت و گفت: جرارد یکی از بازیکنانی است که دوست داشتم با او هم‌تیمی باشم. او همیشه وظیفه خودش را به بهترین شکل انجام می‌دهد. فوتبال جرارد را دوست دارم و برای او در تیم لس‌آنجلس گالکسی آرزوی موفقیت می‌کنم.

تیم ملی اسپانیا در دو بازی اخیر خود در انتخابی یورو 2016 در حالی بازی کرده که سوت‌های ممتد هواداران لاروخا به پیکه به دلیل اظهارات ناخوشایندش درباره رئال مادرید باعث اعتراض خیلی از فوتبال دوستان اسپانیایی شد. ژاوی درباره پیکه گفت: نه من و نه اینیستا هیچوقت چنین چیزی را به زبان نمی‌آوردیم ولی پیکه اخلاقش این طور است. او ذاتا آدم بدی نیست بلکه اخلاقش این طور است که هر چه که فکر می‌کند را به زبان می‌آورد. فکر نمی‌کنم رفتاری که تماشاگران داشته باشند باعث تغییر در رفتار او شود. تماشاگران نباید او را هو کنند و یا وقتی صاحب توپ می‌شوند سوت بزند. او بازیکنی است که تلاش زیادی برای موفقیت تیم کرده و نباید این طور باشد که انگار بازیکن حریف است.


ویدیو : ژاوی: با مورینیو اختلاف دارم