چگونه 62 نفر نیمی از جهان را فقیر کردند؟/ ارزش دارایی آنها برابر با ثروت 3.5 میلیارد نفر است :



فقر و اخلاف طبقاتی مسئله ای است که در جهان به شدت روبه افزایش است، به طوری که گزارش جدید سازمان آکسفام نشان می دهد 62 نفر اندازه نیم 3.5 میلیونی فقیر جهان ثروت دارد.

" در جهانی که از هر 9 نفر، یک نفر هر شب گرسنه به رختخواب می رود، ما نمی توانیم این را تحمل کنیم که قسمت بزرگ کیک به افراد ثروتمند تر برسد." این جمله بخشی از صحبت های گلدرینگ، رئیس اجرایی سازمان خیریه آکسفام در توضیح گزارش آخر این خیریه درباره فقر بود.

آکسفام سازمان جهانی است که در سال 1942 به هدف مبارزه با فقر ساخته شد و اکنون این سازمان در 94 کشور مختلف جهان در حال مبارزه با فقر است.

در روز های اخیر گزارش این سازمان علیه ثروتمندان بسیار عجیب و تکان دهنده بود؛ به گزارش گاردین اختلاف زیاد و رو به رشد ثروتمندان و فقرا در تحقیق جدید آکسافام کاملا مشخص شده است، این تحقیق تکان دهنده نشان می دهد که 62 نفر اول ثروتمند جهان به اندازه نیمی از جمعیت جهان یعنی حدود 3.5 میلیارد نفر ثروت دارند.

 

در برابر خشونت چگونه باید ایستادگی کرد , چگونه در برابر خشونت ایستادگی کنیم , در برابر خشونت چگونه بایدایستادگی کرد

 

از سال 2010 تا 2015 ارزش دارایی های نیمی از فقیرترین افراد جهان 41 درصد کاهش یافته است، این در صورتی است که ارزش دارایی های 62 نفر اول ثروتمند جهان حدود 3 برابر شده است. هم اکنون دارایی های 62 نفر و 3.6 میلیارد نفر با هم برابر است و حدود 1.76 هزار میلیارد دلار است.

 

چگونه پول خود را دو برابر کنیم , جمعیت جهان در دنیای مجازی چند برابر جمعیت جهان واقعی است؟ , ایرانیان باستان چگونه ازدواج می کردند

 

ارزش پول ایران نسبت به جهان , چگونه در برابر خشونت ایستادگی کرد , گرانترین جواهرات جهان و تصاویر مسحور کننده آنها

با وجود اذعان رهبران جهان در رابطه با اختلافات طبقاتی، این اختلاف در 12 ماه اخیر به شکل عجیبی زیاد شده است. آکسفام پیشبینی کرده بود که تا سال 2016 ثروت 1 درصد از جمعیت جهان برابر با ثروت 99 درصد دیگر باشد ولی این اتفاق در سال 2015 افتاد.

مدیر اجرایی آکسفام در این رابطه گفت: این غیر قابل قبول است که نیمه فقیر جهان بیش از گروه کوچکی از افراد بسیار ثروتمند، ثروت نداشته باشند. نگرانی های رهبران جهان در رابطه با تشدید بحران نابرابری های اقتصادی هنوز به عملی که اطمینان دهد کسانی که فقیر هستند سهم خود را از رشد اقتصادی بگیرند تبدیل نشده است. در جهانی که از هر 9 نفر یک نفر هر شب گرسنه به رختخواب می رود ما نمی توانیم این را تحمل کنیم که قسمت بزرگ کیک به افراد ثروتمند برسد.

 

چگونه ثروت , نامگذاری روز پزشک در کشورهای جهان؛ چرا و چگونه؟ , بزرگترین دانشمندان معاصر که جهان را متحول کردند عکس

 

آکسفام عوامل اصلی این اختلاف های طبقاتی را هم در گزارش خود پیدا کرده است یکی از این عوامل حیاط‌خلوت‌های مالیاتی است، به مناطق یا کشور هایی که مالیات در آن یا بسیار کم است یا مالیات در آن اصلا وجود ندارد. کشور های بسیار زیادی مانند سوئیس، آلمان، هنگ کنگ، امارات و .. پناهگاه های مالیاتی هستند.

اما چرا حیاط‌خلوت‌های مالیاتی یکی از عوامل اصلی اختلاف های مالیاتی است؟

به گفته آکسفام این حیاط‌خلوت‌ها باعث می شود ثروتمندان و کارخانه های چند ملیتی با پناه بردن به اینگونه مناطق از وظیفه شان نسبت به جامعه فرار کنند. تخمین زده شده است که افراد بسیار ثروتمند حدود 7.6 هزار میلیار دلار در حساب هایی ذخیره کرده اند تا از مالیات فرار کنند، اگر مالیات این پول ها داده شود 190 میلیارد دلار دیگر به بودجه دولت ها اضافه خواهد شد.

برای مثال در قاره آفریقا حدود 30 درصد از ثروت ها برای فرار مالیاتی در کشور های دیگر ذخیره می شود، اگر اگر هزینه ی مالیات این ثروت ها پرداخت شود جان 4 میلیون کودک در آفریقا نجات پیدا می کنند و به اندازه ای معلم استخدام می شوند که در این قاره هر کودکی بتواند به مدرسه برود.

یکی دیگر از عوامل فقر طبق این تحقیق آکسفام کم شدن میزان در آمدی ملی است که در همه کشور ها به کارگران داده می شود و اختلاف زیاد میان درآمد در ثروتمندان و فقرا است. این موضوع بیشتر روی زنان تاثیر می گذارد زیرا آنها اکثریت افرادی را تشکیل می دهند که در آمد کمی دارند.

در پایان گلدرنیگ گفت: " دیگر برای ثروتمندان خوب نیست که ثروت آن ها برای باقی ما مفید است زیرا دیگر حقیقت این را نشان می دهد که ثروت افراد بسیار ثروتمند به ضرر فقیر ترین ها است. "

 

اخبار اجتماعی - خبرآنلاین

 


ویدیو : چگونه 62 نفر نیمی از جهان را فقیر کردند؟/ ارزش دارایی آنها برابر با ثروت 3.5 میلیارد نفر است