چند کشور توسط داعش تهدید می‌شوند؟ :  اخبار بین الملل - چند کشور توسط داعش تهدید ...



تهدید دربی تهران توسط داعش  , تهدید امیر نوری توسط داعش , تهدید دربی 83 تهران توسط داعش


 اخبار بین الملل - چند کشور توسط داعش تهدید می‌شوند؟

غیر از فعالیت تروریستهای داعش در عراق، سوریه و لبنان حامیان داعش در چند کشور دیگر با انجام اقدامات تروریستی و تهدید امنیت این کشورها حمایت خود را داعش اعلام کردند.

  گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش که فعالیتهای تروریستی این گروه در ماههای اخیر تیتر یک خبرگزاریهای جهان را به خود اختصاص داده و  اعضای این گروه تروریستی که از هیچ اقدام غیر اخلاقی و غیر انسانی برای ارضای امیال حیوانی خود فروگذار نمی کنند پیوسته از سوی برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و غرب حمایت می شوند و پیوسته درصدد گسترش فعالیتهای خود در منطقه و جهان هستند.

علاوه بر سوریه و عراق، لبنان، الجزایر، نیجریه، لیبی و یمن از جمله کشورهایی هستند که به صورت مستقیم با تهدید جدی داعش روبرو هستند.

داعش از خرداد ماه سال جاری بخش وسیعی از استان نینوی در عراق به اشغال خود در آورد و این کشور را با بحران امنیتی عمیق و گسترده ای مواجه ساخت.

گرچه این گروه تروریستی از بدو تاسیس خود در سال 2006 تاکنون در عراق  فعالیت می کند اما پیش از اشغال موصل در استان نینوا محور عمده فعالیت این گروه تروریستی سوریه و بویژه استان الرقه، دیرالزور، حلب و الحسکه در شمال این کشور بود.

فعالیت این گروه تروریستی طی ماههای اخیر در عراق منجر به محدود شدن تحرکاتش در سوریه نشد تا آنجا که طی روزهای اخیر تا شهر کوبانی در شمال سوریه و نزدیکی مرزهای ترکیه پیش رفته اند و معرکه ای دیگر از کشتار و خونریزی در آنجا به راه انداخته اند.

مناطق مرزی میان سوریه و لبنان نیز یکی از اماکنی است که داعش بر بخشهایی از آن سیطره دارد، چنانکه مناطق کوهستانی "عرسال" و "بریتال" در در مرزهای مشترک سوریه و لبنان طی ماههای اخیر شاهد درگیریهای گسترده میان نیروهای حزب الله و ارتش لبنان است.

از سوی دیگر با گذشت دو هفته از آغاز حملات جنگنده های ائتلاف بین المللی علیه داعش به رهبری آمریکا، به مواضع این گروه تروریستی در عراق و سوریه در روزهای آغازین شروع این حملات گروهی تروریستی در الجزایر اعلام وجود کرد و عنوان "جندالخلافه" را بر خود نهاد.

 این گروه تروریستی که حمایت و وابستگی خود را به داعش اعلام کرده بود با ربودن یک شهروند فرانسوی و قتل وی اعتراض خود را به مشارکت پاریس در حملات اخیر ائتلاف علیه مواضع داعش در عراق نشان داد.

در نیجریه نیز "ابوبکر شیکاو" سرکرده گروه تروریستی بوکوحرام حمایت خود را از داعش اعلام کرد و حتی به تقلید از این گروه تروریستی که در بخشهایی اعلام خلافت کرده بود، در نیجریه اعلام تشکیل خلافت اسلامی کرد.

در چند روز اخیر در لیبی و یمن نیز عده ای با در دست داشتن  علامت و پرچمهای داعش حمایت خود را از این گروه تروریستی اعلام کردند.

طالبان پاکستان هم به طور ضمنی از داعش حمایت کرده است.

این در حالی است که کشورهای حامی داعش همچون عربستان، آمریکا و ترکیه که پیش از این به طور آشکار و پنهان از این گروه تروریستی حمایت می کردند با تشکیل دادن ائتلافی به همراه چند کشور دیگر علیه داعش اعلام کردند که درصدد سرنگونی این گروه تروریستی هستند اما با گذشت دو هفته از آغاز حملات ائتلاف علیه مواضع داعش در سوریه همچنان شاهد پیشروی این گروه تروریستی در سوریه هستیم، چنانکه مواضع داعش در کوبانی(عین العرب) در شمال سوریه با آنکه بارها مورد هدف جنگنده های ائتلاف قرار گرفته است اما تروریستهای داعش همچنان در حال پیشروی در شمال سوریه هستند.


 اخبار بین الملل-  مهر


ویدیو : چند کشور توسط داعش تهدید می‌شوند؟