چند اقدام ساده برای كاهش وزن پس از بارداری :         تمام ولع و اشتیاقی كه ...



 

 

25 اقدام ساده برای باهوش شدن , غذای ساده برای شام , تغذیه دوران بارداری برای زیبایی نوزاد

 

 

تمام ولع و اشتیاقی كه برای خوردن شیرینی و كیك شكلاتی در دوران بارداری داشته اید، پس از اینكه نوزاد خود را به دنیا آوردید بدون شك وزن شما را افزایش داده و قطعا آرزو می كنید كه دوباره به وزن قبل از بارداری خود بازگردید.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، در این مطلب كه در سایت بهداشتی كامن سنس منتشر شده چند نكته ساده و مفید ارائه شده كه بی تردید به شما كمك می كند این وزن اضافی را كاهش داده و مادری سالم تر باشید:

حتما نوزاد را از شیر خودتان تغذیه كنید. این كار نه تنها برای كودك مفید است بلكه به كاهش وزن مادر نیز كمك می كند. پزشكان معتقدند كه تغذیه با شیرمادر در هر روز ۵۰۰ كالری از بدن مادر را می سوزاند.

آب زیاد بنوشید. روزانه ۱۰ تا ۱۲ لیوان آب بنوشید. اگر رنگ ادرارتان زرد شده نشان می دهد كه آب زیادی از دست داده اید. آب زیاد بنوشید و كمك كنید بدنتان دوباره تازه و سرحال شود.

از مواد غذایی متعادل استفاده كنید. از آنجا كه به تازگی مادر شده اید قطعا نمی توانید رژیم بگیرید اما می توانید تغذیه سالم داشته باشید. بین مواد غذایی كه می خورید تعادل برقرار كنید و در رژیم غذایی خود میوه، سبزی، گوشت لخم، ماهی و لبنیات كم چرب را بگنجانید. سعی كنید بیش از همه میوه و سبزی بخورید.

ورزش كنید. البته اشتباه نكنید چون نیازی نیست كلاس ورزش بروید بلكه توصیه می شود همراه با نوزاد خود ورزش كنید. برای مثال می توانید با هم و با استفاده از كالسكه به پیاده روی بروید.

فقط وقتی واقعا گرسنه هستید، بخورید اما هیچ وقت مدت طولانی گرسنه نمانید و از وعده های غذایی خود صرف نظر نكنید. به خاطر داشته باشید كه كودك شما به دلیل تغذیه از شیرمادر نیاز به مواد مغذی دارد پس وعده های غذایی خود را صحیح و به موقع استفاده كنید.

اجازه ندهید مشكل اضافه وزن شما را نگران كند. از این تكنیك ها لذت ببرید و با كودك خود با یك برنامه ریزی صحیح اوقات خوشی داشته باشید و هرگز فراموش نكنید كه نباید پرخوری كنید..... /  یادداشت : خبرگزارى ایسنا


ویدیو : چند اقدام ساده برای كاهش وزن پس از بارداری