چرا کارمندان خوب، استعفا می دهند؟! : عواملی مانند نحوه برخورد کارفرما، فضای ...


عواملی مانند نحوه برخورد کارفرما، فضای کاری و دیدگاه کارمند نسبت شغل و فرصت ها تاثیر بسیاری روی رفتار کارمند داد. سایت نیکو: دلایل بسیاری باعث می شود تا یک کارمند کار خود را ترک کند تحت کنترل کارفرما است. در واقع عواملی مانند نحوه برخورد کارفرما، فضای کاری و دیدگاه کارمند نسبت شغل و فرصت ها تاثیر بسیاری روی رفتار کارمند داد.

بهترین راه برای حفظ  کارمندان خوب، برقراری ارتباط با آن ها و آگاهی از طرز فکرشان است. آیا از کار شما لذت می برند؟ آیا نیاز آنها به دستیابی به پیشرفت و  برخورداری از کار معنادار برآورده می شود؟ آیا ارتباط موثر، بازخوردها و شناختی که از سوی کارفرما مورد نیاز است صورت می پذیرد؟

اگر در برقراری ارتباط موثر با کارمندان خود تلاش کنید، مطمئنا قادر به در اختیار گرفتن آنها خواهید بود. . آیا سیستم و روند کار کارمندان را ترغیب به ماندن در شرکت می کنند؟ آیا آن ها نیازهای ضروری کارمند شما را برطرف می سازند؟

چرا کارمندان استعفا م دهند , چه میزان از کارمندان استعفا داده اند , هزینه استعفا کارمندان

در ادامه به 10 دلیلی که باعث می شود تا کارمندان کار خود را ترک کنند اشاره شده است. سعی کنید آن ها را در محل کار خود مورد توجه قرار دهید.

ارتباط با کارفرما

نیاز نیست با کارمندان خود دوست باشید، بلکه سعی کنید ارتباطی موثر را با آنها ادامه دهید. یک کارمند تمام راهنمایی ها و بازخوردهای لازم را از کارفرمای خود دریافت می کند. یک کارفرما با بی اهمیت شمردن تلاش های کارمند  خود باعث می شود تا این رابطه درست شکل نگیرد. اولین عاملی که ممکن است باعث ترک کار از سوی کارمند شود رفتار نا مناسب کارفرما است. بنابراین کارفرما باید نهایت تلاش خود را در ایجاد ارتباط موثر با کارمندان بکند.

چالش برانگیز نبودن کار

هیچ کسی دوست ندارد  کاری کثالت آور و خسته کننده  انجام دهد. اگر کارمندی نسبت به کار خود چنین حسی  دارد به او کمک کنید تا دوباره به کار خود علاقه مند شود. کارمندان دوست دارند از کار خود لذت ببرند. آنها بیش از یک سوم از زندگی خود را در محل کار می گذرانند. سعی کنید از طریق کارمندان دیگر از نظرات  آن ها مطلع شوید. به این ترتیت می توانید مطمئن شوید که کارمندان دارای انگیزه هستند و با علاقه و هیجان کار خود را انجام می دهند.

ارتباط با همکاران

وقتی کارمندی کار خود را ترک می کند، معمولا ایمیل خداحافظی برای همکاران خوب خود ارسال می کند و  از این طریق ابراز دلتنگی می کند. همکارانی که با یک کارمند در ارتباط هستند تاثیر بسیار زیادی روی فضای کاری و حس کارمند می گذارند. تحقیقات سازمان Gallupنشان می دهد که یکی از 12 عاملی که روی رضایت مندی کارمندان از محیط کار تاثیر می گذارد داشتن دوستان خوب در محل کار است. ارتباط خوب همکاران باعث می شود تا آنها کار را ترک نکنند. اگر مشکلی در این ضمینه وجود دارد سعی کنید آن را شناسایی و برطرف کنید.

فرصت هایی برای استفاده از مهارت ها و توانایی ها

وقتی کارمندان از توانایی ها و مهارت های خود در محل کار استفاده می کنند، احساس رضایت، غرور و اعتماد به نفس بیشتری دارند. آنها دنبال فرصت های کاری هستند که در انجام آنها مهارت دارند و باعث تقویت قابلیت های آن ها می شوند. آنها دوست دارند توانایی های خود را تقویت کنند. اگر قادر به انجام این کار در محل کار نباشتد، به دنبال فرصت های کاری دیگری خواهند رفت. حتما با کارمندان خود صحبت کنید و از آرزوها و خواسته هایشان آگاه شوید.

