چلسی قهرمان فوتبال جزیره شد : آبی‌پوشان لندن با کسب یک پیروزی خانگی برابر کریستال‌پالاس ...


آبی‌پوشان لندن با کسب یک پیروزی خانگی برابر کریستال‌پالاس قهرمانی زود هنگام خود در فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر انگلیس را قطعی کردند. خبرگزاری تسنیم: هفته سی‌و‌پنجم لیگ برتر انگلیس، عصر امروز (یکشنبه) با برگزاری یک دیدار دنبال شد که در آن چلسی، صدرنشین جدول رده‌بندی رقابت‌ها در ورزشگاه استمفوردبریج میزبان کریستال پالاس بود و موفق شد این تیم را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد و با افزایش حاشیه امنیت خود به 16 امتیاز در فاصله سه هفته مانده به پایان رقابت‌ها قهرمانی‌اش را قطعی کند.

تنها گل این بازی ادن ازار، هافبک بلژیکی آبی‌پوشان لندن که این فصل عنوان برترین بازیکن لیگ برتر هم انتخاب شده است، در دقیقه 45 در ریباند ضربه پنالتی که خودش آن را به هدر داده بود به ثمر رساند.

به این ترتیب پنجمین قهرمانی چلسی در بالاترین سطح از فوتبال انگلیس و سومین قهرمانی آبی‌پوشان لندن به تحت هدایت ژوزه مورینیو به ثبت رسید. آقای خاص پیش از این در فصول 05-2004 و 06-2005 چلسی را به مقام قهرمانی لیگ برتر رسانده بود. آخرین باری که آبی‌پوشان لندن موفق به فتح لیگ برتر انگلیس شده بودند در فصل 10-2009 با هدایت کارلو آنچلوتی بود. همچنین اولین قهرمانی چلسی در فصل 55-1954 رقم خورده بود.

هفته سی‌و‌پنجم لیگ برتر جزیره امشب با برگزاری یک دیدار دیگر از ساعت 19:30 به وقت تهران دنبال می‌شود که در آن تاتنهام میزبان منچسترسیتی است.

در جدول رده‌بندی لیگ برتر جزیره، چلسی 83 امتیازی صدرنشین است و تیم های منچسترسیتی و آرسنال هر دو با 67 امتیاز و برحسب تفاضل گل (34 به 31) به رده‌های دوم و سوم قرار دارند


ویدیو : چلسی قهرمان فوتبال جزیره شد