چرا هیچ کس با شما دوست نمی شود؟ : دوست ندارم رفتاری کنم که طرف مقابلم فکر کند ...


دوست ندارم رفتاری کنم که طرف مقابلم فکر کند من به دنبال یک رابطه جدی هستم اما از طرفی هم دلم نمی‌خواهد بنشینم تا انتخاب شوم وقتی که احساسی به آن فرد ندارم! اما انگار مشکلی در من هست...
مجله زندگی ایده آل: نزدیک یك سال است وارد دانشگاه شده‌ام، هیچ‌کس علاقه‌مند به دوستی با من نیست و این باعث می‌شود احساس بدی در مورد خودم داشته باشم. فکر می‌کنم زشت هستم، اما سعی خودم را می‌کنم که خوب بپوشم و همیشه آراسته و مرتب باشم. گاهی بعضی دوستانم به من می‌گویند فقط ظاهر كه مهم نیست. درست است: خودم دخترهایی را دیدم که اصلا جذاب و زیبا نیستند و وقتی خودم را با آنها مقایسه می‌کنم به نظرم از آنها زیباتر هستم ولی به‌نظر نمی‌رسد که مشکل من را داشته باشند.

می‌دانم که شخصیت کاملی ندارم اما مشکل به خصوصی هم ندارم، گاهی زود از کوره در می‌روم، اعتماد به نفس کمی دارم، به همین علت تا حدی گوشه‌گیر هستم، در عوض دختر فعال و باهوشی هستم، به خواندن و پیاده‌روی علاقه دارم. هر روز ورزش می‌کنم تا بدنم را در فرم مناسبی نگه دارم و گاهی با دوستان نزدیکم بیرون می‌روم. کمی سختگیرم و وقتی چیزی باب میل من نیست به‌شدت ناراحت می‌شوم و عکس‌العمل نشان می‌دهم که گاهی بعدا از کرده خود پشیمان می‌شوم. دوستان کمی ندارم و بیشتر دوستم دارند، اما هیچ‌گاه علاقه‌ای به داشتن رابطه‌ای دوستانه را با من نداشتند. گاهی فکر می‌کنم مبادا سنم زیاد شود و همچنان کسی مشتاق دوستی با من نباشد!
 
دوست یابی , دوست دارم , دوست

دوست ندارم رفتاری کنم که طرف مقابلم فکر کند من به دنبال یک رابطه جدی هستم اما از طرفی هم دلم نمی‌خواهد بنشینم تا انتخاب شوم وقتی که احساسی به آن فرد ندارم!دلم نمی‌خواهد خودم را به خاطر کسی عوض کنم، می‌خواهم خودم باشم. اما انگار مشکلی در من هست...

جان کاچیپو، استاد دانشکده روانشناسی دانشگاه شیکاگو، تنهایی را این‌طور تعریف می‌کند: «نشانه آزاردهنده‌ای که هدف آن ترغیب ما به برقراری ارتباط است.»

16 دلیل محکم برای آنکه کسی مشتاق دوستی با شما نیست:

1- نشان ندهید که محتاج ارتباط هستید. اگر هفته پیش با فرد مورد نظرتان آشنا شدید و در طول این یك هفته چند باری با او در تماس بودید به همین اکتفا کنید و او را به حال خود رها کنید و دائم خود را راغب در تماس بودن با او نشان ندهید. سعی کنید ابعاد دیگر زندگی خود را پررنگ‌تر کنید مانند درس، کلاس‌های موردعلاقه‌تان، ورزش و... این نشان می‌دهد که شما برنامه خود را دارید و وابسته به او نیستید. کسی که خودش را دوست دارد، می‌تواند دیگران را هم دوست داشته باشد، پس وقتی شما به سلامت بدن و روان خود اهمیت می‌دهید به شما قدرت می‌دهد و دیگران هم این را متوجه می‌شوند و بیشتر علاقه نشان می‌دهند.

2-  اعتماد به نفس خود را بالا ببرید و بدانید اگر شخصیت خود را قوی کنید و خود واقعی‌تان باشید بسیار جذاب‌تر خواهید بود تا اینکه بخواهید نقش بازی کنید و مصنوعی باشید. بدانید شما هم محاسنی دارید که اگر آنها را در خود پیدا کنید و آنها را پرورش دهید افرادی هستند که در جست‌وجوی آنها باشند.

