چه اتفاقاتی باعث سردی شوهران می‌شود؟ : مشكلات زیادی باعث می‌شود تمایل و علاقه ...


مشكلات زیادی باعث می‌شود تمایل و علاقه آقایان به همسران‌شان كم شود كه البته تا حدی به‌خصوصیات فردی همسران هم بستگی دارد اما یك مورد است كه به‌طور حتم و بدون هیچ استثنایی آتش توجه آقا را به خانم خاموش می‌كند: «نیاز مداوم خانم برای اینكه همیشه محور توجه دائمی شوهر باشد!» کم کاری کبد باعث چه اتفاقاتی می شود , باعث , سردی دست و پا
علت سردی بدن چیست , آیا خوردن اسپرم باعث حاملگی میشود , کمبود چه ویتامینی باعث ریزش مو میشود

وقتی یك خانم دائما دور و بر آقا بچرخد یا به او بچسبد، نخستین موضوعی كه به ذهن آقا می‌رسد این است كه همسرش به‌شدت آدم نیازمندی است. بسیاری از خانم‌ها در جلسات مشاوره از این موضوع ناراحتند كه چرا نمی‌توانند خودشان را كنترل كرده و اینقدر به آقا نچسبیده و به او اجازه دهند به حال خودش باشد! این احساس نیازمندی باعث می‌شود خانم روز به روز بیشتر آسیب ببیند و احساس بدی داشته باشد چون همسرش نمی‌تواند تمام توجهش را صرفا به او معطوف كند و در نتیجه خانم احساس می‌كند نیازش برطرف نشده و به عبارتی طرد شده است.



  دنیای خانم‌ها چگونه است؟

ونوسی‌‌ها یا همان زنان، موجوداتی خونگرم و حساس هستند. دنیای آنها حول محور ارتباطات، مكالمه و گفت‌وگو می‌چرخد. وقتی پای عشق به میان می‌آید شوهر آنها محور اصلی قرار می‌گیرد؛ به همین دلیل از هر فرصتی استفاده می‌كنند تا اوقات‌شان را با او سپری كنند و بیشتر از هركسی او را ببینند. خانم‌ها احساس می‌كنند وقتی بیشتر یا حتی تمام وقت خود را با آن‌ها سپری می‌كنند در اصل این فرصت را به‌دست می‌آورند كه با شوهرشان ارتباط بیشتری برقرار كرده و برای مكالمه و گفت‌وگو با او وقت كافی پیدا كنند. در این بین خانم‌ها می‌توانند تمام نیازهای زنانه‌شان را از شوهرش دریافت كنند: «شوهرش به او توجه می‌كند، دركش می‌كند، به او احترام می‌گذارد، وقتش را با خانم سپری می‌كند، مورد تایید شوهر قرار می‌گیرد و در جریانات زندگی شوهرش به او اطمینان خاطر می‌دهد.»



   نیاز خانم ؛ دردسر آقا!

اما چرا بی‌توجهی مردان به همسرشان باعث این همه ناراحتی و تنهایی در خانم می‌شود‌؟ آیا آقایان هم مثل خانم‌ها دوست ندارند بیشتر وقت‌شان را با آنها بگذرانند؟ و مهم‌ترین موضوع اینكه چگونه خانم می‌تواند این نیاز را در خود برطرف كند؛ بدون آنكه نیازمند به‌نظر برسد؟ با توجه به ‌نظریه من  اكثر آقایان و خانم‌ها طرز تفكری كاملا متفاوت از هم دارند. این تشبیه بهترین توصیف است: «مردان از سیاره مریخ هستند و زنان از سیاره ونوس!» یعنی 2 سیاره كاملا جدا و بی‌ارتباط از هم! به همین دلیل سبك و روش ارتباطی آنها كاملا با هم فرق می‌كند. به عبارتی تفاوت فرهنگی زن و مرد بسیار زیاد است؛ تفاوت فرهنگ ونوسی و فرهنگ مریخی. البته روی این موضوع باید تاكید كرد كه اگرچه این دو جنس مخالف چنین فرهنگ ارتباطی متفاوتی دارند اما نمی‌توان گفت تمام زنان و مردان دنیا دقیقا از قوانین مریخی و ونوسی تبعیت می‌كنند.



