چطور دکوراسیون خانه می تواند به لاغری شما کمک کند ؟ : آیا تا به حال فكر كرده‌اید ...


آیا تا به حال فكر كرده‌اید كاری كنید كه خانه‌تان باعث چاقی شما نشود؟ ما به شما می‌گوییم كه خانه‌تان چگونه می‌‌تواند باعث افزایش وزن شما شود..

دکوراسیون خانه‌ی اجاره‌ای را چطور طراحی کنیم , دکوراسیون خانه , دکوراسیون داخلی خانه های کوچک

پادشا:  طراحی داخلی،‌ دكوراسیون، وسایل راحتی،‌ تكنولوژی و سایر نكته‌های مربوط به تزئین و تجهیز خانه مهم هستند اما تا به حال فكر كرده‌اید كاری كنید كه خانه‌تان باعث چاقی شما نشود؟ ما به شما می‌گوییم كه خانه‌تان می‌‌تواند باعث افزایش وزن شما شودمشكل ممكن است در خانه شما باشد، اصلا ممكن است مشكل خود «خانه» شما باشد. مشكل اضافه‌وزن شما، مشكل كیلوهای زیادی كه با خودتان حمل می‌كنید و مشكل بیماری‌هایی كه در كمین شما هستند ممكن است ناشی از خانه شما، شكل آن و وسایل داخل آن باشد. داون جكسون بلانتر، متخصص تغذیه و نویسنده كتاب «رژیم غذایی با انعطاف» می‌گوید:« اگر می‌خواهید وزن‌تان را كاهش بدهید یا نگذارید كه اضافه وزن پیدا كنید باید كاری كنید كه محیط خانه‌تان همراه شما باشد نه علیه شما. راه‌هایی وجود دارد كه به شما كمك می‌‌كند تا خانه‌ای بسازید كه به شما در كنترل وزن و رسیدن به وزن مناسب كمك كند.»این مطلب نكته‌‌های بسیار مهمی را برای ساختن خانه‌ای رویایی برای داشتن وزنی ایده‌آل در اختیار شما می‌گذارد.



دکوراسیون داخلی خانه , دکوراسیون خانه های کوچک , ورزش در خانه برای لاغری شکم

اهمیت ساعت و ضبط‌صوت

بر اساس مطالعات دانشمندان فرانسوی، افرادی‌كه غذاهای‌شان را آهسته می‌خورند نسبت به كسانی كه تند غذا می‌خورند 70 كالری كمتر در هر وعده جذب می‌كنند. این به آن معناست كه افرادی كه آهسته غذا می‌خورند و هر لقمه غذا را بارها می‌جوند 200 كالری در روز كمتر دریافت می‌كنند. دكتر راشل روزنبرگ از دانشگاه گلاسكو می‌گوید، بهتر است وعده‌های غذایی ناهار و شام حداقل در 30 دقیقه صرف شوند. باید در مقابل محلی كه غذا می‌خورید یك ساعت نصب كنید تا زمان غذا خوردن‌تان را بسنجید. در ضمن مطالعه پژوهشگران نشان داده، شنیدن موسیقی آرامش‌بخش و آرام هم می‌تواند اضطراب را كم كند و این‌گونه باعث شود كه راحت‌تر، آرام‌تر و با حوصله‌تر غذا بخورید نه عجولانه و شتاب‌زده.



زنده‌باد سرما

اگر خانه‌تان خیلی گرم باشد ممكن است چاق شوید. این موضوع را شوخی نگیرید زیرا نتیجه تحقیقی كه در ژورنال پزشكی «آبسیتی ریویو» چاپ شده نشان داده، ساكنان خانه‌های خیلی گرم به طور متوسط چاق‌تر از افرادی هستند  كه در خانه‌های با حرارت پایین‌تر زندگی می‌كنند. شاید بتوان یك توضیح ساده برای این مسئله پیدا كرد؛ لرزیدن باعث می‌شود شما كالری بسوزانید اما مسئله به همین سادگی‌ها نیست، دكتر مایكل ولبرگ متخصص بهداشت محیط در پنسیلوانیا می‌گوید: «اگر خانه‌تان را در حد كمی خنك نگه دارید، ناخودآگاه به فعالیت بیشتری روی خواهید آورد، اگر خانه‌تان خیلی گرم باشد كمتر تحرك خواهیدداشت و بیشتر تمایل پیدا می‌‌كنید تا در یك جا ثابت باشید.  اگر حرارت خانه‌تان را تنها حدود 5 درجه كم كنید، در روز بین 100تا150 كالری بیشتر می‌سوزانید و در یك ماه حدود یك تا 2 كیلوگرم از وزن شما كاسته خواهد شد.» این راه شاید ساده‌ترین راه برای وزن كم كردن باشد پس آن را امتحان كنید.



