چقدر طول می کشد از وسط زمین رد شویم؟ : شاید هرگز مایل نباشد از وسط کره زمین ...


شاید هرگز مایل نباشد از وسط کره زمین بگذرید، اما سوالی در این خصوص وجود دارد. اگر زمین را از وسط سوراخ کنیم چقدر طول میکشد که از بالای آن بپریم و به پایین برسیم؟ پاسخ این سوال ۴۲ دقیقه است. وبسایت زومیت - سعید میرزاپور: شرایطی را تصور کنید که سوراخی از قطب شمال تا قطب جنوب ایجاد شده است و در سر آن ایستاده‌اید و تصمیم دارید که به داخلش بپرید. یکی از سوالاتی که در این حالت به فکر می‌رسد مدت زمانی است که بعد از ورود به حفره طول می‌کشد تا از سوراخ پایین آن خارج شوید. همراه زومیت باشید.

عمر زمین چقدر است , چقدر زمان میبرد تا باردار شویم , حجم آب روی زمین چقدر است

اخیرا ویدیویی در یوتیوب توسط MinutePhysics منتشر شده که به این موضوع می‌پردازد. البته باید بدین نکته نیز توجه داشت که ویدیو با همکاری Vsauce و کانال دانش ساخته شده که چندی پیش تحقیقی در خصوص اثرات زمین توخالی انجام داده‌اند.


چقدر طول میکشد تا باردار شویم , کره زمین , چگونه پولدار شویم

اساسا فیزیکی که پشت پریدن از سوراخ زمین نهفته، همان موضوعی است که در حرکت پاندول شاهد آن هستیم. زمانی که از بالای سوراخ می‌پرید، جرم زیر‌تان در عین افزایش نیروی جاذبه، کاهش می‌باید. اما کاهش جرم سریع‌تر از افزایش گرانش صورت می‌گیرد. زمانی که به مرکز زمین نزدیک می‌شوید، سرعتان سریع و سریع‌تر می‌شود اما در مقابل، نیروی کششی که شما را به سمت مرکز می‌کشید کاهش می‌یابد.

البته باید بدین نکته نیز توجه داشت که در این سوال، برای اینکه شرایط ساده‌تر شود، سوراخ را از قطب شمال تا قطب جنوب فرض کرده‌ایم و البته فضای داخل سوراخ نیز بدون هوا در نظر گرفته شده است. در ادامه می‌توانید تمام این تئوری را به صورت ویدیویی مشاهده کنید.

در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.

چگونه چاق شویم , زمین , زمین شناسی


ویدیو : چقدر طول می کشد از وسط زمین رد شویم؟