زایمان طبیعی باعث گشادی واژن میشود؟ , آهنگی که باعث خودکشی شد , سوتی عروس خانوم که باعث شد فردای عروسی داماد طلاقش بده

   مردان چگونه فكر‌ می‌كنند؟

مریخی‌‌ها یا همان آقایان هم از اینكه وقت‌شان را با همسرشان بگذرانند لذت می‌برند اما نكته مهم در آقایان این است كه اگر دائما با همسرشان باشند، نیاز به صمیمیت در آنها برطرف نمی‌شود. آقایان بیشتر از اینكه روی ارتباطات تمركز كنند، روی عملكرد و رفتار تاكید داشته و در این رابطه بیشتر تلاش می‌كنند. خانم‌ها تمایل و علاقه شدید دارند كه ارتباطات خود با شوهرشان را مورد تجزیه و تحلیل دقیق قرار بدهند و تمام وقتی را كه با او سپری می‌كنند صرف بالا و پایین كردن این جزئیات ارتباطی ‌كنند‌ اما آقایان برای آنكه مطمئن شوند همه چیز خوب پیش می‌رود لازم نمی‌دانند دوباره تمام كلمات و عبارات رد و بدل شده را مرور كنند یا تمام جزئیات را مورد ارزیابی و بررسی قرار دهند. در عوض آقایان روی وظایف و كارهای بعدی كه باید انجام دهند تمركز می‌كنند. به عبارت دیگر آقایان بیشتر سعی می‌كنند كاری انجام دهند كه كلیت رابطه زناشویی را بهتر كند و در كل شادی و آرامش را برای همسرشان به همراه داشته باشد.



نکته : خانم مایل است به همسرش كمك كند تا او احساس بهتری پیدا كند و فكر می‌كند اگر شوهرش در این مورد صحبت كند، تسكین پیدا می‌كند. اینجاست كه زوج‌های جوان باید نكته اساسی در این زمینه را بدانند؛ روش برخورد زنان و مردان با مشكلات كاملا متفاوت است



   وقتی سیارات به‌هم برخورد می‌كنند!

وقتی آقا روی موضوعی كار می‌كند كه نتیجه آن ایجاد رضایت و خوشحالی در همسرش است، هر عاملی كه نگذارد او به هدفش برسد، برایش یك مانع محسوب می‌شود. گاهی وقت‌ها خانم برای برقراری ارتباط تلاش می‌كند، این خود، برای آقا یك مانع و عامل حواس‌پرتی محسوب می‌شود. وقتی خانم می‌گوید كه شاد نیست، آقا سعی می‌كند مشكل او را حل كند تا خانم دوباره احساس شادی كند. این در حالی است كه اكثر مواقع خانم نمی‌خواهد كسی مشكل او را حل كند بلكه فقط می‌خواهد یك گوش شنوا پیدا شود تا با او همدردی كند. وقتی در این شرایط خانم از ارائه راه‌حل توسط آقا ناراحت می‌شود، آقا هم حس می‌كند همسرش به او و اقداماتش اعتماد ندارد. حتی به این باور می‌رسد كه پیشنهادات و راهكارهایش برای شاد كردن خانم كافی نبوده است. گاهی خانم از یك روز كاری بسیار بد شاكی است اما همسرش فكر می‌كند مسئول ناراحتی خانم است، چون نتوانسته حال او را بهتركند و شادی را به او برگرداند. وقتی بار‌ها و بار‌ها این اتفاق تكرار شود، آقا به این نتیجه می‌رسد كه خواسته‌های خانم ورای توان اوست و هیچ‌وقت نمی‌تواند شوهر خوبی برایش باشد و همین موضوع باعث دلسردی مرد می‌شود. وقتی مرد‌ها حس كنند دیگر مورد اعتماد نیستند، ناراحت شده و بهم می‌ریزند.



سردی بدن , ایا افتادگی رحم باعث نازایی میشود , آیا دندان درآوردن باعث تب در کودک می شود؟

   آقایان چگونه مشكلات را حل می‌كنند؟

برعكس خانم‌ها كه در مورد مشكلات‌شان صحبت می‌كنند آقایان ترجیح می‌دهند ساكت بوده و مسائل را در ذهن‌شان مرور كنند تا راه‌حلی پیدا شود. در این شرایط خانم حس می‌كند اتفاقی افتاده و پافشاری می‌كند تا علت ناراحتی را از همسرش جویا شود. به این ترتیب وقتی خانم هم از مسئله‌ای ناراحت می‌شود دلش می‌خواهد آقا هم عینا همین كار را انجام دهد اما اكثر خانم‌ها نمی‌دانند، اگر به همسرشان فرصت و فضای كافی بدهند، او خودش مسئله به‌وجود آمده را حل و فصل می‌كند و هرچه زودتر به سمت همسرش برمی‌گردد. ادامه این حالت باعث می‌شود خانم حس كند كه شوهرش دیگر به او تعلق ندارد و نگران می‌شود كه مبادا دیگر آقا به او و ادامه زندگی مشترك علاقه نداشته باشد. به این ترتیب برای این‌كه به شوهرش ثابت كند هنوز از او حمایت كرده و دوستش دارد، بیشتر به او می‌چسبد. در نهایت مرد صبر و حوصله‌اش را از دست می‌دهد و حتی ممكن است، برای همیشه (!) خانم را ترك كند تا بتواند نفس بكشد!



