چه کسی پیروز انتخابات آمریکا خواهد بود؟ : بر اساس یک نظرسنجی جدید هیلاری کلینتون ...


بر اساس یک نظرسنجی جدید هیلاری کلینتون در رقابت با دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا، وی را شکست می‌دهد. خبرگزاری ایسنا: بر اساس یک نظرسنجی جدید هیلاری کلینتون در رقابت با دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا، وی را شکست می‌دهد.

به گزارش پایگاه شبکه خبری سی.بی.اس، یک نظرسنجی جدید نشان داد دونالد ترامپ، کاندیدای پیشرو ریاست جمهوری حزب جمهوری‌خواه آمریکا در رقابت ریاست جمهوری با هر دو کاندیدای پیشروی حزب دموکرات این کشور شکست خواهد خورد.

نظرسنجی جدید که از سوی موسسه "کوئینیپیاک" انجام شده نشان داد، هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق آمریکا و کاندیدای پیشروی حزب دموکرات این کشور در رقابت ریاست جمهوری با دونالد ترامپ با رای 47 درصد به 40 درصد پیروز می‌شود.

براساس این نظرسنجی همچنین برنی ساندرز که در حال حاضر بعد از هیلاری کلینتون کاندیدای پیشروی حزب دموکرات محسوب می‌شود در رقابت با دونالد ترامپ با رای 51 درصد به 38 درصد برتری پیدا خواهد کرد.

این نظرسنجی همچنان دونالد ترامپ را پیشتاز رقابت درون حزبی کاندیداهای ریاست جمهوری حزب جمهوری‌خواه با برخورداری از رای 28 درصدی رای‌دهندگان جمهوری‌خواه سراسر آمریکا می‌داند. با این حال رقیب جمهوری‌خواه دیگر ترامپ یعنی تد کروز فاصله چندانی با او نداشته و با اختلاف کمی از رای 24 درصدی برخوردار است. در رقابت درون حزبی جمهوری‌خواهان پس از این دو کاندیدا، مارکو روبیو، سناتور ایالت فلوریدا با 12 درصد رای و همچنین بن کارسون، جراح اعصاب سابق با 10 درصد رای قرار دارند.

به غیر از این چهار کاندیدا هیچ کاندیدای ریاست جمهوری دیگر حزب جمهوری‌خواه نتوانست در این نظرسنجی بیش از شش درصد رای کسب کند و هشت درصد از پاسخگویان نیز گفتند که هنوز در مورد رای خود تصمیم نگرفته‌اند.

با این حال براساس این نظرسنجی به نظر می‌رسد که آرای رای‌دهندگان جمهوری‌خواه هنوز قابل مانور دادن است زیرا تقریبا شش نفر از هر 10 رای‌دهنده‌ جمهوری‌خواه که یک کاندیدا را انتخاب کردند گفتند که ممکن است نظرشان تغییر کند.

به رغم پیشتازی دونالد ترامپ در رقابت درون حزبی جمهوری‌خواهان، نیمی از همه آمریکایی‌ها گفتند در صورتی که وی رئیس جمهور کشورشان باشد شرمسار خواهند بود. این تعداد شامل 20 درصد از رای‌دهندگان جمهوری‌خواه بوده است. بیش از نیمی از رای‌دهندگان معادل 53 درصد نیز گفتند که ترامپ شانس خوبی برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر آینده ندارد.

از سوی دیگر هیلاری کلینتون نیز در میدان رقابت کاندیداهای ریاست جمهوری حزب دموکرات‌ با 61 درصد پیشتاز بوده و بعد از وی برنی ساندرز با 30 درصد رای قرار دارد. مارتین اومالی، فرماندار سابق ایالت مریلند نیز دو درصد رای کسب کرده و شش درصد از رای دهندگان دموکرات نیز گفتند هنوز برای رای خود تصمیم نگرفته‌اند. از میان رای‌دهندگان دموکرات نیز 41 درصد اظهار کردند که ممکن است نظرشان تغییر کند.

همچنین بیش از یک سوم رای‌دهندگان معادل 35 درصد گفتند که در صورت انتخاب کلینتون به ریاست جمهوری آمریکا شرمسار خواهند بود.

از طرف دیگر نظرسنجی مذکور نشان می‌دهد دیگر کاندیداهای ریاست جمهوری جمهوری‌خواهان می‌توانند در مقابل هیلاری کلینتون نتیجه بهتری به نسبت ترامپ کسب کنند. براین اساس روبیو در رقابت با کلینتون 43 درصد رای داشته و میزان آرای کلینتون در رقابت با وی 44 درصد خواهد بود. تد کروز نیز در رقابت با کلینتون تعداد آرای برابری داشته و هر دوی آنها در این رقابت 44 درصد رای به دست می‌آورند.

با این حال بر اساس این نظرسنجی نرخ محبوبیت سراسری هیلاری کلینتون چندان وضعیت خوبی ندارد و 51 درصد با وی مخالف بوده و تنها 43 درصد وی را تایید می‌کنند.

در این نظرسنجی میزان رای‌دهندگانی که گفته‌اند کلینتون تجربه مناسبی برای رئیس جمهور بودن دارد 63 درصد بوده و 35 درصد نیزبا این مساله مخالفت کردند.

این ارقام برای دونالد ترامپ تقریبا برعکس است و دو سوم از رای‌دهندگان می‌گویند وی تجربه مناسب برای رئیس جمهور بودن ندارد.

این نظرسنجی با پرشس از 1440 رای دهنده در سراسر آمریکا از تاریخ 16 تا 20 دسامبر انجام شده و حاشیه خطای آن 5 / 2 درصد بوده است.


ویدیو : چه کسی پیروز انتخابات آمریکا خواهد بود؟