چطور دنیا به كامم باشد؟ : برای اهداف‌تان چقدر وقت می‌گذارید و برای رسیدن به ...


برای اهداف‌تان چقدر وقت می‌گذارید و برای رسیدن به خواسته‌های‌تان چقدر تلاش می‌كنید؟ پاسخ این سوال را در یك تست واقعی پیدا كنید..

چطور عطری بخریم که مناسب باشد , چطور یک زن در یک رابطه مرموز باشد , چطور در 45 روز بدون عمل جراحی زیبا ترین بینی دنیا رو داشته باشیم

پادشا:   از آن دسته آدم‌هایی هستید كه حتی اگر حقوق زیادی نگیرید، باز هم می‌خواهید وظیفه‌شناس‌ترین كارمند اداره‌تان باشید یا این‌كه كار كردن شما نیازمند هزار و یك شرایط است كه هرگز هم به‌وجود نمی‌آیند؟ قبل از آن‌كه با طرح یك پرسشنامه میزان پشتكار، تلاش و در حقیقت سختكوشی شما را بسنجیم تا شما پی ببرید كه در زندگی برای رسیدن به اهداف‌تان چقدر مصمم بوده و به‌اصطلاح چقدر از خود مایه می‌گذارید، به شما یكی دیگر از تست‌های شخصیتی كه اشكالات زیادی دارد را ارائه می‌دهیم.

این تست فقط 3پرسش دارد و طبق گفته نویسنده آن، جواب‌ها شما را شگفت‌زده خواهند كرد! زیرا این تست صادقانه است! پس یك قلم و كاغذ بردارید و شروع كنید. (لطفا قبل از پاسخ‌دادن، به جواب‌ها نگاه نكنید!)



دنیا فنی زاده چطور است , چطور دنیا رو عاشق خودت کنی , روماتیسم دارم رابطه جنسی من چطور باشد ؟

امن ترین کشور دنیا، ایران می باشد , دنیا جهانبخت , چطور

این تسـت چه مشكلـی دارد؟

به‌نظر شما این 15 كلمه گویای كل زندگی شما و افرادی است كه با آن‌ها در تماس هستید؟

 بگذارید كمی موشكافانه‌تر به تفاسیر و جواب‌ها دقت كنیم، مثلا در سوال یك هر حیوانی را كه بیشتر دوست داشته باشید، بیانگر این است كه در زندگی كدام یك از موضوعات پول، عشق، خانواده، غرور و كار بر دیگری ترجیح داده می‌شود.

همان‌طور كه می‌دانید برداشت، علاقه و توجه شما به حیوانات بستگی به تجربیات شما در زندگی و فرهنگ جامعه‌ای است كه در آن زندگی می‌كنید. به‌عنوان نمونه در جامعه ما كه اصلا خوك وجود ندارد، ممكن است با این‌كه پول برای شما در اولویت باشد اما خوك را اول انتخاب نكنید.

به‌طور كلی هیچ‌گاه حیوانات وسیله خوبی برای سنجش شخصیت در تست‌های روان‌شناسی نیستند زیرا همانطور كه گفته شد، برداشت و نگرش و تعریف از هر حیوان، از فرهنگی به فرهنگ دیگر متفاوت است اما در سوال2، تفسیر شما از این نام‌ها، مثلا اگر شما موش صحرایی را دوست داشتنی و بامزه بدانید یعنی این‌كه دشمن شما دوست داشتی و بامزه است! یا اگر هر كس كه تجربه خوب یا بدی از دریا داشته باشد بیانگر این است كه زندگی شخصی‌اش هم همین‌طور است؟ اصلا چنین چیزی امكان‌پذیر است؟

در سوال 3، تفسیر رنگ‌ها، به سوال توجه كنید، كسانی را كه برای شما مهم هستند به رنگ‌ها ربط دهید! افراد مهم برای ما چه كسانی هستند؟ پدر، مادر، خواهر، برادر، همسر و... آیا این‌ها كسانی هستند كه ما فراموش كنیم؟ تفسیر رنگ زرد با رنگ سبز چه تفاوتی دارد؟ شاید بد نیست كه نویسنده یا مترجم این نوع تست‌ها، كمی به درك، فهم و هوش مخاطب خود احترام بگذارد یا حداقل تست‌ها و آزمون‌های سنجش شخصیت را تا این حد دست كم نگیرد و پایین نیاورد.

در ادامه برای شما آزمونی داریم كه با پاسخ دادن به آن می‌توانید به میزان سختكوشی خود پی ببرید؛ این آزمون شامل 30 سوال است، سعی كنید نزدیك‌ترین جواب به‌خودتان را انتخاب كنید.



دنیا جهان بخت , سایت چطور , دنیا فنی زاده

چه امتیازی می‌گیرید؟

از سوال یك تا 15 به هر پاسخ كاملا درست است، 2 امتیاز، به هر پاسخ گاهی درست است، یك امتیاز و به پاسخ‌های اصلا درست نیست امتیازی ندهید. از سوال 16 تا30 به هر پاسخ اصلا درست نیست، 2 امتیاز، به هر پاسخ گاهی درست است، یك امتیاز و به پاسخ‌های كاملا درست است، امتیازی ندهید.

