چشمان غزه غرق در خون :   اخبار بین الملل - چشمان غزه غرق در خون غزه كه اكنون ...



چشمان کاملا بسته , زندگی با چشمان بسته , فیلم زندگی با چشمان بسته

 

اخبار بین الملل - چشمان غزه غرق در خون

غزه كه اكنون حدود شش سال است در محاصره به سر می برد، این روزها دوباره زیر آتش گلوله و موشك رژیم اشغالگر قدس قرار گرفته است.

غزه كه اكنون حدود شش سال است در محاصره به سر می برد، این روزها دوباره زیر آتش گلوله و موشك رژیم اشغالگر قدس قرار گرفته است. تشدید حملات جدید جنگنده های رژیم اسراییل به نوار غزه موجب شهادت ده ها فلسطینی و مجروح شدن شمار زیادی از ساكنان غزه شده است. همچنین حملات مستمر هوایی، زمینی و حتی دریایی ارتش رژیم اسراییل به مناطق مختلف غزه به تاسیسات زیربنایی و مراكز خدماتی و بهداشتی و... خسارت های زیادی وارد كرده است.  
 
حمله اسراییل به تاسیسات غزه
بر اساس گزارش منابع محلی: مناطق مختلف نوار غزه در شهرهای رفح، خان یونس، دیرالبلح، بیت لاهیا و جبالیا زیر گلوله باران اسراییل قرار دارند. جنگنده های رژیم اسراییل خطوط آبرسانی و یك ایستگاه تصفیه آب در غرب غزه و زمین هایی كشاورزی در نزدیكی منطقه جبل الریس را هم بمباران كرده اند. ارتش اسراییل عملیات جاری علیه حماس را «عملیات لبه دفاعی» نامگذاری كرده و سخنگوی فرماندهی این عملیات گفته است كه طی روزهای اخیر، 430 هدف در غزه مورد حمله قرار گرفته است.  
  
پاسخ مقاومت غزه
حملات هوایی ارتش اسراییل به هدف هایی در داخل نوار غزه ادامه دارد و همزمان، نیروهای وابسته به جنبش حماس همچنان به موشك پرانی به داخل خاك اسراییل ادامه می دهند. صدای آژیر خطر و عملیات شبكه ضد موشكی «گنبد آهنین» تل آویو را به لرزه در آورده است. تیپ عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس، مسوولیت پرتاب چهار فروند ام75 به سوی تل آویو را برعهده گرفته است.

 

پیش تر، تعدادی موشك به سوی شهرهای بیت المقدس، حیفا و تل آویو پرتاب شده بود. این نخستین بار از زمان درگیری گسترده دو طرف در سال 2012 است كه مراكز پرجمعیت اسراییل هدف موشك پرانی از داخل غزه قرار می گیرد. حماس همچنین اعلام كرد كه شهر حیفا در ؟كیلومتری غزه را مورد حمله موشكی قرار داده است. در همین حال اسراییل خبر داد كه یك موشك حماس به شهر خدرا در ؟كیلومتری جنوب حیفا و كیلومتری غزه اصابت كرده است. این شهر بندری بیش از ؟هزار نفر جمعیت دارد.

 

فرودگاه استراتژیك بن گوریون، حیفا، پایگاه نظامی عسقلان، بئر سبع و چندین منطقه دیگر آماج حملات تلافی جویانه مقاومت قرار گرفته است. اعلام هجوم سه میلیون صهیونیست به پناهگاه ها و مختل شدن زندگی عادی صهیونیست ها و فعالیت های اقتصادی رژیم صهیونیستی از اولین پیامدهای سومین ماجراجویی این رژیم از سال 2008 تاكنون است.
      
احتمال حمله زمینی اسراییل به غزه
هر چند اسراییل غزه را از هوا و دریا هدف حمله قرار داده اما احتمال حمله زمینی اسراییل به این منطقه نیز افزایش یافته است. به گزارش خبرگزاری رویترز حملات اسراییل ممكن است تنها شروع یك رشته اقداماتی بلندمدت تر علیه حماس باشد. مقامات نظامی رژیم اسراییلی پیش تر اعلام كرده بودند كه در صورت لزوم، آمادگی ادامه عملیات برای مدتی طولانی را دارند و كابینه این رژیم مجوز فراخوانی تا چهل هزار تن از نفرات ذخیره ارتش را صادر كرده هر چند به گفته منابع خبری، صدور این مجوز لزوما به معنی احضار این افراد نیست. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسراییل در یك بیانیه با تاكید بر اینكه حمله به شهرهای اسراییل به هیچ عنوان قابل تحمل نیست، افزود كه به ارتش دستور داده است عملیات نظامی علیه «حماس» در نوار غزه را گسترش دهد.
      
یادآوری 
اسراییل در روزهای پایانی سال 2008، یعنی از 27 دسامبر به طرز بی رحمانه یی مناطق مختلف نوار غزه را آماج حملات خود قرار داده بود كه نتیجه آن شهادت بیش از 1400 فلسطینی بی دفاع و بیگناه و زخمی شدن بیش از پنج هزار نفر دیگر بود. در این جنگ كه 22 روز طول كشید، در نهایت اسراییل ناگزیر به عقب نشینی شد، اما با محاصره غزه از آن پس مانع ورود كمك های بین المللی به این منطقه شد: محاصره یی كه به فقر و آسیب مردم این منطقه منجر شده است.

 

بحران كنونی از اواخر ماه ژوئن و با بازداشت صدها تن از فعالان وابسته به حماس در كرانه باختری رود اردن آغاز شد.

 

این افراد در ارتباط با ناپدید شدن سه نوجوان اسراییلی بازداشت شدند كه روز 12 ژوئن در كرانه باختری رود اردن ربوده شدند و اجساد آنان هفته گذشته یافته شد. اسراییل حماس را متهم به ربودن این اسراییلی ها كرده است، اما حماس این اتهام را رد كرده است. با این حال رژیم اسراییل در پاسخ به كشته شدن آن سه جوان اسراییلی تاكنون ده ها جوان فلسطینی را به ضرب باتوم و گلوله كشته است. هفته گذشته نیز یك نوجوان فلسطینی در كرانه باختری ربوده و جسد او ساعاتی بعد یافت شد و بعد یك نوجوان دیگر فلسطینی به شدت از سوی نیروهای پلیس اسراییل مورد ضرب و شتم قرار گرفت.
اخبار بین الملل - اعتماد

 


ویدیو : چشمان غزه غرق در خون