چگونه واردات و صادرات کنیم؟ : با آنکه کتاب ها و اطلاعات زیادی در مورد راه اندازی ...


با آنکه کتاب ها و اطلاعات زیادی در مورد راه اندازی کسب و کار وجود دارد، ولی این کار اصلاً آسان نیست. در اینجا به چند اقدام پایه ای اشاره می کنیم که برای شروع کسب و کار صادرات و واردات ضرورت دارند.         پادشا: با آنکه کتاب ها و اطلاعات زیادی در مورد راه اندازی کسب و کار وجود دارد، ولی این کار اصلاً آسان نیست. در اینجا به چند اقدام پایه ای اشاره می کنیم که برای شروع کسب و کار صادرات و واردات ضرورت دارند.

سازمان تجارت جهانی، تجارت بین المللی جهانی در سال 2010 را به میزان 28 تریلیون دلار ارزیابی کرده است که نسبت به سال 2000 چند برابر شده است. با باز شدن بازارهای بیشتر و مصرف کنندگان بیشتر، احتمال دارد که افزایش بسیار بیشتری تا سال 2020 داشته باشیم. بنابراین کسب و کارهایی که به صادرات و واردات مربوط می شوند در خط مقدم تجارت جهانی هستند.

کسب و کار واردات و صادرات (IEB) دقیقاً چیست؟

این کسب و کار توزیع کنندگان را از یک بازار به سازندگان بازار دیگری وصل می کند. سازندگان کالاهای خانگی به دنبال توزیع خارجی هستند و سازندگان خارجی می خواهند به بازارهای بین المللی مختلف دسترسی یابند. بنابراین باید این بازارها را پیدا کنید و ارتباط محکمی با آنها برقرار کنید و رابطه تجاری با این شرکت ها ایجاد کنید. برای اینکه این کسب و کار دو شرکت و دو کمپانی را بهم وصل کند، معمولاً کمیسیون بالایی به اندازه 5 تا 10 درصد می گیرد.

چگونه صادرات کنیم , چگونه واردات کنیم , چگونه واردات را شروع کنیم

 این بازار نامحدود است و صدها سازنده و تولیدکننده وجود دارد که به دنبال توزیع خارجی هستند. محصولات ورزشی، ساعت، بازی های الکترونیکی، رادیو، لوازم خانگی، پوشاک، ابزارآلات و هر چیزی که فکرش را بکنید قابل وارد کردن یا صادر کردن است، تنها در صورتی که تقاضای آن در کشوری وجود داشته باشد و شما بتوانید آنها را برایشان جور کنید.

1. نوع بازاری که می خواهید در آن تخصص یابید را پیدا کنید. مثلاً ببینید که می خواهید در حوزه قالی، اسباب بازی یا ... تخصص پیدا کنید. در اصل باید بازار هدف را بیابید. از آنجائیکه بازار بسیار بزرگ است، اغلب اهالی این کسب و کار در حوزه های خاصی تخصص دارند.

2. کسب و کارتان را برپا کنید. شما به مبانی این کسب و کار نیاز دارید. وبسایت Entrepreneur.com لیست کاملی از مبانی لازم را فراهم کرده است. در اینجا به فشرده ای از این لیست اشاره می کنیم:

• کامپیوتر با مودم و پرینتر

• دستگاه فکس

• سرویس اینترنت/ایمیل

• تلفن

• پیام صوتی یا پیامگیر

• لوازم تحریر و وسایل اداری

• تمبر و نامه و ...

3. ارتباطات خود را قوی کنید. راه های زیادی برای برقراری ارتباط با کمپانی های مختلف وجود دارد. می توانید از اتاق بازرگانی کمک بگیرید یا از شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک استفاده کنید که پر از میلیون ها کسب و کار کوچک است.

4. رابطه تجاری ترتیب دهید. اقدامات زیادی هست که در این روند باید صورت گیرد. ولی مهمترین آنها این است که شما باید مطمئن شوید که هر دو طرفی که شما آنها را بهم معرفی می کنید قابل اطمینان هستند. اگر به دلیلی یکی از طرفین زیرآبی برود یا تقلب کند، اولین نفری که سرزنش می شود شما هستید، پس باید از هر دو طرف مطمئن باشید.

در این کسب و کار ریزه کاری های زیادی وجود دارد که مهمترین آنها مانند کسب و کار های دیگر، اعتماد و اعتبار است. شما باید همیشه به بالاترین سطح اعتبار و درستکاری اهمیت بدهید، زیرا کسب و کارهای زیادی در این حیطه در بازار وجود دارند و شما باید در میان آنها بهترین باشید. بهترین کار برای رسیدن به این هدف این است که از طریق مشتریان خود به مشتریان جدید معرفی شوید، زیرا معرفی کلامی تأثیر بیشتری در بازاریابی دارد، به خصوص اگر تازه شروع کرده باشید و منابع و آشنایان کمی داشته باشید.


ویدیو : چگونه واردات و صادرات کنیم؟