چرا کفاشیان از توافق هسته ای خوشحال شد؟ : توافق هسته ای میان ایران و 5+1 برای ...



توافق هسته ای , نظر رهبری در مورد توافق هسته ای , نظر رهبر در مورد توافق هسته ای

توافق هسته ای میان ایران و 5+1 برای فوتبالی ها هم بسیار اهمیت داشت.

به گزارش خبرآنلاین؛ رئیس فدراسیون فوتبال بارها گفت: «تحریم های صورت گرفته به ما ضربه زیادی زده است. نمی توانیم پول های بین المللی مان را بگیرم و این خیلی بد است.» تحریم ها همه جوره فدراسیون را در سال های گذشته تحت فشار قرار داد و حتی باعث شد یک میلیون دلار پول نقدشان بلوکه شود. چند سال قبل وقتی کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد داشت این پول را که حاصل تلاش ایران برای برگزاری لیگ آسیا ویژن بود پرداخت کند، بانک های آمریکایی آن را ضبط کردند.

این پول در اختیار خزانه داری آمریکا قرار گرفت و تازه یک مدعی هم پیدا کرد. کفاشیان هر چقدر به فیفا و AFC رفت و وکیل سوئیسی گرفت، موفق نشد این پول را بگیرد و هنوز هم در اختیار خزانه داری آمریکاست. حتی یکی از دادگاههای این کشور، اعلام کرد این پول باید به عنوان غرامت در اختیار یک ایرانی قرار گیرد! کفاشیان اصرار داشت که بگوید این پول در ورزش هزینه می شود اما آمریکایی ها نپذیرفتند و احتمالا یکی از خبرهای خوش توافق هسته ای و توافق برای او و فدراسیونش، آزاد شدن همین پول است. فدراسیون فوتبال چند سالی برای نقل و انتقال پول و همینطور انجام مراودات بین المللی با مشکلات زیادی روبرو بود. کفاشیان حتی برای واریز پول کارلوس کروش هم با مشکلات عدیده روبرو شد.

فدراسیون مجبور بود به صرافی ها در تهران پول اضافه بدهد تا دستمزد کروش را در دبی به دستش برسانند. در این میان تنها هوشنگ مقدس بود که در دوره ای به صورت مجانی این کار را برای فدراسیون فوتبال انجام داد. فدراسیون به خاطر همین تحریم ها ماههاست که نتوانسته پاداش صعود به جام جهانی را از فیفا بگیرد. بخشی از این پول به عنوان دستمزد کروش مستقیما توسط فیفا به حساب کارلوس واریز شد و بخشی از آن توسط وزارت خارجه به دست فدراسیون رسید. اما بخش عمده این پول یعنی 5.5 میلیون دلار از طریق فیفا به حساب سفارت ایران در سوئیس واریز شد و هنوز به دست فدراسیون فوتبال نرسیده است.

این پول در حساب سفارت ایران در ابوظبی است و همچنان تحریم ها مانع از آن شده تا فدراسیونی ها به آن دست یابند. بی شک از بین رفتن تحریم ها نه تنها این مشکلات را حل می کند بلکه باعث می شود تا فدراسیون حالا با خیال راحت تری اردوهای خود را برگزار کند، میزبانی مسابقات را بگیرد(البته اگر یک روز این رویا به واقعیت پیوست)، برای داد و ستدهای مالی مشکلی نداشته باشد و... البته رفع این تحریم ها زمان بر است و فدراسیون باید کمی دیگر منتظر بماند.

  اخبار  ورزشی  -  خبر  آنلاین 


ویدیو : چرا کفاشیان از توافق هسته ای خوشحال شد؟