چند درصد مردم جهان Offline هستند؟ : کمیسیون پهنای باند سازمان ملل متحد در گزارش ...


کمیسیون پهنای باند سازمان ملل متحد در گزارش جدید خود اعلام کرد بیش از نیمی از جمعیت جهان هنوز آفلاین بوده و به صورت دائم به اینترنت دسترسی ندارند. خبرگزاری تسنیم: گزارش کمیسیون پهنای باند سازمان ملل متحد نشان می‌دهد درحال حاضر 4.2 میلیارد نفر، برابر 57 درصد از جمعیت جهان به صورت مداوم اینترنت دسترسی نداشته و آفلاین هستند. به طور کلی میزان دسترسی به اینترنت در سال 2014 با رکودی 8.6 درصدی و در سال 2015 با رکودی 8.1 درصدی مواجه شده‌است.

کاهش میزان دسترسی به اینترنت در دورانی که همه از طریق گوشی‌های موبایل خود آنلاین هستند و در شرایطی که این ابزار ارتباطاتی به طور کلی سبک زندگی انسان‌ها به ویژه جوانان را متحول ساخته‌است، کمی دور از ذهن به نظر می‌آید.

نزدیک به 70 درصد از مشترکان موبایلی و ثابت اینترنت در قاره‌های آمریکا و آسیا پاسیفیک متراکم شده‌اند. اگرچه این گزارش پیش‌بینی کرده‌است که تا سال 2021 نزدیک به 60 درصد از جمعیت جهان آنلاین خواهد‌بود، شکاف میان کشورهای فقیرتر و ثروتمند‌تر برجا خواهد ماند مگراینکه راهکاری برای پرکردن این شکاف ایجاد شود.

کشورهای درحال توسعه به اندازه کشورهای توسعه‌یافته در پذیرش اینترنت از خود اشتیاق نشان نمی‌دهند. رشد مخاطبان در مناطق مختلف با تنوع زبانی از قبیل آفریقا، هندوستان و جنوب شرق آسیا همچنان برای فراگیری اینترنت چالش ایجاد می‌کنند زیرا بیشتر زبان‌های جهان در فضای آنلاین جایگاهی ندارند.


ویدیو : چند درصد مردم جهان Offline هستند؟