تاثیر کار در دستیابی به اهداف تجاری شرکت

کارفرمایان باید این موضوع را با کارمندان خود مورد بررسی قرار دهند که آیا روند کاری کارمندان و راهکار مورد استفاده با اهداف مورد نظر شرکت مطابقت دارد؟ کارمندان باید نسبت به شرکت احساس تعلق داشته و خود را عضوی موثر از سازمان بدانند. بسیاری از مدیران تصور می کنند که کارمندان بازخورد ها و کمک های لازم را  از مسئولان اجرایی دریافت می کنند. اما این تصور درست نیست و آنها به کمک شما برای تطبیق و هماهنگی کار خود با هدف بزرگ مجموعه نیاز دارند. اگر آنها قادر به برقراری چنین ارتباطی نباشند، کار خود را رها خواهند کرد.

استقلال

سازمان ها در رابطه با توانمندسازی و استقلال صحبت می کنند،اما زمینه را برای بروز این عوامل مهیا نمی سازند.این دو مهارت هایی هستند که یک کارمند باید در محل کار از آنها برخوردار باشد. شما به عنوان یک مدیر باید فضایی را ایجاد کنید که کارمند قادر به عملکرد مستقل و تقویت مهارت های خود باشند.

هدفمند بودن کار

همه ما به دنبال انجام کاری متفاوت برای ارائه خدمات به دیگران هستیم. کارفرمایان باید به کارمندان کمک کنند تا هدف از انجام کار سازمان را درک کنند. به کارمندان خود کمک کنید تا نقش خود در انجام کار را درک کنند. سعی کنید از ابتدا کارمندانی را استخدام کنید که علاقمند به انجام وظایف مورد نظر هستند.

فرهنگ کاری شرکت

فرهنگ شرکت تاثیر بسیار زیادی روی نحوه عملکرد و تصمیم گیری کارمندان برای ماندن در  شرکت دارد. آیا شرکت شما کارمندان را مورد تشویق قرار می دهد؟ با احترام با آنها برخورد می کند؟ آیا مزایا و پاداش هایی برای قدردانی از عملگرد موفق آنها در نظر می گیرد؟

آیا فضای شرکت باعث رضایتمندی و تعهد کارمندان نسبت به کارشان می شود؟ آیا فعالیت ها و مراسم هایی تدارک می بینید که به کارمندان نشان دهد که شرکت محلی مناسب برای کار است؟ فرهنگ کلی شرکت باعث می شود تا یک کارمند تصمیم به رفتن یا ماندن  در آنجا بگیرد. باید تمام تلاش خود را در جهت ایجاد فضایی مناسب برای نگه داشتن کارمندان کارآمد بکنید.

ثبات مالی شرکت

عدم ثبات مالی شرکت باعث می شود تا کارمندان هم به تبع  آن احساس بی ثباتی کنند و اعتماد خود را نسبت به شرکت از دست دهند. کارمندانی که نگران وضعیت مالی شرکت هستند، معمولا کار را رها می کنند. به آنها توضیح دهید که روند کار شرکت به چه صورت است و برنامه هایی اجرایی شرکت برای ادامه موفقیت آمیز مسیر و دستیابی به هدف نهایی چیست.

مهم ترین عامل اعتماد و احترام کارمند نسبت به تیم مدیریت است. اگر آنها به توانایی های اجرایی و قدرت تصمیم گیری و قضاوت صحیح مدیریت اعتماد داشته باشند به کار خود در شرکت ادامه خواهند داد.

شناخت درست مدیر از عملکرد کارمندان

شناخت مدیریت عامل بسیار مهمی به شمار می آید و تاثیر بسزایی روی عملکرد کارمندان دارد. اما جزء اولویت های فکری یک کارمند برای ماندن یا رها کردن کار در یک شرکت نیست. سعی کنید به عنوان یک مدیر بیشتر توجه خود را روی عوامل دیگر متمرکز کنید.

اگر این 10 مورد را مد نظر داشته باشید و در اجرای درست آنها تلاش کنید، مطمئنا هیچ وقت کارمندان خوب و سخت کوش خود را از دست نخواهید داد. در غیر این صورت همیشه در حال انجام مصاحبه برای یافتن جایگزین مناسب برای کارمندان خوب از دست داده خود خواهید بود. چرا به جای صرف زمان برای انجام چنین مصاحبه هایی سعی نمی کنید کارمندان خوب خود را حفظ کنید؟


ویدیو : چرا کارمندان خوب، استعفا می دهند؟!