   چه زمانی آقایان سرد می‌شوند؟

در شرایطی كه آقا ناراحت است، اگر خانم او را مجبور به صحبت كردن كند، نتیجه‌ای بجز عصبانیت آقا به همراه نخواهد داشت. وقتی خانم شروع به پرسیدن سوالات متعدد می‌كند اگرچه تمام این اقدامات دال بر عشق و خیر‌خواهی به آقاست اما برای یك مرد این رفتار حكم بازجویی را دارد. در نتیجه آقا به كلی خاموش و سرد می‌شود؛ درست مثل این‌كه یك وسیله برقی را از برق بكشیم‌! در این مرحله یك حلقه معیوب شكل می‌گیرد؛ هرچه خانم بیشتر سعی می‌كند ارتباط برقرار كند، آقا خاموش و خاموش‌تر می‌شود.



وقتی خانم‌ها به چاه عاطفی می‌افتند

وقتی آقا برای نفس كشیدن خانم را ترك می‌كند، این اتفاق برای خانم یك توفان عاطفی محسوب می‌شود. خانم احساس می‌كند، طرد شده و باید از این اوضاع بگریزد و به سمت شرایطی رانده می‌شود كه به آن «قعر چاه عاطفی» می‌گویند. در قعر چاه تنها نردبانی كه می‌تواند خانم را از چاه بیرون بیاورد، گفت‌وگوی كلامی است. اگر در این شرایط شوهرش در دسترس نباشد، خانم مجبور می‌شود راه حلهای دیگری برای خود پیدا كند.



راه‌حل‌های ونوسی‌چیست؟

به‌جای آنكه دائما دنبال این باشید شوهرتان از شما حمایت كند، به‌دنبال فردی مناسب باشید تا بتوانید در شرایط سخت و حین مشكلات با او گفت‌وگو كنید و او نیز از این موضوع استقبال كند.  دوستان صمیمی یا خانواده و بستگان حتما از این موضوع استقبال كرده و شنونده درددل‌های شما خواهند شد. با این كار از فشاری كه بر دوش شوهر است، كم كرده و خودتان با تخلیه عواطف منفی ناشی از مشكل به‌وجود آمده، احساس بهتری پیدا می‌كنید. صحبت با یك مشاور هم راه‌حل بسیار خوبی است چون به شما دیدگاه كافی می‌دهد تا بدانید پشت پرده ترس‌های‌تان چیست و چرا درمانده و كلافه هستید. در مرحله بعد به شما كمك می‌كند برنامه‌ای عملی بریزید. برای هر خانمی ضروری است تا بهترین راه‌حل‌های تعامل با مردان را بشناسد. ساده‌ترین تفاوتی كه باید بشناسید این است كه بین ایجاد مهلت برای ادامه زندگی زناشویی و طلاق و جدایی، افتراق قائل شوید و بدانید از چه راهی می‌توان مانع حركت به سمت طلاق شد.
نمونه‌ای از برنامه‌های عملی و كاربردی كه به خانم‌ها پیشنهاد می‌شود به این شرح است:
 1.  سایر افراد حامی را شناسایی كنید.
 2. عواطف و احساسات دردناك را تخلیه كنید
 3. وقتی آقا در دسترس نیست یا می‌خواهد تنها باشد تا افكارش را جمع و جور كند راه‌حل‌های دیگری برای شاد كردن خود پیدا كنید.
 4. قدرت تشخیص پیدا كنید كه آیا وقت برقراری ارتباط مجدد و گفت‌وگو با همسر
 فرا رسیده است یا خیر!
یادتان باشد داشتن یك زندگی عاشقانه اگرچه بسیار چالش‌برانگیز است اما غیرممكن نیست.

باز نشر اختصاصی: Bartarinha.ir



ویدیو : چه اتفاقاتی باعث سردی شوهران می‌شود؟