چگونه بفهمید شوهرتان دروغ می‌گوید؟ : تشخیص حرف درست از نادرست توانایی‌ است ...


تشخیص حرف درست از نادرست توانایی‌ است كه اغلب آدم‌ها آرزوی داشتنش را دارند. زنان برای اطمینان داشتن به شوهرشان باید توانایی شناخت دروغگو را داشته باشند، شناختن یك دروغگو كار آسانی نیست اما می‌توان از برخی نشانه‌ها برای پی بردن به این موضوع استفاده كرد.

چگونه بفهمیم کسی دروغ می گوید , علی پیرهانی دروغ می گوید , چگونه دروغ سنجی کنیم

تشخیص حرف درست از نادرست توانایی‌ است كه اغلب آدم‌ها آرزوی داشتنش را دارند. پلیس‌ها برای شناخت مجرمان‌شان، قاضی‌ها برای داشتن قضاوتی درست، مادرها برای مراقبت از فرزندشان و زنان برای اطمینان داشتن به شوهرشان باید توانایی شناخت دروغگو را داشته باشند. شناختن یك دروغگو كار آسانی نیست اما می‌توان از برخی نشانه‌ها برای پی بردن به این موضوع استفاده كرد. گرچه آدم‌های مختلف شیوه‌های متفاوتی را برای دروغ گفتن انتخاب می‌كنند اما بسیاری واكنش‌ها در میان اغلب دروغگوها یكسان است. گرچه شما نمی‌توانید با دیدن یك نشانه به شك‌تان پایان دهید و مهر دروغگویی را روی طرف مقابل‌تان بچسبانید اما حضور مجموعه‌ای از نشانه‌ها می‌تواند شما را كمی مطمئن‌تر كند. به این 12‌سوال پاسخ بدهید. اگر تعداد جواب‌های مثبت بیش از 3 بود، شك‌تان منطقی است. اگر بیش از 7 پاسخ مثبت بود، شك‌تان می‌تواند به یقین نزدیك شود!



چطور به شما دروغ می‌گوید؟

  •  آیا از جواب دادن طفره می‌رود؟
 اگر كسی به سوال شما پاسخی بسیار مختصر و كوتاه داد، نمی‌توانید به او مهر دروغگویی بزنید اما این موضوع می‌تواند یكی از نشانه‌هایی باشد كه دروغگوها را به ما می‌شناساند.

  •  آیا دنبال توجیه می‌گردد؟
 گاهی اوقات این افراد درست بعد از پاسخ دادن به سوال، شروع به گفتن دلیل‌هایی برای توجیه حرفشان می‌كنند. از آن‌جایی كه‌كسی از آن‌ها توضیحی نخواسته و البته این توضیحات برنامه‌ریزی شده هم نیست می‌توان آن‌ها را از یك توضیح واقعی و درست تشخیص داد.

  •  آیا وقتی می‌پرسید، سوال را تكرار می‌كند؟
 اغلب اوقات آن‌ها قبل از جواب‌دادن، سوالات آن سوال را تكرار می‌كنند؛ انگار كه انتظار شنیدن آن را نداشته باشند و سعی می‌كنند با این كار كمی زمان برای خود بخرند تا جوابی مناسب را در ذهن‌شان آماده كنند.

  •  آیا از واكنش شما می‌ترسد؟
معمولا دروغگوها بعد از گفتن توضیحات‌شان سعی می‌كنند واكنش شنونده را زیرنظر بگیرند. آن‌ها به‌طور دقیق به رفتار و حركات فردی كه از آن‌ها سوال می‌كند خیره می‌شوند تا ببینند كه آیا طرف مقابل‌شان روی او قضاوت می‌كند یا نه و این‌كه آیا او حرف‌شان را باور كرده است یا خیر.



چند شرط شناسایی همسر دروغگو

  •   هنگام جواب دادن تپق می‌زند؟
 آن‌ها هنگام گفتن داستان‌شان آرام و بریده بریده حرف می‌زنند. انگار كه درست در همان لحظه به خلق یك ماجرا می‌پردازند؛ ماجرایی كه اصلا اتفاق نیفتاده و همین واقعی نبودنش است كه آن‌ها را مضطرب كرده و جملات‌شان را می‌شكند.

  •   از توضیح دادن بیزار است؟
 دروغگوها دوست ندارند در مورد كاری كه كرده‌اند زیاد توضیح بدهند و معمولا اگر زیاد از آن‌ها سوال كنید آشفته و عصبی می‌شوند. درحالی‌كه اگر شما به كسی كه راست می‌گوید، تهمت دروغگویی بزنید، او برای رها شدن از این تهمت تمام تلاشش را كرده و سعی می‌كند با بیان كردن دلایل بسیار، شما را قانع كند كه دروغی در كار نیست و البته تا شما را قانع نكند آرام نمی‌گیرد.

چگونه شوهرتان را مجذوب خود کنید؟ , آرتور می گوید باربارا دروغ می گوید , همسرتان دروغ می‌گوید

  •   سعی می‌كند سریع جواب دهد؟
وقتی از راستگوها سوال می‌پرسید كه جواب دادن به آن برای‌شان دشوار است، به نقطه‌ای دور خیره می‌شوند تا خوب به سوالی كه برای‌شان مطرح كرده‌اید فكر كنند و جوابی قانع‌كننده را پیدا كنند درحالی‌كه دروغگوها تنها یك لحظه نگاه‌شان را منحرف می‌كنند و فورا نخستین جوابی كه به ذهن‌شان می‌آید را بیان می‌كنند.

