چند توصیه به كارمندان درباره عوارض پشت‌میزنشینی :         گنجاندن ورزش در برنامه ...



 

 

توصیه هایی درباره خوابیدن با آرایش , نارسایی کلیه ها و توصیه هایی درباره آن , توصیه حضرت محمد درباره کفش

 

 

گنجاندن ورزش در برنامه روزانه، رعایت رژیم غذایی و اصول تغذیه و رعایت اصول ارگونومیك در استفاده از ابزار كار، از عوارض كم‌تحركی و پشت میزنشینی می‌كاهد.

به گزارش ایسنا، دكتر ابوالقاسم جزایری، مشاور تغذیه‌ای معاونت بهداشتی وزارت بهداشت ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: افرادی كه ساعت‌های طولانی پشت میز كار خود می‌نشینند باید توجه داشته باشند كه بیشتر در معرض چاقی و بیماری‌های قلبی و عروقی قرار می‌گیرند و حتماً باید در طول روز، به فاصله یكی، دوساعت و به مدت یك تا دو دقیقه راه روند تا از عدم بی‌تحركی و ثبات خارج شوند.

وی ادامه داد: راه رفتن در بین ساعات كاری موجب می‌شود گردش خون بهتر جریان داشته باشد و از افزایش فشارخون، اختلال درچربی خون و بیماری‌های قلبی و عروقی كه همگی از عوارض پشت‌ میزنشینی و كم‌تحركی است، كاسته شود.

دكتر جزایری گفت: كارمندان می‌توانند در همان حالت نشسته، انگشتان پایشان را در كفش تكان دهند تا از بی‌حركتی خارج شوند.

مشاور تغذیه‌ای معاونت بهداشتی با اشاره به مصرف بیش از حد چای، در بین كارمندان افزود: مصرف چای منجر به خوردن قند و شیرینی شده و مجموع این قند و شیرینی‌ها، در طول روز برای سلامتی بسیار مضر است.

وی با تاكید بر این كه افرادی كه ساعات زیادی پشت میز می‌نشینند باید در طول روز همراه با چای خود كمتر، شیرینی و قند مصرف كنند بهترین حالت را، مصرف میوه و سبزیجات كه مقدار زیادی فیبر، ویتامین و مواد معدنی را به فرد می‌رساند، عنوان كرد.

دكتر جزایری در پایان خاطرنشان كرد: افراد می‌توانند با گنجاندن ورزش در برنامه روزانه خود از عوارض كم‌تحركی و پشت میزنشینی بكاهند و ورزش كردن به گونه‌ای باشد كه همه اعضای بدن را درگیر كند كه این امر باعث تسهیل در گردش خون می‌شود..../تحلیل:عصرایران


ویدیو : چند توصیه به كارمندان درباره عوارض پشت‌میزنشینی