چگونه ساعت «رولکس» می‌تواند تیشه به ریشه تکفیری‌ها بزند؟! : اخبار بین الملل ...



اخبار بین الملل - توصیه‌های طنزآلود یک نشریه آمریکایی به رهبر تکفیری‌های عراق
چگونه ساعت «رولکس» می‌تواند تیشه به ریشه تکفیری‌ها بزند؟!

یکی از نکات مهم و در عین حال جالب توجهی که طی ماه های اخیر و در پی پیشروی های گروه های تروریست تکفیری در عراق مطرح شده، بحث ادعای «خلافت اسلامی» از سوی رهبر گروه تروریستی داعش بوده است. در این زمینه و در میان همه تحلیل های جدی، یک نشریه آمریکایی با انتشار مطلبی طنزآلود، دیدگاه های این گروه درباره تشکیل خلافت اسلامی را به سخره گرفته است.

به گزارش «تابناک»، نشریه آمریکایی «فارن پالیسی» در مطلبی با اشاره به ادعاهای اخیر ابوبکر البغدادی، رهبر گروه تروریستی داعش درباره عهده داری خلافت مسلمین از سوی وی، نامه ای طنزآلود را خطاب به وی منتشر کرده و با برشمردن تناقضات موجود در ادعاها و رفتارهای شخص بغدادی و دیگر سران این گروه، نکاتی را مطرح کرده که از باب طنز، می تواند در پایدار کردن خلافت این فرد به وی یاری برساند.

نکات مورد اشاره فارن پالیسی از قرار زیر است:
1- درباره بستن ساعت «رولکس» دوباره فکر کن! : یکی از مزیت های جدی که گروه های موسوم به «جهادی» در جهان اسلام ادعای آن را داشته و از آن بهره گرفته اند، القای این باور بوده که آن ها افرادی ایده آل گرا هستند که در برابر وسوسه های دنیوی مقاومت می کنند. با بستن یک ساعت پر زرق و برق در جریان سخنرانی ات در موصل، تو یک هدیه خوب به دشمنانت دادی. اگر مردم به این نتیجه برسند که تو هم فردی فاسد و بی قید هستی، روزهای سختی در پیش خواهی داشت.

 

ساعت رولکس , قیمت ساعت رولکس , دندانپزشک چگونه می تواند قلبتان را نجات دهد؟

 
2- موسیقی را قدغن نکن: افغان ها و اهالی مالی، از سنت های گرانبهای موسیقایی برخوردار هستند؛ اما گروه های افراط گرا در این کشور موسیقی را ممنوع کردند. نیازی به گفتن نیست که این ممنوعیت، تا چه حد سبب نارضایتی مردم شده و افراط گرایان را به عنوان گروهی خارجی نادان جلوه گر ساخته است. حامیان تو هم اخیراً یک خواننده پاپ کرد را به قتل تهدید کردند. سعی کن دوست پیدا کنی و بر مردم نفوذ داشته باشی!

3- میراث فرهنگی باستانی را ویران نکن: افراط گرایانی که در مالی به قدرت رسیدند، بر این اعتقاد بودند که برخی عناصر موجود در مجموعه باستانی این کشور، با آنچه آن ها آموزه های اسلامی اصیل می دانستند در تضاد است. در نتیجه، تصمیم به نابودی آن ها گرفتند. مردم بومی، این اقدام را تعرضی جدی به سنت های فرهنگی خود می دانستند. طالبان نیز در زمان حکومت خود تصمیم به نابود کردن مجسمه باستانی بودا در بامیان گرفت. اقدامی که احتمالاً بیش از همه اقدامات دیگر آن ها بازتاب بین المللی پیدا کرد.