  •   پای شاهد را وسط می‌كشد؟
 دروغگوها به‌دنبال شاهدی برای گفته‌های‌شان می‌گردند و گاهی سعی می‌كنند با ارجاع‌دادن شما به آن شاهد از جواب دادن طفره روند. برای مثال وقتی از او دلیلی می‌پرسید، سعی می‌كند به جای جواب دادن بگوید اگر به من اعتماد نداری چرا از فلانی نمی‌پرسی؟

همسرم دروغ می گوید دلیلش چیست ؟ , دروغ گفتن چگونه افزایش پیدا میکند؟ , چگونه بفهمیم فردی دروغ میگوید
  •    نشانه‌های زبان بدن را می‌بینید؟
 آن‌ها معمولا حالات خاصی را به‌خود می‌گیرند. مثلا با موهای‌شان بازی می‌كنند یا ابروهای‌شان را می‌خارانند. گرچه اگر بخواهیم فهرستی طولانی‌ از این حالات را تهیه كنیم، می‌توانیم اغلب این نشانه‌های تكراری را بشناسیم اما نباید فراموش كرد كه همه آدم‌ها از یك نشانه استفاده نمی‌كنند، گرچه اغلب نشانه‌ای مشابه را برای آرام‌تر كردن خود به كار می‌گیرند.

  •    به چشم‌تان نگاه نمی‌كند؟
 دروغگوها از چشم می‌ترسند. آن‌ها سعی می‌كنند نگاه شان را از شما بدزدند یا اینكه فورا بعد از جواب دادن به سوال‌تان صحنه را ترك كرده یا روی‌شان را برمی‌گردانند.

  •   یك جمله را تكرار می‌كند؟
 دروغگوها از فراموش كردن واهمه دارند. آن‌ها سعی می‌كنند از كلمات یك‌سانی استفاده كنند و خیلی مراقبند كه جملات‌شان را فراموش نكرده یا تغییر ندهند.
درحالی‌كه راستگوها سعی می‌كنند با تكرار سوال‌تان، حقیقت را با جملات متفاوت به زبان بیاورند، به امید این‌كه شما یكی از شیوه‌های بیان آن را بپذیرید.



4 اصل در برخورد با دروغگوها

  •  آرامش تان را حفظ كنید
عصبانیت و حمله كردن تنها می‌تواند اوضاع را پیچیده و نفرت میان شما و دروغگوی مقابل‌تان را بیشتر كند. شما با آرامش زودتر به نتیجه خواهید رسید. طوری رفتار كنید كه فرد مقابل‌تان احساس نكند موضوع را فهمیده‌اید. او را متهم نكنید و در مقام قضاوت قرار نگیرید. بگذارید گمان كند كه تنها یك گفت‌وگوی دوستانه، بدون هیچ شكی میان شما اتفاق می‌افتد. قبل از هرگونه قضاوت شما باید در مورد ادعای‌تان نسبت به دروغگو بودن او مطمئن شوید و تلاش كنید كه او را بیهوده به چیزی متهم نكنید.
  •  منتظر توضیح بمانید
یك سوال كلی بپرسید و بعد سعی كنید سوالاتی كه نمی‌توان با یك كلمه به آن جواب داد را مطرح كنید. جوری سوال كنید كه فرد مقابل‌تان مجبور باشد پاسخی طولانی و كامل را به سوال‌تان بدهد. دروغگوها از توضیح دادن بیزارند و حین بیان توضیحات‌شان مدام از این واهمه دارند كه مچ‌شان گرفته شود. نگذارید كه با پاسخ‌های كوتاه، بی‌تفاوت و چند كلمه‌ای از روشن كردن موضوع طفره بروند و البته نگذارید كه احساس كنند بازجویی می‌شوند و مورد شك قرار گرفته‌اند.
  •  شك‌تان را پنهان كنید
وقتی او به سوال‌تان جواب می‌دهد، حرفش را قطع نكنید و بگذارید با تمركز به سوال‌تان جواب دهد. تنها با رها كردن او در حالت عادی است كه می‌توانید در مورد حرف هایش قضاوت كنید. بگذارید تا جایی كه می‌تواند داستانش را بپروراند. شما راحت‌تر می‌توانید تناقض حرف‌هایش را در یك صحبت طولانی مشاهده كنید. اگر مكالمه‌تان را از مسیر آرامش خارج نكنید و شرایطی را فراهم كنید كه او فكر كند حرف‌هایش پذیرفته شده است، او میل بیشتری به پروراندن داستانش و طولانی‌كردن بحث خواهد داشت و این می‌تواند برگ برنده‌ای برای شما باشد.
  •   او را امتحان كنید
موضوع را تغییر بدهید. درحالی‌كه راستگوها از این تغییر ناگهانی شوكه می‌شوند و سعی می‌كنند بحث در مورد موضوع قبلی را ادامه دهند، دروغگوها از این تغییر موضوع استقبال می‌كنند و با خیال راحت در مورد موارد دیگر حرف می‌زنند. آن‌ها به محض تغییر‌كردن بحث گمان می‌كنند كه شما موضوع را فراموش كرده‌اید و اطمینان‌تان نسبت به او را به دست آورده‌اید.


ویدیو : چگونه بفهمید شوهرتان دروغ می‌گوید؟