چرا کنسرت «اوهام» برگزار نشد؟ : سه شنبه شب وقتی خبرنگار برای تهیه گزارش به ...


سه شنبه شب وقتی خبرنگار برای تهیه گزارش به محل برگزاری برنامه مراجعه کرد با در بسته سالن روبرو شد و مسئولان سالن از لغو برنامه به دلایل نامعلوم خبر دادند. همین بهانه ای شد که از زوایای مختلف به این ماجرا و دلایل برگزار نشدن این کنسرت بپردازیم. تماشا: دو هفته پیش بود که «تماشا» برای اولین بار خبر از کنسرت «اوهام» (شهرام شعرباف) در روزهای 27 و 28 تیر در تالار فارابی داد. کنسرتی که پس از 15 سال فعالیت این گروه قرار بود به صورت رسمی در داخل کشور برگزار شود و دوستداران راک بتوانند از نزدیک هنرنمایی این گروه را تماشا کنند.

سه شنبه شب وقتی خبرنگار برای تهیه گزارش به محل برگزاری برنامه مراجعه کرد با در بسته سالن روبرو شد و مسئولان سالن از لغو برنامه به دلایل نامعلوم خبر دادند. همین بهانه ای شد که از زوایای مختلف به این ماجرا و دلایل برگزار نشدن این کنسرت بپردازیم.

محمد کلانتری مدیر اجرایی کنسرت شهرام شعرباف در مورد دلایل لغو این برنامه گفت: «از دو روز پیش زمزمه هایی مبنی بر اینکه این کنسرت به اجرا درنخواهد آمد، به گوشمان رسیده بود ولی تا روز برنامه هیچ منبع موثقی خبر رسمی در مورد لغو برنامه را به ما نداده بود تا اینکه در روز برگزاری برنامه متوجه شدیم مسئولان سالن اجازه برگزاری برنامه را ندارند.»

کنسرت پژوهشی آنسامبل موسیقی سل برگزار می شود , شرکت برگزار کننده ی کنسرت , اوهام پخش زنده کنسرت

سکوت شهرام شعرباف


شهرام شعرباف که پیش از این از انگیزه های فراوانش برای اجرای این برنامه در داخل کشور گفته بود، حاضر نشد در مورد اتفاقاتی که ظرف روزهای گذشته افتاده و این برنامه به مرحله اجرا نرسیده اظهار نظر کند و سکوت اختیار کرد. او درباره دلایل این سکوت هم گفت: «اجازه بدهید من روز شنبه در این باره صحبت هایم را انجام دهم.»



دفتر موسیقی: مجوزی برای این کنسرت صادر نشده!


در این بین واکنش مسئولان دفتر موسیقی درباره لغو این برنامه در نوع خود قابل توجه بود. یک مقام مسئول در این مرکز اظهار کرد: «این دوستان چندی پیش برای برگزاری این کنسرت در این مرکز تشکیل پرونده دادند و پرونده آنها هم با حفظ همه سلسله مراتب اداری مورد بررسی این مرکز قرار گرفت تا به مرحله ای رسیدیم که دوستان بایستی استعلام حراست دفتر موسیقی را جهت صدور مجوز به این مرکز ارائه می دادند. قطعا در جریان هستید که مجوز این مرکز بعد از وصول استعلام واحد حراست و اماکن صادر می شود ولی این دوستان دیگر برای پیگیری پرونده شان به این مرکز مراجعه نکردند و هیچ مجوزی هم طبیعتا از سوی دفتر موسیقی برای برگزاری این برنامه صادر نشده است.»

این مقام مسئول در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سالن های برگزاری برنامه جهت رزرو باید کپی مجوز را داشته باشند نیز گفت: «قطعا همینطور است. به هر حال مراکز فرهنگی هنری و سالن های برگزاری برنامه های اینچنینی باید به یکسری از قوانین پایبند باشند که عدم برگزاری این برنامه در سالن ذکر شده، دلیلی به جز مجوز نداشتن این اجرا نداشته است.»



علامت سوال

آگهی بلیت فروشی این برنامه به صورت گسترده در سطح شهر و در دو مرکز معتبر بلیت فروشی نصب شده بود و تقریبا همه بلیت های این برنامه هم به فروش رفته بود. حال سوال اینجاست برنامه ای که به گفته مسئولان دفتر موسیقی مجوزی برای آن صادر نشده چطور ممکن است در این سطح گسترده به تبلیغ و درج آگهی اقدام کند. شهرام شعرباف با قدرت از مجوز داشتن برنامه شان می گوید و دفتر موسیقی هم این ماجرا را انکار می کند. برای روشن شدن بسیاری از علامت سوال ها باید تا شنبه صبر کرد و صحبت های شهرام شعرباف را در این باره شنید.


ویدیو : چرا کنسرت «اوهام» برگزار نشد؟