چلوكباب كوبیده زعفرانی : آیا هیچ ایرانی پیدا می‌شود كه او را دوست نداشته باشد ...


آیا هیچ ایرانی پیدا می‌شود كه او را دوست نداشته باشد سریال زعفرانی , زعفرانی , جوجه کباب زعفرانی

درست است كه آبگوشت غذای ملی ماست اما خیلی‌ها هستند كه آبگوشت دوست ندارند ولی من تا به حال كسی را ندیده‌ام كه چلوكباب كوبیده دوست نداشته و شناسنامه ایرانی داشته باشد. چلوكباب كوبیده به قدری محبوب است كه حتی گیاهخواران هم كباب كوبیده گیاهی درست كرده‌اند. مهران مدیری در ایران حكم چلوكباب كوبیده زعفرانی را دارد.
سال‌هاست كه جماعت سینماگر و مسئولان و... از مردم خواهش و تمنا می‌‌كنند كه CD و DVD‌های مجاز را كپی نكنند. آن‌ها خواهش می‌كنند و مردم هم كار خودشان را انجام می‌دهند و كپی می‌كنند. وزیر و وكیل و مجری صدا و سیما و... خواهش می‌كنند كه مردم كمتر آب و برق مصرف كنند اما مردم آب و برق مصرف می‌كنند؛ در همین تهران مردم دارند از شدت آلودگی هوا خفه می‌شوند، همه تقاضا می‌كنند كه از وسیله نقلیه عمومی استفاده كنید اما همه از اتومبیل شخصی‌شان استفاده می‌كنند و اساسا به‌خودشان هم رحم نمی‌كنند. برای هر كدام از خواهش‌هایی كه گفتم كلی هزینه می‌شود، بیلبورد، تراكت، تیزر تلویزیونی، تیزر رادیویی، اس‌ام‌اس، سریال و... تهیه می‌شود و كلی پول هزینه می‌كنند اما اثر چندانی ندارد ولی مهران مدیری جلوی دوربین می‌نشیند و می‌گوید: «جان من قهوه‌ تلخ را كپی نكنید.» و مردم به حرفش گوش می‌دهند، همه او را دوست دارند؛ او چلوكباب كوبیده معمولی هم نیست، چلوكباب كوبیده زعفرانی است.
در سال 90 تمام مشكلات مملكت را مهران مدیری حل خواهد كرد و احتمالا مشكلات جهان عرب را هم با یك خواهش حل می‌كند. بعید نیست كه غربی‌ها هم از راه‌حل‌های مدیری برای حل مشكلات‌شان استفاده كنند، جهان تشنه مدیری است.
در سال 90 هم مثل همیشه در مملكت همه تلاش می‌كنند و خودشان را به در و دیوار می‌زنند تا موقعیت‌شان را تثبیت كنند اما مهران مدیری همچنان آرام است و توی دوربین نگاه می‌كند و جایگاهش هم معلوم و محكم است به همین دلیل در سال 90 هم خیلی از اهالی سیاست به او حسادت می‌كنند.
در سال 90 هم مهران مدیری در خانه‌ها از پدر خانواده بیشتر دیده می‌شود چون پدرها 2شیفت كار می‌كنند و در شبانه‌روز بچه‌ها یكی، دو ساعت پدرشان را می‌بینند اما DVD‌های مهران مدیری را بچه‌ها روزی 2بار تماشا می‌كنند.
توصیه: در سال 90 هم همچنان «قهوه تلخ» را كپی نكنید تا خنده‌های‌تان به قول حاج‌آقا قرائتی «خنده حلال» باشد.

چه كسی او را نمی‌شناسد؟ همان مردی كه لبخند روی لب‌ها می‌كارد، می‌خنداند و به قهقهه وا می‌دارد، ولی خودش یك لبخند خشك و خالی هم نمی‌زند. مهران مدیری، به انتخاب ایده‌آل، مهم‌ترین چهره سال 89 بود. «قهوه تلخ»اش مثل بقیه كارهایش، با سر و صدا توزیع شد، خنداند و خیلی‌ها را درگیر خودش كرد. مهران مدیری همان كسی است كه امسال توانست با خواهش از مردم، ‌تا حد خیلی زیادی سایه شوم كپی كردن را از سر آثار فرهنگی كم كند. او همان كسی است كه خیلی كم پیش می‌آید، عكسش را‌به هر كسی نشان دهید او را نشناسند. چهره سال 89، مهران مدیری بود. به دلیل تمام موفقیت‌ها، حاشیه‌ها، حرف و حدیث‌ها و حتی ناكامی‌های آخر سال؛ مرد خنداندن‌های معنادار. مرد روزهای كشدار. چه كسی چهره سال ایده‌آل را نمی‌شناسد؟

منبع : زندگی ایده آل


ویدیو : چلوكباب كوبیده زعفرانی