چرا کسی نمی‌گوید مشکل این فیلم چیست؟ : دو فیلم سینمایی «خانه دختر» به کارگردانی ...



مشکل پخش فیلم در اینستاگرام , فیلم پورنو چیست , نام اولین فیلم سینمایی ایرانی چیست؟

دو فیلم سینمایی «خانه دختر» به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی و «نهنگ عنبر» ساخته سامان مقدم برای اکران عمومی با مشکل مواجه شده‌اند.

توقع می‌رفت براساس تلاش‌های پخش کنندگان دو فیلم «خانه دختر» و «نهنگ عنبر» این دو فیلم سینمایی در نوبت دوم اکران بهار به نمایش عمومی درآیند، اما این اتفاق بنا به دلایلی رخ نداده است. حجت‌الله ایوبی مشکل اکران فیلم‌ها را نبود پروانه نمایش عنوان می‌کند و این در حالی است که پخش آنونس فیلم سینمایی «خانه دختر» از یک ماه قبل در سالن‌های سینما نشان از پروانه‌دار بودن این فیلم دارد. فیلم‌های فاقد پروانه نمایش عمومی امکان پخش آنونس در سالن‌های سینما را ندارند.

حسین نوش‌آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری سه‌شنبه هشتم اردیبهشت ماه درباره وضعیت این دو فیلم توضیحاتی ارائه کرد. او با بیان این‌که برخی اصلاحات با همکاری و کمک کارگردان و تهیه‌کننده فیلم «خانه دختر» انجام شده است، اظهار کرد: «به‌نظر می‌آید اشکالاتی که متوجه این فیلم بوده در حال برطرف شدن است؛ ولی هنوز تصمیمی برای اکران این فیلم در آینده نزدیک گرفته نشده است.

 

امیدوارم با رفع اشکالات محتوایی این فیلم با همکاری کارگردان و تهیه‌کننده، مشکل اکران این فیلم هرچه سریع‌تر حل شود. به‌دلیل بعضی اشکالات و مسائلی که وجود داشت، زمان اکران «خانه دختر» نهایی نشده است و در حال بازبینی و بررسی برای رفع اشکالات آن هستیم. اگر این اشکالات رفع شود این فیلم در نوبت اکران قرار خواهد گرفت.»

نوش‌آبادی در حالی این موضوع را مطرح کرد که شهرام شاه‌حسینی کارگردان «خانه دختر» در پاسخ به این پرسش «خبرآنلاین» که مشکل فیلم چیست، گفت: «اصلا من نمی‌دانم چه کسی با فیلم مشکل دارد. منتظر هستیم یک نفر قدم جلو بگذارد و به من بگوید مشکل فیلمم فلان نکته است. باید ببینیم چه نکته‌ای در این فیلم دیده شده که شورای هفت نفره صدور پروانه نمایش متوجه نشده بودند.»

مساله تحریم فیلم «خانه دختر» از سوی حوزه هنری نیز حاشیه دیگری است که این روزها در مورد فیلم شاه‌حسینی مطرح می‌شود. این موضوع در نشست نوش‌آبادی هم مورد پرسش قرار گرفت و سخنگوی وزارت ارشاد براساس گزارش «ایسنا» چنین پاسخ داد: «وزارت ارشاد متولی رسمی مسائل فرهنگی کشور است و هر تصمیمی که در این وزارتخانه اتخاذ شود، باید آن را اجرایی دانست.

 

مأموریت‌هایی مانند صدور مجوز فیلم و نمایش آن با در نظر گرفتن تمام شرایط و قواعد قانونی انجام می‌شود و مجوزی که به آن داده می‌شود، مورد تأیید و تصویب سایر دستگاه‌ها هم باید قرار گیرد و این دستگاه‌ها باید به تصمیم وزارت ارشاد به‌عنوان مجری سیاست‌های نظام در بخش فرهنگ و هنر احترام بگذارد. مسوولان حوزه هنری در شورای بازبینی و صدور مجوز برای پروانه نمایش و اکران فیلم‌ها عضو هستند و از آن‌ها انتظار می‌رود پس از صدور مجوز برای یک فیلم با برخی واکنش‌ها و تصمیم‌ها باعث ایجاد بدبینی و دوگانگی نشوند. دولت هم وظیفه دارد همه نهادها را تنظیم کند و اگر نهادی بخواهد بدون هماهنگی کاری کند، نسبت به آن واکنش نشان دهد. در غیر این صورت، شاهد به‌وجود آمدن یأس، ناامیدی و دلسردی بین مردم خواهیم بود.»

به گفته نوش‌آبادی «نهنگ عنبر» چون موضوع کمدی دارد برای بار دوم در حال بازبینی است. او این موضوع را چنین مطرح کرد: «این فیلم به‌دلیل این‌که جزو فیلم‌های طنز است، یک‌بار بازبینی شده و مواردی که برای اصلاح لازم بوده، یادآوری شده است. «نهنگ عنبر» برای دومین‌بار در حال بررسی و بازبینی است و فعلا اکران نخواهد شد. این فیلم‌ها به‌دلیل نقطه‌نظرات و اشکالات محتوایی که منطبق بر برخی آموزه‌های ملی و اسلامی نیستند در حال بررسی‌اند و پس از رفع مشکلات، در نوبت اکران قرار می‌گیرند.»

 

اخبار فرهنگی - خبرآنلاین

 


ویدیو : چرا کسی نمی‌گوید مشکل این فیلم چیست؟