چگونه با تلفن همراه به اینترنت متصل شویم؟ :   دیتا یكی از سرویس‌های ویژه برای ...



 

دیتا یكی از سرویس‌های ویژه برای سیم‌کارت‌های دایمی همراه اول است كه با فعال‌سازی آن، امکان اتصال به شبکه اینترنت از طریق تلفن همراه و ارسال و دریافت فایل برای مشترکین در زمان حرکت و مکان‌هایی که برقراری ارتباط به‌وسیله خط تلفن ثابت و یا سرویس GPRS میسر نیست، امکان‌پذیر می‌شود.

 

به گزارش ایسنا، فعال‌سازی سرویس دیتا به دو صورت حضوری و غیرحضوری است؛ در روش حضوری مشترکین می‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات ارتباطی و تکمیل فرم مربوطه و ارائه مدارک (اصل و تصویر کارت ملی و آخرین قبض پرداختی) اقدام كنند و سیستم یک شماره به سرویس دیتا اختصاص می‌دهد.

اما در روش غیرحضوری مشترکین در صورتیکه خدمات غیرحضوری (E-Care) تلفن همراه خود را فعال كرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به سایت همراه اول نسبت به فعالسازی سرویس دیتا اقدام كنند.

پس از فعال‌سازی سرویس دیتا، در صورتی که گوشی مشترک، این سرویس را پشتیبانی كند، مشترك می تواند به یکی از 2 روش زیر به اینترنت متصل شوند؛

در روش اول، مشترکینی که گوشی تلفن همراهشان دارای سیستم عامل با قابلیت تعریف dialup connection است، می توانند با تعریف یک اتصال dialup connection درگوشی خود، مستقیما به اینترنت متصل شوند.

در روش دوم، گوشی تلفن همراه به‌عنوان یک مودم عمل كرده و از طریق کابل رابط به رایانه شخصی متصل شده و در رایانه یک اتصال Dial up connection تعریف می‌شود و بدین ترتیب رایانه شخصی به اینترنت متصل خواهد شد.

جهت فعال كردن dial up connection، مشترک باید کارت اینترنت تهیه كند و از روی کارت، اطلاعات مربوط بهنام كاربری، كلمه عبور و شماره تماس ISP مربوطه را وارد كند.

جهت ارسال فایل به مشترکینی که سرویس دیتای آن‌ها فعال است، می‌توان از برنامه Hyperterminal و یا برنامه‌های مشابه، برای ارتباط باید از شماره دیتای اختصاص یافته به مشترک استفاده کرد.

اما درباره بررسی فعال بودن سرویس؛ درصورت تماس با شماره دیتای اختصاص یافته برروی صفحه نمایشگر پیام Data call"" را مشاهده می‌كنید.

برای قطع سرویس می توان از این دو روش استفاده كرد:

الف) حضوری: مشترکین می‌توانند، به دفاترخدمات ارتباطی مراجعه و فرم مربوطه را تکمیل و مدارک لازم (اصل و تصویر کارت ملی را ارائه كنند.

ب) غیرحضوری: مشترکین در صورتی که خدمات غیرحضوری (E-Care) تلفن همراه خود را فعال كرده‌اند می‌توانند با مراجعه به سایت همراه نسبت به قطع سرویس دیتا اقدام كنند..../ ایسنا


ویدیو : چگونه با تلفن همراه به اینترنت متصل شویم؟