چرا نباید مو‌ها را ویتامینه كنیم؟ : این روزها نزدیك عید است و آرایشگاه‌ها بیش ...


این روزها نزدیك عید است و آرایشگاه‌ها بیش از هرموقع سال شلوغ هستند، برای سال نو احتمالا این روزها سری به آرایشگاه می‌زنید اما آیا می‌دانید در یك آرایشگاه باید به چه نكاتی توجه كنید؟ یكی از مكان‌‌هایی كه خانم‌‌ها در آن رفت‌ و‌آمد زیادی دارند، آرایشگاه‌ است. روزانه افراد مختلفی به یك آرایشگاه مراجعه می‌‌كنند كه معمولا برای بیشتر آن‌ها از یك سری وسایل آرایش استفاده می‌شود، درصورتی كه یكی از مشتریان آرایشگاه دچار بیماری‌های قابل انتقال در این مكان باشد، می‌تواند از این طریق دیگران را مبتلا كند به‌خصوص این روزها كه آرایشگاه‌ها شلوغ‌تر از هر زمانی هستند، اما شما می‌توانید با توجه به نكات ساده‌ای در آرایشگاه‌ها تا حد زیادی از ابتلا به بیماری‌های پوستی پیشگیری كنید و سال جدید را مثل همیشه زیبا و سالم آغاز كنید، دكتر امیرهوشنگ احسانی در این مطلب به شما می‌گوید كه به چه نكاتی دقت كنید و از چه كارهایی در آرایشگاه پرهیز كنید

ویتامینه , ویتامینه مو , غذاهایی که نباید به کودکتان بدهید



چه بیماری‌هایی در آرایشگاه‌ها در كمین ما هستند؟

در آرایشگاه‌ها احتمال انتقال 2 گروه بیماری وجود دارد، یكی بیماری‌های پوستی و دیگری بیماری‌های عفونی. به‌طور كلی می‌توان گفت یكی از بیشترین جاهایی كه احتمال انتقال بیماری‌های پوستی وجود دارد اماكن عمومی به‌خصوص آرایشگاه‌هاست یعنی مكان‌هایی كه از وسایل مشترك برای افراد مختلف استفاده می‌كنند. بسیار دیده شده كه عفونت‌های قارچی سطحی پوست، عفونت‌های میكروبی مثل زخم و عفونت‌های ویروسی مثل ویروس عامل بیماری زگیل و ملوسكوم. . . در اثر استفاده از وسایل مشترك از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود چون این نوع ویروس‌ها می‌توانند مدت‌ها روی وسایل زنده بمانند.
ویروس‌های مهم‌تر مثل عامل بیماری ایدز و هپاتیت در ارتباط با خون هستند و در مواردی احتمال سرایت وجود دارد كه از تیغ استفاده می‌شود، تیغ آلوده به این ویروس‌ها می‌تواند در فرد بعدی اگر همراه با ایجاد زخم باشد باعث انتقال بیماری شود.



ضدعفونی كردن با الكل كافی است؟

قاعدتا نمی‌توانید صد در صد مطمئن باشید كه همه وسایل مشترك در آرایشگاه‌ها به درستی ضدعفونی شده است مگر اینكه در همان لحظه در مقابل شما استریل شده باشد ولی باید بدانید كه  اگر آرایشگر شما وسایلش را تنها با یك الكل خالی پاك می‌كند این به هیچ وجه كافی نیست و الكل نمی‌تواند عوامل بیماری‌زا را از بین ببرد، البته الكل یك عامل ضدعفونی‌كننده است ولی گاهی همان ظرف الكل را تا مدت‌ها عوض نمی‌كنند و این خودش عاملی می‌شود برای انتقال بیماری. بهتر است آرایشگاه‌ها یك‌سری دستگاه‌های استریلیزه كردن خاص داشته باشند.

باید‌ها و نباید‌های استفاده از اکستنشن مو , طرز تهیه معجون ویتامینه , غذاهایی که بعد از زایمان نباید خورد



چه آرایشگاه هایی پاكیزه تر هستند؟

یك راه حل برای اینكه مطمئن باشید وسایل موجود در آرایشگاه باعث انتقال بیماری به شما نمی‌شود این است كه دقت كنید تعداد وسایل مشترك در آن آرایشگاه بسیار زیاد باشد مثلا اگر آرایشگاهی 20 مشتری دارد باید به اندازه این 20 نفر وسایل جداگانه داشته باشد تا در طول روز برای هیچ 2 نفری از وسایل مشترك استفاده نكند و هنگام شب این وسایل را درون مواد ضدعفونی‌كننده بیندازد، خوشبختانه این روزها مواد ضد‌عفونی زیادی در بازار وجود دارد كه می‌توانند به سرعت وسایل را ضدعفونی كنند.



