چرا کتاب بنویسیم؟ : در این مطلب به شما می گوییم آیا اینکه می گویند همه انسان ...


در این مطلب به شما می گوییم آیا اینکه می گویند همه انسان ها توان و استعداد نگارش کتاب را دارند، صحیح است؟ و آیا کتاب می تواند به پیشرفت یک شغل یا شناخته شدن یک برند تجاری کمک کند؟ این مطلب کوتاه بیشتر در مورد مزایای داشتن یک کتاب در زمینه شغلی است.



پادشا: در این مطلب به شما می گوییم آیا اینکه می گویند همه انسان ها توان و استعداد نگارش کتاب را دارند، صحیح است؟ و آیا کتاب می تواند به پیشرفت یک شغل یا شناخته شدن یک برند تجاری کمک کند؟ این مطلب کوتاه بیشتر در مورد مزایای داشتن یک کتاب در زمینه شغلی است. 

شاید واضح ترین سوال این باشد که: چرا کتاب بنویسیم؟ این کار بسیار زمان گیر و دشوار است و همیشه خطرات و ریسک بالایی دارد و ممکن است حتی یک نفر هم آن را نخواند.

این مسیر بسیار ترسناک به نظر می رسد و آینده نامعلومی دارد. بیش از یک میلیون کتاب در سال چاپ و منتشر می شوند که حدود دوسوم آنها به صورت شخصی چاپ شده اند و شاید در سراسر سال کمتر از 200 نسخه فروش داشته باشند. اما اگر در نظر دارید کتابی بنویسید و آن را منتشر کنید، باید این این فکر کنید آیا میان این همه کتاب بی مخاطب، کتاب شما می تواند خودی نشان دهد و فروش خوبی هم داشته باشد؟ چگونه می توان به این هدف رسید؟

ابتدا نباید انتظار داشته باشید که مخاطب از لحظه شروع کتاب دیگر آن را زمین نگذارد و تا انتها مطالعه کند. این بسیار ایده آلیستی و نمادین  است. در ضمن، کتاب هایی که فروش کم دارند آنهایی هستند که ناشر نیز برای فروش بیشتر آنها تبلیغی نکرده است. بنابراین، نخستین نکته ای که اینجا به وجود می آید این است که نباید فقط به نوشتن کتاب فکر کنید، بلکه باید نحوه فروش آن را نیز در نظر بگیرید.  

دیگران چطور می توانند از وجود کتاب شما مطلع شوند؟ اگر این مساله را از ابتدا برای خود تعیین نکنید، کمتر از یک درصد شانس فروش کتاب را خواهید داشت. اگر برای این موضوع نمی توانید به ناشر یا فروشنده کتاب تکیه کنید، چه کار باید کنید؟

چگونه یک کتاب بنویسیم , کتاب , دانلود کتاب

خودتان تبلیغات کتاب خود را به عهده بگیرید.

نوشتن کتاب چه مزیت هایی دارد؟ ما چند دلیل خوب آن را در ادامه برایتان نام برده ایم.

معرفی خود به عنوان کارشناس در زمینه ای خاص

برای پرورش تخصص در زمینه ای خاص و افزایش دانش و اطلاعات خود به طور روزانه می توانید نوشتن کتاب را آغاز کنید. اگر دوست دارید در زمینه کاری خود سرآمد باشید  لازم است کتابی در زمینه دانش خود بنویسید. این می تواند تبلیغی باشد برای کار شما و نمایشی برای مهارت ها و دانشتان.

تبدیل شدن به سخنگوی عمومی  در زمینه شغلی خود

سخنگوهای عمومی که برای این کار خود پول دریافت می کنند نیز به نوشتن کتاب نیاز دارند. این افراد می توانند از تجربیات خود بنویسند تا دیگران نیز از آنها استفاده کنند. حتی می توانند کتابی بسیار عمیق و کامل بنویسند و به مخاطبان خود اجازه دهند در رابطه با آن نظر بدهند و با نویسنده تماس داشته باشند. به طور مثال، افرادی همچون کلینتون – رئیس جمهور سابق آمریکا – برای اینکه هنوز در انظار عمومی حضور داشته باشد، کتابی در مورد خود و کارهایش نوشته است.

ارضای نیاز دورنی خود برای نوشتن افکار

شاید دوست داشته باشید از خاطرات و زندگی روزانه خود کتابی بنویسید و پیشامدهای تلخ و شیرین را در قالب یک داستان به مخاطب ارایه کنید. برای این منظور، بهترین کار نوشتن کتاب است.

ایجاد شخصیت و برند اختصاصی برای موفقیت های بیشتر در زندگی

گاهی لازم است افراد بر اساس استعداد و توان درونی خود و استعدادها و مهارت هایی که در زمینه شغل و پیشه خود دارند، دست به قلم بشوند و کتابی بنویسند، کتابی که قالب یا برند اختصاصی خود آنها باشد. کتابی که بتواند در شناخته شدن آنها به عنوان یک فرد صاحب سبک، به آنها کمک کند.

رونق فروش

برخی از کارشناسان فروش در سراسر دنیا در مورد رازهای موفقیت خود کتاب می نویسند و افراد و شرکت های مختلفی از آنها به نفع خود استفاده می کنند. اگر شما شرکت یا کسب و کار کوچکی دارید، با انتشار یک کتاب می توانید وارد میدان رقابت بشوید و برای رقبای بزرگ و شناخته شده  شاخ و شانه بکشید.


ویدیو : چرا کتاب بنویسیم؟