چینی ها ایران را منفجر می کنند : با توجه به پر شدن بازار از كپسول‌های غیر استاندارد ...


با توجه به پر شدن بازار از كپسول‌های غیر استاندارد چینی و تشخیص دشوار این كپسول‌ها به لحاظ استاندارد بودن، هنگام خرید باید به علامت استاندارد روی كپسول‌های اطفاء حریق توجه داشت و آن را از عامل‌های رسمی فروش فاكتورهای خرید دریافت كرد. كپسول‌های اطفای حریق غیر استاندارد چینی در حالی در بازار را تسخیر كرده‌اند كه هنوز مشخص نیست مبادی ورود این حجم زیاد محصولات غیر استاندارد كجاست و چگونه وارد كشور می‌شود.

مطابق قانون هر گونه كالای وارداتی، مستلزم گواهینامه بازرسی استاندارد و تایید موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران است، این گواهینامه نشان می‌دهد كالا از مبادی قانونی وارد كشور شده است و استفاده از آن مشكلی ایجاد نمی‌كند.

در همین حال معاون عملیات سازمان آتش نشانی از پر شدن بازار تهران از كپسول‌های اطفای حریق غیر استاندارد چینی خبر می‌دهد.

" فتح الله تیمور زاده" معاون عملیات سازمان آتش نشانی تاكید می‌كند با توجه به صراحت قانون بی شك كپسول‌های غیر استاندارد از مبادی قانونی وارد نمی‌شوند.

فاكتور خرید بگیرید
تیمور زاده هشدار داد: با توجه به پر شدن بازار از كپسول‌های غیر استاندارد چینی و تشخیص دشوار این كپسول‌ها به لحاظ استاندارد بودن، هنگام خرید باید به علامت استاندارد روی كپسول‌های اطفاء حریق توجه داشت و آن را از عامل‌های رسمی فروش فاكتورهای خرید دریافت كرد.

وی ادامه داد: طبق مفاد تبصره 4 ماده 9 قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران سیلندرهای اطفای حریق مشمول مقررات استاندارد اجباری است اما به رغم قوانین شفاف در حوزه استاندارد كپسول‌های غیر استاندارد از بازار تهران جمع آوری نشده است.

این مقام مسئول با یادآوری به قانون صادرات و واردات یادآور شد: ورود هر گونه كالای وارداتی از مبادی قانونی مستلزم گواهینامه بازرسی استاندارد و تایید موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران است.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن انتقاد از بی توجهی خودروسازان در تجهیز خودروهای ساخت داخل به كپسول‌های آتش نشانی گفت: سرتیتر عملیات‌های آتش نشانی، آتش سوزی خودروهاست اما متاسفانه خودروسازان از نصب این تجهیز ایمنی به بهانه‌های غیر واقعی خودداری می‌كنند.

تیمور زاده در ادامه گفت: بی توجهی‌های خودروسازان را با تخصیص اعتبارات لازم برای اهدای كپسول‌های آتش نشانی به 90 هزار تاكسی شهری در دستور كار آتش نشانی تهران مورد توجه قرار داده ایم.

وی در مورد دستاوردهای اجرای این طرح  گفت: در مرحله نخست این طرح 300 تاكسی موفق به عملیات اطفا خودروهای در حال آتش شده‌اند.

منبع: ایلنا


ویدیو : چینی ها ایران را منفجر می کنند