پاكسازی پوست در آرایشگاه فایده‌ای دارد؟

این روزها در آرایشگاه‌ها پاكسازی پوست بسیار رواج پیدا كرده است به این معنا كه اول پوست را بخور می‌دهند بعد جوش را در می‌آورند و چون وقتی مثلا بخار آب گرم را روی صورت نگه داریم منافذ پوستی باز می‌شوند و در نتیجه جوش‌های زیر پوست بهتر تخلیه می‌شود، تنها هدف بخور دادن این است سپس از ماسك‌های مختلف برای پوست استفاده می‌كنند، به لحاظ قانونی نباید در آرایشگاه‌ها پاكسازی پوست انجام شود چون از آنجا كه در پاكسازی جوش‌های زیر پوستی فرد تخلیه می‌شود احتمال دارد به بافت‌های پوست آسیب برسد و چون وسایل آرایشگاه‌ها به‌خوبی استریل نمی‌شود احتمال انتقال بیماری‌ها به‌وجود می‌آید.
پاكسازی یك عمل بسیار موقت است و ضایعات خیلی سریع بازمی‌گردند مگر این‌كه پاكسازی همراه با مصرف دارو باشد و دارو نیز مسلما باید با تجویز پزشك باشد، تنها درصورتی پاكسازی ایرادی ندارد كه فرد چند روز بعد از آن عروسی در پیش دارد و برای این زمان كوتاه می‌تواند مفید باشد.



ویتامینه مخصوص ابراهیم برلیان , غذاهایی که بیماران مبتلا به ام اس ms نباید بخورند , 8 نشانه افسردگی که نباید نادیده گرفت

چگونه مانیكور سالم داشته باشید؟

در مانیكور یا پدیكور احتمال زخمی شدن پوست وجود دارد پس باید دقت بسیاری شود و از آنجا كه آسیب رسیدن به بافت دور ناخن و زخمی شدن ممكن است پیش بیاید می‌تواند بستری برای ورود عفونت‌ها فراهم شود و بنابراین باید حتما به آرایشگری مراجعه كنید كه هنگام مانیكور دقت بسیاری داشته باشد تا انگشتان شما زخم نشود و همچنین بهتر است بعد از مانیكور یا پدیكور از آنتی‌بیوتیك‌های موضعی استفاده كنید، یعنی می‌توانید به داروخانه بروید و از آنجا پمادهای آنتی‌بیوتیك خریداری كنید.



چرا نباید غذای منجمد بخوریم؟ , ویتامینه لب , 7 باید و نباید در مورد لباس پوشیدن

قیچی باعث انتقال بیماری ‌می‌شود؟

هر چند قیچی فقط با مو مواجه است ولی ممكن است خود سطح مو آلوده باشد و باعث انتقال بیماری شود، وقتی مو دارای عفونت قارچی باشد، سطح قیچی آلوده می‌شود و در نتیجه احتمال انتقال بیماری به‌وجود می‌آید، به‌طور كلی می‌توان گفت تمام بیماری‌های گفته شده از طریق قیچی می‌تواند منتقل شود. وقتی سر فردی مبتلا به عفونت قارچی یا میكروبی باشد، قیچی می‌تواند این بیماری‌ها را انتقال دهد، حتی اگر موهای فرد بلند باشد و قیچی با پوست او تماس نداشته باشد، چون بعضی از عفونت‌های قارچی یا میكروبی یا ویروسی می‌توانند در تنه مو نیز وجود داشته باشند البته این مورد كمتر پیش می‌آید. بنابراین باید حتما توجه كنید كه یا آرایشگاه تعداد قیچی‌های زیادی داشته باشد كه قیچی هر فرد جدا باشد یا قیچی درست استریل شده باشد. مواد ضدعفونی‌كننده جدیدی در بازار وجود دارد كه می‌توانند به سرعت وسایلی چون قیچی را ضدعفونی كنند. 



