چهره اوباما خودکاری شد +عکس : اسکار اوکونو، هنرمند اهل نیجریه که از خودکار ...


اسکار اوکونو، هنرمند اهل نیجریه که از خودکار برای نقاشی استفاده می کند تازه ترین اثرش را به پرتره باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا اختصاص داده است. خبرگزاری مهر: اسکار اوکونو، هنرمند اهل نیجریه که از خودکار برای نقاشی استفاده می کند تازه ترین اثرش را به پرتره باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا اختصاص داده است.

 وی اولین هنرمندی نیست که با خودکار نقاشی می کند. این شیوه نقاشی از اوایل دهه چهل میلادی وجود داشته است. هنرمند ۲۲ساله می گوید که دیدن کسانی که قبلا با خودکار نقاشی می کشیدند، او را به سمت این نوع نقاشی کشانده است.

وی در این باره گفت: چیزی که بیش از هر چیز دیگر مرا ترغیب به این نوع نقاشی کرد، دیدن افراد دیگری بود که با خودکار نقاشی می کردند. هنرمندانی هستند که ابزار حرفه ای ندارند، اما اطرافشان را نگاه می کنند و با هر چیزی که در دسترسشان هست نقاشی کرده و آثاری خلق می کنند که حسادت صاحبان ابزارهای حرفه ای را برمی انگیزد.

اوباما , ماه چهره خلیلی , باراک اوباما

اسکار در سنین نوجوانی متوجه علاقه خود به نقاشی شد اما مهارت لازم برای نقاشی با خودکار را خیلی بعد از شروع کار نقاشی کسب کرد. او پیش از آن که قلم روی کاغذ ببرد حداقل بمدت دو روز، تصویر موضوع نقاشی‌اش را بررسی می کند.

وی ادامه داد: بعد از این که عکس مرجعم را انتخاب کردم، دو روز آن را بررسی می کنم. اگر عکس مربوط به موسیقیدانی باشد به موسیقیش گوش می دهم تا برای نقاشی الهام بگیرم و بتوانم با موضوع نقاشی ارتباط برقرار کنم.

اسکار اوکونو تاکنون چهره چندین شخصیت معروف از جمله مورگان فریمن هنرپیشه آمریکایی، چینوا آچبه نویسنده نیجریایی و ریحانا خواننده معروف پاپ را کشیده است. او سال آینده نمایشگاهی از آثارش برگزار خواهد کرد.


ویدیو : چهره اوباما خودکاری شد +عکس