حالا به نظر می رسد تو هم در حال حرکت در همین مسیر هستی و تخریب مقبره یونس پیامبر در موصل نشانه ای در تأیید این امر است. بر اساس آخرین گزارش ها، برخی از شهروندان موصل برای محافظت از آثار باستانی خود در برابر شما، زنجیره انسانی تشکیل دادند. این برای تو معنایی ندارد؟

4- سعی کن تعداد خارجی ها را در نیروهای نظامی ات زیاد نکنی: اغلب سوری ها و عراقی ها، همانقدر که خود را مسلمان می دانند، سوری و عراقی نیز می دانند. یکی از دلایل قیام قبایل در استان انبار عراق علیه القاعده در سال 2006، این بود که آن ها مایل نبودند خارجی ها شیوه رفتار و زندگی را به آن ها دیکته کنند. اهالی مالی نیز همین مسئله را با افراط گرایانی داشتند که نه عرب بودند و نه آفریقایی.

برخی گزارش ها از سوریه حاکی از آن است که تو هم با این مشکلات آشنا شده است؛ مثل ماجرای «عمر الشیشانی»، ستیزه جوی خونخوار روس. شاید بهتر است این موضوع را مدیریت کنی.

5- اشخاص سرشناس محلی را از صحنه کنار نزن: این هم یک درس دیگر از قیام بزرگ قبایل عراق علیه القاعده است؛ زیرا در آن زمان، رهبران پر نفوذ محلی تصمیم گرفتند به سلطه امثال شما بر خود پایان دهند. در افغانستان نیز همین موضوع سبب شد حتی رهبران بزرگترین قبیله پشتون این کشور، به طالبان پشت کرده و با آمریکایی ها همراه شوند. حالا هم به نظر می رسد برخی از شیوخ قبایل در شمال عراق، در حال تجدیدنظر در اتحادشان با شما علیه دولت بغداد هستند. موفق باشی!

6- لذت های کوچک را قدغن نکن: طالبان تفریح محبوب افغان ها، یعنی بادبادک بازی را ممنوع کردند. حالا شما هم تصمیم گرفته اید سیگار کشیدن را قدغن کنید. تصمیم هوشمندانه ای است!

7- به وحدت مسلمانان ضربه نزن: یکی از دلایل عدم محبوبیت شبه نظامیان افراط گرا در لیبی، تخریب مقبره های شیوخ صوفی بود که افراط گرایان آن ها را نشانه ای از «اسلام گمراهانه» می خوانند. اما متأسفانه، بیشتر مردم لیبی خود را بیشتر به اسلام صوفیانه وابسته می دانند تا اسلام سلفی که ستیزه جویان قرن بیست و یکمی در پی ترویج آن هستند. کاری که شما با اماکن مقدس شیعیان در عراق می کنید هم نتیجه ای مشابه به بار خواهد آورد.

8- خودت را «خلیفه» نخوان: این اقدام، یک حرکت بسیار تفرقه افکنانه است که سبب فاصله گرفتن بسیاری از دیگر مسلمانان اهل سنت از تو خواهد شد. ممکن است بسیاری در پی احیای خلافت باشند، اما حتی سینه چاک ترین طرفداران این موضوع هم راه های دیگری برای آن در نظر می گیرند. بنابراین، اعلام خلافت، راهی بسیار عالی برای متفرق کردن افرادی است که ممکن است در حالت عادی حتی از تو طرفداری کنند. البته تو این کار را انجام دادی!

به هر حال، فاصله بین ایده آل های والای اسلامی و آنچه که در عمل در مناطق تحت کنترل گروه هایی چون داعش اتفاق می افتد، بسیار زیاد است. پس یک نصیحت دیگر هم به تو می کنم: شاید تو باید واقعاً به درخواست های مردمی که می خواهی بر آن ها حکومت کنی، گوش بدهی. شاید وقتی بشنوی آن ها چه می گویند، شگفت زده شوی. 

اخبار بین الملل - تابناک

 


ویدیو : چگونه ساعت «رولکس» می‌تواند تیشه به ریشه تکفیری‌ها بزند؟!