از راه قیچی شپش منتقل می‌شود؟

شپش سردر محیط بیرون خیلی زنده نمی‌ماند و بسیار سریع از بین می‌رود، بنابراین احتمال انتقال شپش از راه قیچی خیلی كم است و فرد باید خیلی بدشانس باشد كه همان لحظه كه شپش روی قیچی پریده است، قیچی به موهای او بخورد و شپش به سر او منتقل شود، البته این احتمال وجود دارد و صفر نیست چون یكی از راه‌های انتقال شپش تماس با وسایل آلوده است مثلا شانه یا برس می‌تواند تخم شپش یا خود شپش را به فرد دیگر منتقل كند. یكی دیگر از راه‌های انتقال هم استفاده از روسری یا. . . یك فرد دیگر است. استفاده از گل سرها یا كلیپس‌ها یا گیره‌های آرایشگاه نیز می‌تواند باعث انتقال شپش شود چون ممكن است آلوده به تخم شپش (تخم انگل زنده) باشد و به سرعت به موهای شما منتقل شود و در موهای شما تبدیل به شپش بالغ شود، بنابراین بهترین كار این است كه یا اینگونه وسایل را با خود به آرایشگاه ببرید یا دقت كنید تعداد اینگونه وسایل زیاد باشد.



غذاهایی که نباید خورد یبوست , ویتامینه کردن مو در آرایشگاه , چرا نباید در دوران بارداری جگر خورد

خطر اتی كه در كمین چشم شماست!

نمی‌توان گفت استفاده از مواد آرایشی آرایشگاه‌ها می‌تواند باعث انتقال بیمارها شود مگر اینكه آرایشگاه خیلی آلوده باشد مثلا وقتی پودری را به‌صورت فردی می‌زنند، اگر بعد از استفاده قلم آرایش را تمیز كنند دیگر مشكلی وجود ندارد و خیلی احتمال كمی دارد كه خود پودر دارای عوامل بیماری‌زا باشد.  در آرایش چشم باید دقت بسیار بیشتری وجود داشته باشد چون از مهم‌ترین عفونت‌ها، عفونت پلك و عفونت چشم است و درواقع می‌توان گفت جاهایی از پوست كه نزدیك مخاط است احتمال گسترش بیماری‌ها و وارد خون شدن آن‌ها بسیار زیاد است و چشم یكی از این جاهاست، بنابراین در آرایش دور چشم باید دقت بیشتری وجود داشته باشد.



20 کلمه ای که نباید فراموش کنیم , تا چه مدت بچه ها نباید بخوابند؟ , انواع ویتامینه مو

آسیب‌های كاشت ناخن چیست؟

كاشت ناخن نیز همانند كاشت مژه دارای عوارض است و می‌تواند برای انگشتان خطراتی خاص داشته باشد؛ یكی از این خطرات احتمال به وجود آمدن حساسیت و ملتهب شدن پوست اطراف ناخن است و دوم فشار وارد شده به ناخن برای كاشت می‌تواند به ریشه و بافت‌های اطراف آن آسیب بزند و در نتیجه دیگر ناخن شما همچون گذشته رشد خوبی نداشته باشد. دیگر این‌كه بافت‌های اطراف ناخن آسیب دیده می‌تواند ورود عفونت‌های قارچی یا باكتریایی را كند و فرد دچار التهاب قارچی یا باكتریایی دور ناخن برای مدت طولانی بشود، در حالت عادی پوست دور ناخن به‌طور محكم روی ناخن چسبیده و قسمت بازی وجود ندارد كه قارچ یا میكروب وارد زیر ناخن شود.



بند انداختن به پوست آسیب می‌زند؟

از روش‌های قدیمی از بین بردن موهای زائد بند انداختن است كه می‌تواند تا حدی رشد موها را به تعویق بیندازد، بندانداختن به پوست هیچ آسیبی نمی‌زند و فقط باید هنگام بند انداختن دقت كنید كه بندی كه برای شما استفاده می‌شود نوباشد و روی صورت شخص دیگری استفاده نشده باشد چون فشار بند می‌تواند كمی پوست را زخمی كند و در نتیجه بند كمی به خون فرد آلوده شود و همین امر باعث انتقال بیماری‌های گفته شده شود، بعضی از آرایشگرها بند را الكلی می‌كنند كه این الكلی كردن نمی‌تواند عامل‌های بیماری‌زا را از بین ببرد. بعد از بند انداختن حتما از كمپرس یخ استفاده كنید كه التهاب كم شود سپس از یك ماده ضد‌التهاب موضعی مثل بتامتازون پوستی برای یك یا 2 روزاستفاده كنید، همچنین استفاده از ضد‌آفتاب را فراموش نكنید چون پوست شما بیشتر مستعد لك شدن است.