3- شما با هیچ‌کسی قابل مقایسه نیستید. بدانید که نباید خود را با هیچ فرد دیگری مقایسه کنید، زیرا شما یک موجود منحصر به فرد آفریده شده‌اید و روی این کره خاکی هیچ دو نفری وجود ندارند که شبیه یکدیگر باشند. این تفاوت‌هاست که جذابیت را به وجود می‌آورد، پس دست از مقایسه خود با دیگران بردارید.

4- برای عقاید خود احترام قائل باشید. وقتی شما برای خودتان احترام قائلید به دیگران هم این حس را منتقل می‌کنید و آنها نیز به شما و عقایدتان احترام می‌گذارند که این شما را جذاب‌تر می‌کند.

5-  انعطاف‌پذیر باشید. سعی کنید اگر برنامه‌ای مطابق میل شما انجام نگرفت با سختی و شدت برخورد نکنید و انعطاف خود را نشان دهید. بیش از حد سفت و سخت بودن جوابگو نیست.

6-  ترسو نباشید. هیچ‌گاه به فرد موردنظرتان نشان ندهید که می‌ترسید آسیب ببینید و وابسته شوید زیرا این به فرد مقابل این پیام را می‌رساند که چون من نمی‌خواهم آسیب ببینم پس تو آسیب خواهی دید و هیچ کسی با این تصور خواهان رابطه نیست. این را بدانید که به وجود آمدن عشق هیچ‌گاه خالی از ریسک نیست، با این دانسته خودتان باشید و جلو روید و تمام سعی خود را بکنید که آن‌طور که درست است همه چیز را پیش ببرید.

7- مادی‌گرا نباشید. سعی کنید به مسائل مادی بیش از حد توجه نشان ندهید.

8-  قابل اعتماد باشید. اگر قولی می‌دهید به آن عمل کرده و اعتماد طرف مقابل‌تان را جلب کنید. وقت‌شناس باشید. سعی کنید سر وقت حاضر باشید. این کار ارزشگذاری شما به او را نشان می‌دهد.

9-  بداخلاق و پرخاشگر نباشید. خیلی خوب است که زنی مستقل، جدی، نترس، با جربزه و قوی باشید اما فراموش نکنید که در کنار تمام این خصایص، شما یک زن هستید و باید لطافت و ظرافت خود را حفظ کنید.

10- همیشه در کمال عصبانیت و ناراحتی ادب را حفظ کنید و به هیچ‌عنوان توهین نکنید. مردها از خانم‌هایی که در ناراحتی و خشم‌شان همه‌چیز را به زبان می‌آورند گریزانند.

خانه دوست کجاست , دوست خوب , الناز شاکر دوست

11- شما یک پرنسس نیستید و نقاط ضعف خاص خود را دارید، پس سعی کنید با آنها منطقی روبه‌رو شوید و سعی در برطرف کردن آنها داشته باشید.

12- او نیز یک انسان است با نقاط ضعف خودش و هیچ انسانی بدون ایراد آفریده نشده پس آنها را بپذیرید و مانند پتک از آنها استفاده نکنید.

13- بیش از حد خجالتی و لوس نباشید.

14- ظاهر را می‌توان تغییر داد اما چیزی که مهم است و پایدار می‌ماند شخصیت شماست، پس سعی کنید یک شخصیت سالم، زیبا، مستقل و قوی بسازید.

15- لبخند را فراموش نکنید. بدانید هر آدمی در زندگی شخصی خودش مشکلاتی دارد و این بهترین حس است که در کنار شما بتواند آرامش داشته باشد.

16- گاهی ما درد دل کردن را با غر زدن اشتباه می‌گیریم. درددل کردن نزدیکی شما را به فرد نشان می‌دهد و این خوشایند است اما بدانید که هیچ کسی دوست ندارد غر بشنود آن هم به دفعات زیاد، پس از غر زدن دوری کنید چون باعث دوری می‌شود.


ویدیو : چرا هیچ کس با شما دوست نمی شود؟