چگونه از سلامت کلیه‌هایمان مطمئن شویم؟ : دبیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی ...


دبیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی به هموطنان توصیه کرد حداقل هر سه ماه یکبار فشارخون و قندخون خود را بررسی کنند تا از سلامت کلیه هایشان مطمئن شوند. اعتدال: به گزارش روابط عمومی انجمن حمایت از بیماران کلیوی کشور، «داریوش آرمان » با بیان این که 90 درصد از بیماری های کلیوی علایم خاصی ندارد در عین حال افزود: افراد ، سوزش و تکرر ادرار، شب ادراری،بی اختیاری ادرار، وجود خون در ادرار، پرنوشی و درد پهلو را جدی بگیرند.

وی اظهارداشت :بیماری های کلیوی همانند کوه یخ پنهان هستند وزمانی بروز می کنند که برای درمان فرصت چندانی باقی نمانده و یا خیلی دیرشده است.

وی با بیان اینکه 70 درصد افراد مبتلا به نارسایی کلیه دچار چاقی،دیابت و فشار خون هستند، تاکید کرد: تمام افرادجامعه باید به این چند فاکتور مهم که مادر اغلب بیماری ها به شمار می آیند، توجه جدی داشته باشند.

عضو هیئت مدیره انجمن بیماران کلیوی ایران یادآور شد: فرد ، هنگام ابتلا به بیماری های کلیوی ابتدا در معرض خطر بیماری قرار می گیرد و سپس بیماری پیشرفت می کند که این مرحله، مرحله شدید بیماری است.

وی گفت : چاق ها ، دیابتی ها و کسانی که فشار خون بالا دارند از افراد در معرض خطر ابتلا به بیماری های کلیوی هستند.

آرمان گفت : همچنین تحقیقات علمی نشان داده مصرف کنندگان بیش از حد الکل که بیشتر مردان هستند، سیاه پوستان و اقلیت های نژادی نیز بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های کلیه قرار دارند.


ویدیو : چگونه از سلامت کلیه‌هایمان مطمئن شویم؟