چند نوع بازی شطرنج وجود دارد؟ : شاید هیچ چیزی منظم تر از مهره های شطرنج پیش ...


شاید هیچ چیزی منظم تر از مهره های شطرنج پیش از آغاز بازی نباشد. با این وجود با اولین حرکت چنان آشوب و بی نظمی آغاز می شود که پایانی بر آن متصور نیست. پس از اینکه هر دو بازیکن اولین حرکت خود را انجام می دادند، می توان 400 چیدمان را روی صفحه شطرنج دید.



مجله دانستنیها:
 شاید هیچ چیزی منظم تر از مهره های شطرنج پیش از آغاز بازی نباشد. با این وجود با اولین حرکت چنان آشوب و بی نظمی آغاز می شود که پایانی بر آن متصور نیست. پس از اینکه هر دو بازیکن اولین حرکت خود را انجام می دادند، می توان 400 چیدمان مختلف را روی صفحه شطرنج دید. پس از حرکت دوم تعداد حالات ممکن بازی به 197,742 مورد می رسد؛ و پس از نوبت سوم 121 میلیون حالت ممکن در بازی ایجاد شده است.

در بازی بهم ریختگی گرافیکی وجود دارد , چرا در بازی ها 5 تاس وجود دارد , بازی شطرنج

با هر حرکت نمودار بازی هر بازیکن مسیری متمایز به خود می گیرد؛ و هر بازی به نحوی پیش می رود که احتمالا هرگز قبل از آن انجام نشده است. تعداد حالات ممکن بازی شطرنج چنان زیاد است که تاکنون هیچ کس تلاش نکرده عدد دقیق آن را حساب کند.

بعضی دانشمندان تعداد حالات ممکن را 10100,000 تخمین زده اند. حتی اگر یک بازی معمولی را در نظر بگیریم که هر بازیکن حدود 40 حرکت انجام می دهد؛ با در نظر گرفتن میانگین 30 انتخاب ممکن برای هر حرکت، تعداد بازی های ممکن برابر 10120 بازی است. برای درک بزرگی این عدد بهتر است بدانید کل مویی که روی تمام سر انسان های زمین است، 1015 تار مو، تعداد شن های زمین 1023 دانه و تعداد کل اتم های عالم 1081 اتم است. حتی اگر تمام این اعداد را در هم ضرب کنید باز هم به تعداد بازی های معمولی شطرنج نمی رسد.


ویدیو : چند نوع بازی شطرنج وجود دارد؟