چند درصد ایرانیان خارج نشین تهدید هستند؟ : دبیر شورای عالی ایرانیان خارج از ...


دبیر شورای عالی ایرانیان خارج از کشور با اشاره به اینکه بسیاری از ایرانیان خارج از کشور از جمله کردستانی های خارج از کشور مشکل ممنوعیت ورود به کشور ندارند گفت: کمتر از یک درصد همه هموطنان خارج از کشور علیه امنیت ملی تهدید محسوب می شوند. خبرگزاری ایرنا: دبیر شورای عالی ایرانیان خارج از کشور با اشاره به اینکه بسیاری از ایرانیان خارج از کشور از جمله کردستانی های خارج از کشور مشکل ممنوعیت ورود به کشور ندارند گفت: کمتر از یک درصد همه هموطنان خارج از کشور علیه امنیت ملی تهدید محسوب می شوند.

سید جواد قوام شهیدی روز یکشنبه در نشست شورای ایرنیان خارج از کشور که در استانداری کردستان برگزار شد با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید بدنبال وفاق ملی است، اظهار داشت: این وفاق محدود به داخل نیست و باید ایرانیان ساکن خارج از کشور نیز در وحدت ملی و وفاق ملی نقش آفرینی کنند.

وی افزود: دولت با این نوع نگاه بدنبال رفع مشکلات تردد کسانی است که به هر دلیلی در خارج از کشور هستند و تلاش خواهد کرد زمینه حضور آنان در عرصه های مختلف توسعه کشور فراهم شود.

قوام شهیدی تصریح کرد: هر ایرانی خارج از کشور که جرم جنایی و شاکی خصوصی نداشته باشد بطور طبیعی باید بتواند به وطن خودش تردد داشته باشد و با رویکرد جدید جامعه جهانی به ایران که بعد از توافق وین ایجاد شده است، نگاه هموطنان خارج از کشور نیز تغییر خواهد کرد و امیدواریم نظرات بسیاری از آنان برای بازگشت به ایران مثبت باشد.

وی خاطر نشان کرد: فضای داخل کشور تغییر کرده و بخش زیادی از ایرانیان و کردهایی که فکر می کنند آمدنشان به ایران با مشکل مواجه می شود تصورشان صحیح نیست و این افکار حاصل سیاست های ایران هراسی است که سالهاست در خارج از کشور تلاش می کند ایران به عنوان یک تهدید قلمداد شود.

وی تصریح کرد: برخی از ایرانیان و کردستانی های خارج از کشور مشکلات جزیی دارند و مورد آنها قابل اغماض و چشم پوشی است.

قوام شهیدی افزود: حدود چهار هزار و 600 کردستانی شاخص در خارج از کشور شناسایی شده و با آنها مذاکره شده است و حدود 50 نفر از آنها که در حوزه های اقتصادی و سرمایه گذاری فعالیت می کنند به کردستان دعوت و با رییس جمهوری دیدار خواهند کرد.

وی خاطر کرد: آمار دقیق کردستانی های خارج از کشور بطور کامل در دسترس نیست اما کمیته های حقوقی، قضایی و کنسولی شورا در حال جمع آوری اطلاعات و مذاکره با آنان هستند.

در این جلسه استاندار کردستان هم اظهار داشت: کردستانی های زیادی از جمله شخصیت های فرهنگی و هنری در خارج از کشور هستند و ما در حال تلاش و رایزنی برای بازگرداندن آنها به ایران و یاری گرفتن از آنها برای نقش آفرینی در وفاق و توسعه ملی هستیم.


ویدیو : چند درصد ایرانیان خارج نشین تهدید هستند؟