چشم همه دنیا به این گیاه است! +عکس : همه‌ی ما با الماس‌ها آشنا هستیم اما نام ...


همه‌ی ما با الماس‌ها آشنا هستیم اما نام Pandanus Candelabrm به گوش کمتر کسی خورده است؛ تا پیش از این حتی گیاه‌شناسان نیز چندان اهمیتی به این گیاه نخل‌مانند از غرب آفریقا نمی‌دادند. نوچه: همه‌ی ما با الماس‌ها آشنا هستیم اما نام Pandanus Candelabrm به گوش کمتر کسی خورده است؛ تا پیش از این حتی گیاه‌شناسان نیز چندان اهمیتی به این گیاه نخل‌مانند از غرب آفریقا نمی‌دادند. اما کشف این نکته که P. Candelabrum معمولاً بر سنگ‌هایی می‌روید که احتمالاً حاوی الماس هستند، این گیاه گمنام را به مرکز توجهات تبدیل کرده است. الماس‌ها در فشار و حرارت بسیار بالا در اعماق زمین تشکیل می‌شوند و از طریق کانال‌های موجود در سنگ‌های آذرین کیمبرلایت به سطح می‌آیند به این ترتیب هر جا این سنگ‌های آذرین به چشم می‌خورند، احتمال دارد الماسی نیز در آن ناحیه نهفته باشد.

اگر کل دنیا گیاه خوار بود چه می‌شد؟ , اگر کل دنیا گیاه خوار بودند چه میشد , اگر کل دنیا گیاه خوار بود چه می شد؟

    این طور که به نظر می‌رسد این گیاه تنها در خاک روی سنگ‌های کیمبرلایت می‌روید و به این ترتیب شناسایی کانال‌های موجود در این سنگ‌های آذرین را نیز آسان‌تر می‌کند و از آن‌جایی که این کانال‌ها می‌توانند حاوی الماس باشند، به این ترتیب این گیاه نیز به عنوان نشانه‌ای برای ردیابی و شناسایی معادن الماس شناخته شده است.

بلندترین گیاه دنیا , دنیا جهانبخت , دنیا جهان بخت

اما این نخستین بار نیست که گیاهی محل قرار گرفتن مواد شیمیایی و معادن مختلف را مشخص کرده است و معدنچیان همواره از پوشش گیاهی مناطق مختلف برای یافتن مواد معدنی استفاده کرده‌اند. در آمریکا معادن مس را طریق محل قرار گرفتن شقایق‌های کالیفرنیایی (که به رنگ نارنجی است) شناسایی می‌کنند، همچنین شب‌بو بر معادن سلنیوم، سرو کوهی بر ذخایر اورانیوم و گیاه دم اسبی که بر معادن طلا می‌رویند، به مواد معدنی موجود در خاک عادت کرده و معمولاً حاوی مقادیر زیادی از این مواد معدنی نیز هستند. احتمالاً P. Candelabrum نیز با خاک‌های سرشار از منیزیم، پتاسیم و فسفر موجود در مناطق کیمبرلایت سازگاری پیدا کرده که دست بر قضا حاوی الماس نیز هستند.


ویدیو : چشم همه دنیا به این گیاه است! +عکس