تفسیر نمرات: شخصیت سختكوش از 3 مولفه مرتبط تشكیل می‌شود (تعهد، كنترل و مبارزه‌طلبی) بنابراین به‌صورت جداگانه، جمع نمرات یك تا 5 و16 تا20 میزان تعهد شما نسبت به كارها را نشان می‌دهد و كسب نمره بالاتر بیان‌كننده تعهد پذیری بیشتر شماست. جمع نمرات 6 تا10و21 تا 25 میزان كنترل شما بر اوضاع و كارها را نشان می‌دهد و جمع نمرات10 تا 15 و26 تا30 میزان مبارزه‌طلبی شما را نشان می‌دهد. جمع این 3 نمره بیان‌كننده میزان سختكوشی شماست. مسلما هر چه نمره شما بالاتر باشد، شما فردی سختكوش‌تر خواهید بود. بالاترین حد نمره در این تست 60 است كه نمرات بین40 تا 60 نمرات خوبی بوده و نشان‌دهنده این است كه شما فردی پرتلاش و پشتكار دارید. نمره بین 20 تا 39 حد متوسطی از سختكوشی است یعنی بستگی به شرایط و موقعیت روحی‌تان و میزان تلاش‌تان متفاوت است و نمره زیر19بیانگر این است كه اثری از تلاش و كوشش در شما وجود ندارد و شما از تغییرات می‌ترسید و دچار یكنواختی شده‌اید. شما می‌توانید نمره هر یك از مولفه‌های سختكوشی را به‌صورت جداگانه محاسبه كنید، (با توجه به عدد سوال هر مولفه كه به شما داده شده) بنابراین می‌توانید بفهمید كه كدام مولفه سختكوشی در شما بارزتر است. اگر شما حس تعهد بالایی دارید، همیشه قادرید راه‌هایی بیابید كه تقریبا هر تجربه‌ای را به چیزی جالب و با اهمیت تبدیل كنید، برخلاف كسانی كه در این مقیاس نمره پایینی می‌گیرند و به راحتی شانه خالی می‌كنند. نمره بالای شما بیانگر این است كه همیشه با تجربه‌هایی كه زندگی برای‌تان پیش می‌آورد درگیر می‌شوید. اگر در مقیاس كنترل، نمره بالا كسب كرده‌اید باور دارید كه تلاش‌های شما وضع را عوض می‌كند و می‌توانید مسیر رویدادها را تغییر دهید.



چند نصیحت دوستانه

اصولا شخصیت‌های سختكوش قادرند با موقعیت‌های تنش‌زا مقابله كنند و باجرات و مستقل هستند، كمتر دچار افسردگی، اضطراب و بدگمانی می‌شوند، آن‌ها در جست‌وجوی رشد و پیشرفت هستند و می‌خواهند بر چالش‌های جدید غلبه كنند. اگر شما در این آزمون نمره پایینی كسب كرده‌اید، اطمینان داشته باشید كه امكان تغییر وجود دارد، باید به یاد داشته باشید كه هر تغییری از سكون بهتر است؛ گشودن درهای جدید، سبب كسب تجارب تازه‌ای در زندگی می‌شود و به آن هیجان می‌بخشد. اگر حس می‌كنید كه زندگی یكنواخت و خسته‌كننده شده، اعجاب و افسون زنده بودن از بین رفته است، شاید به این سبب باشد كه در برابر تغییر مقاومت به خرج می‌دهید. اگر به دام كسالت افتاده‌اید و زندگی بی‌روح است، باید مصمم شوید كه دست از مقاومت بردارید و به استقبال مرحله تازه‌ای بروید. فقط و فقط، اگر خودتان بخواهید! به شما پیشنهاد می‌كنیم كه ابتدا در پی چالش‌های كوچك در محل كار یا زندگی‌تان باشید تا به شما چشم‌انداز تازه‌تری بدهد، مثلا می‌توانید تفریح جدیدی پیدا كنید تا احساس لذت از یادگیری را در شما زنده كند و احساس رضایت حاصل از تسلط بر چیزی جدید را در شما فعال سازد. فراموش نكنیم هر روز، آغاز جدید زندگی كوچك است، بیشتر ما برای رسیدن به این لحظه تلاش فراوان كرده‌ایم؛ برای رسیدن به همین روز فرصت‌هایی برای رشد، موقعیتی برای آموختن چیزهای تازه؛ تغییرات و چالش‌هایی كه شاید فرصتی دوباره برای ما باشد. این فقط انتخاب ماست كه فرصت را مغتنم بشماریم یا آن را از دست بدهیم چالش‌های جدید می‌توانند هر جایی پیدا شوند، كافی است به دور و بر خود نگاهی بیندازید، البته و صد البته باور داشته باشید كه به خطرش می‌ارزد!


ویدیو : چطور دنیا به كامم باشد؟