چگونه فایل‌های بزرگ راSplitیاکوچک کنیم؟ :             منظور از Split یا Split ...



 

 

 

 

چگونه کسمان را بزرگ کنیم , چگونه از فایل هیت استفاده کنیم , چگونه حجم فایل psd رو کم کنیم

 

 

منظور از Split یا Split Archive چیست؟
اصطلاح Split Archive در علوم كامپیوتر به معنی تقسیم كردن یك فایل بزرگ ، به دو یا چند قسمت كوچك تر گفته می شود. این عمل می تواند بر روی یك یا مجموعه ای از فایل‌ها هم صورت گیرد.

 

چه برنامه هایی چنین عملی را انجام می دهند؟
تقریبا، اكثر برنامه های Compressor این توانایی را به كاربران می دهد. مانند : WinRAR و WinZIP و ...

 

این عمل چه فایده ای دارد؟
زمانی كه می خواهید فایلی یا مجموعه فایل هایی با حجم زیاد را از طریق اینترنت به یك سایت Upload نمایید ، Upload كردن یك فایل حجیم بسیار زمان بر بوده و مشكل می باشد (با توجه به سرعت اینترنت) و یا اصلا ممكن است محدودیتی در حداكثر بزرگی فایل داشته باشید. مانند emailها و بعضی Webhosting سایت ها و ...

 

چگونه با برنامه WinRAR فایلهای Split درست كنیم؟
1) بعداز نصب برنامه فوق، برروی فایل یا پوشه (فولدر) مورد نظر رایت كلیك نمایید و از منوی ظاهر شده گزینه Add to Archive... را انتخاب نمایید.
2) Dialog Boxی با نام "Archive name and parameters" ظاهر می شود در قسمت "Split to volumes, byte" ظرفیت مورد نظر خود را به byte وارد نمایید و OK را كلیك نمایید. مثلا اگر یك فایل 12 مگا بایتی را می خواهید به قسمتهای 3MB تبدیل نمایید از فرمول زیر ابتدا واحد MB را به byte تبدیل نمایید:

n MB *1024*1024 = y byte

3MB *1024 *1024 = 3145728 byte

دقت نمایید كه اولین فایل Split با عبارت Part1 مشخص می شود.

 

چگونه با برنامه WinZIP فایلهای Split درست كنیم؟

مراحل Split با برنامهWinZIPدقیقا همانند WinRAR می باشد:
1) برروی فایل یا پوشه مورد نظر رایت كلیك نمایید و از منوی ظاهر شده گزینه "Add to Archive..." را انتخاب نمایید.
2) Dialog Box ی با نام "Add" ظاهر می شود در قسمت "Split Zip file" ظرفیت مورد نظر خود را وارد نمایید و OK را كلیك نمایید. خوبی برنامه Winzip در این است كه می توانید به هر واحدی كه خواستید عددی را وارد نمایید.

 

چگونه فایلهای Split را باز كنیم ؟
بر روی اولین فایل Split - كه در انتهای نام آن عبارت Part1 نوشته شده است- رایت كلیك نمایید و از منوی ظاهر شده گزینه "Extract Here" را انتخاب نمایید. فایل و یا فایلهای موجود در Split Archive برروی هارددیسك شما باز شده و به حالت اول بر می گردد.
توجه: اگر خواستید فایلهای Split را در Folderی خاص یا هر جای دیگری در هارددیسك خود، آنها را باز نماید، باید گزینه "Extract files..." را انتخاب نمایید و مكانی را در قسمت "Destination Path" مشخص نمایید.

 


ویدیو : چگونه فایل‌های بزرگ راSplitیاکوچک کنیم؟