چه بلایی سر استقلال زیبای اول فصل آمد؟ : هر چند استقلال در پایان بازی با راه‌آهن ...


هر چند استقلال در پایان بازی با راه‌آهن توانست صدر جدول را حفظ کند اما این بازی را بی تردید می‌ توان بدترین بازی آبی ها در لیگ پانزدهم نامید. ورزش سه: هر چند استقلال در پایان بازی با راه‌آهن توانست صدر جدول را حفظ کند اما این بازی را بی تردید می‌ توان بدترین بازی آبی ها در لیگ پانزدهم نامید. استقلال در این بازی کاملا اسیر سرعت میلاد محمدی در خط حمله شده بود و شاید اگر اشتباهات داوری نبود، آبی ها شکست سنگینی را برابر بازیکنان جوان و گمنام راه‌آهن متحمل شده بودند. موضوعی که نمی‌ توان آن را چندان به شانس ربط داد و عملکرد راه‌آهن در این بازی نشان داد که آنها کاملا نقطه ضعف استقلال را می‌ شناختند.

نقطه ضعف استقلال کجاست؟

اگر بازی استقلال ـ راه‌آهن را به خوبی دیده باشید متوجه می‌ شوید که میلاد محمدی در طول 90 دقیقه بازی به خوبی از روی کندی دو دفاع وسط استقلال استفاده کرد و موقعیت خطرناکی را روی دروازه این تیم ایجاد کرد. دو دفاع وسط استقلال یعنی امین حاج محمدی و حنیف عمران‌زاده هر دو مدافعان کندی محسوب می‌ شوند که اگر یک مهاجم سرعتی مقابل آنها قرار بگیرد می‌ تواند از هر فرصتی برای گلزنی استفاده کند. نکته ای که راه‌آهنی ها به صورت عالی از آن استفاده کردند. البته این موضوع زنگ خطری برای پرویز مظلومی است. او که در بازی با راه‌آهن ضعف تیمش را به خوبی دیده است باید دید در تعطیلات 20 روزه لیگ چه تصمیمی برای آن خواهد گرفت. با نگاهی به موقعیت های گل خطرناک راه‌آهن متوجه می‌ شوید که مهدی تارتار 90 دقیقه از همین ضعف خط دفاع استقلال استفاده کرد و تیمش را تا آستانه پیروزی پیش برد.

موقعیت حساس راه‌آهن در بازی با استقلال به شرح زیر است:

دقیقه 9: پاس عمقی بازیکنان راه‌آهن از خط دفاع در فضای پشت حنیف عمران‌زاده و امین حاج محمدی در موقعیت تک به تک به مهرداد محمدی رسید و اگر واکنش عالی رحمتی نبود، استقلال در همان ابتدای بازی گل اول را دریافت می‌ کرد.

دقیقه 13: فرار مهرداد محمدی از سمت چپ وپاس به بیرون او به بهادر عبدی رسید، جالب است بدانید که بهادر عبدی توپ را از جلو امین حاج محمدی با ضربه ای سرضرب وارد دروازه استقلال کرد.

دقیقه 20: باز هم پاس عمقی راه‌آهنی ها از خط دفاع و فرار مهرداد محمدی از عمق خط دفاع استقلال می‌ توانست راه‌آهن را صاحب گل دوم کند اما خطای پنالتی حنیف عمران‌زاده این موقعیت گل را به طور موقعیت از راه‌آهنی ها گرفت. هر چند زردپوشان از روی نقطه پنالتی گل دوم را هم به استقلال زدند.

دقیقه 29: این بار هم نقش حنیف عمران‌زاده و امین حاج محمدی در این موقعیت به وضوح دیده شد. سانتر میلاد محمدی در نقطه ای به مهرداد رسید که دو مدافع وسط استقلال باید توپ را جمع می‌ کردند. اما مهاجم خلاق راه‌آهن بدون کوچکترین مزاحمی توپ را به تیر دروازه مهدی رحمتی زد.

دقیقه 52: در این صحنه فرجی موفق شد از فضای پشت میثم مجیدی فرار کند و در حالی که امین حاج محمدی و امید ابراهیمی او را تعقیب می‌ کردند، موفق شد از روی ضعف مهدی رحمتی در بستن زاویه استفاده کند و گل سوم تیمش را به ثمر برساند.

دقیقه 69: باز هم پاس عمقی سیامک کوهنورد به مهرداد محمدی رسید و او باز هم در شرایط تک به تک و در حالی که عمران‌زاده و حاج محمدی او را تعقیب نمی‌ کردند توپ را به بالای دروازه زد.

وجه تمایز استقلال قلعه‌نویی و مظلومی

هر چند استقلال در بازی با راه‌آهن عملکرد پر اشتباهی داشت و اصلا نمایش یک تیم موفق را نداشت، با این حال از همین بازی چند بازی نصفه و نیمه این تیم کاملا مشخص بود که تفکرات پرویز مظلومی چقدر با تفکرات امیر قلعه نویی سرمربی استقلال فرق دارد.

در خطرهایی که استقلال روی دروازه راه آهن ایجاد کرد، به جز یک مورد تمام موقعیت های از روی پاس های در عمق و فرار شهباززاده اتفاق افتاد. این در حالی است تیم های قلعه نویی ترجیح می دادند با سانتر های کناره های زمین به دروازه حریف نزدیک شوند.

موقعیت های استقلال در بازی با راه آهن به شرح زیر است:

دقیقه 6 : پاس عمقی خسروحیدری به کرار رسید، او کنار دست خود سجاد شهباززاده را دید وشوت این بازیکن با اختلاف زیاد به بیرون رفت.

دقیفه 30 : پاس عمقی امید ابراهیمی به شهباززاده رسید، او دروازه بان را جا گذاشت و خودش را به زمین انداخت تا داور در یک صحنه مشکوک پنالتی اعلام کند هرچند که بعدا خودش گفت که به اشتباه این صحنه را پنالتی اعلام کرده است. به هرحال این پنالتی هم روی پاس عمقی بدست آمد.

دقیقه 46 : این صحنه تنها باری بود که استقلال توانست روی سانتر از کناره ها روی دروازه حریف موقعیت ایجاد کند. سانتر خسرو حیدری را به شهباززاده با ضربه سر زد اما رمضانیان توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه 53 : این صحنه مربوط به گل سوم استقلال می شود، جایی که میثم مجیدی توپ را با پرتاب اوت به شهباززاده رساند، شهباززاده به داخل محوطه جریمه زد و با پاس به بیرون توپ را به آرش برهانی رساند و او هم در شلوغی محوطه جریمه با یک بغل پای دقیق اولین گل فصل خود را به ثمر رساند.


ویدیو : چه بلایی سر استقلال زیبای اول فصل آمد؟