ورزش های لاغری در خانه , دکوراسیون خانه عروس , دکوراسیون خانه های 50 متری

هرچه كوچك‌تر، بهتر

این موضوعی است كه خیلی مورد بحث قرار گرفته است؛ واقعیت این است كه تمام مطالعات نشان داده، بشقاب‌ها و ظروف بزرگ غذا می‌تواند باعث چاقی شود. دكتر برایان وانسیك، روان‌پزشك و متخصص بررسی رفتارشناسی تغذیه‌ای می‌گوید:« اگر بشقاب شما قطرش 22 سانتی‌متر باشد، نسبت به وقتی كه قطر بشقاب‌‌تان 30 سانتی‌متر باشد حدود 20درصد كمتر غذا خواهید خورد. شاید خیلی‌ها فكر كنند میزان غذا‌خوردن ما ربطی به اندازه بشقابی كه در آن غذا می‌خوریم ندارد و اما مطالعات نشان داده، بشقاب كوچك‌تر باعث كمتر غذا خوردن می‌شود.» دكتر جكسون بلانتر، متخصص تغذیه هم در این مورد می‌گوید: «فقط برای یك ماه از ظروف كوچك‌تر استفاده كنید و اگر نتیجه نگرفتید، این شیوه را كنار بگذارید اما هركس كه من می‌شناسم از این شیوه سود برده و حتی آن را جادویی توصیف كرده است.»



چیپس‌ را از جلوی چشم دور كنید

نتایج مطالعه‌ای كه در دانشگاه كورنل انجام شده نشان می‌دهد، اگر غذاهای سالم جلوی چشم‌تان باشند احتمال استفاده شما از آن‌ها افزایش خواهد یافت، پس بهترین كار این است كه در خانه‌تان و در مقابل چشم خودتان سبزی‌های تازه، میوه‌ها و سایر مواد غذایی مفید را انبار كنید. در ضمن كار خوب دیگری كه می‌توانید انجام دهید این است كه شیرینی‌ها، شكلات‌، چیپس و سایر مواد غذایی نامناسب را از مقابل چشمان خودتان دور كنید. دكتر بلانتر می‌گوید: «واقعا این مسئله كه آن چیزی كه مقابل چشم‌تان است روی شما تاثیر می‌گذارد، درست است.» اگر پنیر جلوی چشم شما باشد آنچه خواهید خورد پنیر است. بسیاری از چیزهایی كه پیش چشم شما نباشد در فهرست غذایی شما جای نخواهند گرفت. در ضمن یك دلیل جالب دیگر برای آن‌كه مواد غذایی را از خودتان دور كنید؛ اگر مواد غذایی در فاصله 10 متری شما باشند و شما 3 بار برای برداشتن و خوردن آن‌ها این مسافت را بروید و برگردید و یك هفته این كار را انجام دهید بین 100 تا 200 كالری می‌سوزانید كه این به آن معناست كه می‌توانید در 3 ماه بین یك تا 2 كیلوگرم وزن كم كنید.



چطور خانه ای شیک داشته باشیم , دکوراسیون خانه های کوچک آپارتمانی , دکوراسیون راهرو ورودی خانه

آینه ممنوع

خانم‌ها عاشق آینه هستند برای همین است كه خانه‌های‌شان پر از آینه است، اما حواس‌تان باشد، نتایج تحقیقی انجام شده نشان می‌دهد، زنانی كه مقابل آینه ورزش می‌كنند كمتر احساس مثبت‌بودن و پرانرژی بودن دارند و دوره ورزش خود را با زمان‌ كمتری به پایان می‌برند، برای همین شاید بد نباشد كه تعداد آینه‌های خانه‌تان را كاهش دهید.



دکوراسیون خانه ایرانی , دکوراسیون خانه افراد مشهور , ورزش در خانه برای لاغری

با این‌ بوها خانه‌تان را معطر كنید

حتی بوهای خانه‌تان هم می‌تواند روی وزن شما تاثیر بگذارند. دانشمندان می‌گویند، بوهای مشخص می‌توانند باعث كاهش وزن شما شوند. برای مثال بوی گل یاسمن باعث افزایش هشیاری و دقت می‌شود و این می‌تواند باعث شود، انگیزه شما برای ورزش كردن افزایش یابد. از طرف دیگر بوی باعث می‌شود كه شما بهتر و عمیق‌تر بخوابید. از آنجایی كه كم‌خوابی یكی از علت‌های افزایش‌وزن است با این كار می‌توانید از افزایش وزن خودتان جلوگیری كنید. از طرف دیگر برخی شمع‌ها و مواد معطر مثل سیب تر و نعنا هم می‌تواند باعث كاهش اشتها ‌شود. بر اساس تحقیقاتی كه انجام شد، كسانی كه یك هفته در اتاق با بوی نعنا غذا خوردند 2500 كالری كمتر از معمول غذا مصرف كردند.


ویدیو : چطور دکوراسیون خانه می تواند به لاغری شما کمک کند ؟