اكستنشن مو بكنید یا نه؟

معمولا فكر می‌شود كه ریشه موهای سر نسبتا قوی است و در نتیجه چسباندن موی اضافه آسیبی به موها نمی‌زند ولی همین موهای اضافه می‌توانند كشش نسبتا زیادی در ریشه مو ایجاد كنند. یكی از انواع ریزش مو، ریزش موی كششی است به این معنا كه خانم‌هایی كه موهای‌شان را خیلی محكم می‌بافند یا خیلی می‌كشند یا خیلی سفت می‌بندند دچار مشكلی می‌شوند كه موهای جلو و طرفین سرشان یعنی ناحیه گیجگاه دچار ریزش می‌شود. به‌طور كلی هر نوع كشیدن موها از بستن تا اكستنشن زیاد می‌تواند به ریشه‌ها آسیب بزند و در نتیجه به‌تدریج موها ریزش پیدا می‌كند، وقتی این ریزش تكراری شود یعنی فرد چندین بار به خاطر كشش زیاد موها دچار ریزش شود ممكن است دیگر در آن منطقه مویی رشد نكند، ما مراجعان زیادی داشته‌ایم كه به خاطر همین نوع ریزش مجبور به كاشت مو شده‌اند.



ویتامینه مو چیست؟ , تخفیف ویتامینه موجلو سر یا صورت , چرا دختران نباید ساپورت بپوشند؟

اسپری‌های برنزه‌كننده ضرر دارد؟

اصولا برنزه كردن 2 روش دارد یكی برنزه كردن با آفتاب است و دیگری برنزه كردن با كرم یا اسپری؛ این 2 روش باعث تغییر رنگ موقت پوست می‌شود، برنزه كردن در آفتاب در دراز مدت می‌تواند احتمال ابتلا به انواع سرطان پوست را افزایش دهد اما برنزه كردن با اسپری كه این روزها در آرایشگاه‌ها وجود دارد احتمال واكنش‌های حساسیت پوستی را به‌وجود می‌آورد از جمله انواع اگزماهای پوستی و. . . ، اصولا در دنیا اصلا برنزه كردن توصیه نمی‌شود.



پرواز کردن با هواپیما باید و نباید , نباید در خانه گربه نگهداری کنید , باید و نباید های پریود؟

كاشت مژه چه ضررهایی دارد؟

كاشت یا چسباندن مژه به خاطر استفاده از موادی خاص می‌تواند باعث به‌ وجودآمدن حساسیت شود و درنتیجه دور پلك دچار التهاب شود، از طرف دیگر چون به هر حال مژه مصنوعی یك جسم خارجی است و می‌تواند ریسك انتقال بیماری‌ها و عفونت‌ها را افزایش دهد و سوم آسیبی است كه این مژه‌های مصنوعی به مژه‌های شما می‌زنند، یعنی فشاری كه به خاطر چسباندن یا كاشت مژه به فولیكول‌ها و ریشه مو می‌آید، می‌تواند به ریشه‌ها آسیب بزند و باعث شود دیگر ناخن رشد خوبی نداشته باشد.



موهای‌تان را ویتامینه نكنید!

احتمالا تا به حال زیاد در آرایشگاه‌ها دیده‌اید كه افراد موهای‌شان را ویتامینه یا پروتئینه می‌كنند، باید بگویم تمام اینها تبلیغات است و اصلا اثری ندارد چون ویتامین یا پروتئین از كف سر جذب نمی‌شود و اگر كسی دارای كمبود این مواد است باید از راه تغذیه و جذب خوراكی آن‌ها را تامین كند، اینكه در عرض 5 تا 10 دقیقه بتوان به‌طور موضعی به سر ویتامین رساند، اصلا علمی نیست و رد شده است.



چه كارهایی را نباید در آرایشگاه انجام داد؟

قاعدتا هر كاری كه نیاز به یك متخصص پوست و مو دارد بهتر است در آرایشگاه‌ها انجام نشود، كارهایی مثل هرگونه تزریق مثل تزریق بوتاكس و ژل، سوزاندن موهای زائد، پیلینگ، پاكسازی وپاك كردن تاتو و. . . نیاز به حضور یك متخصص پوست و مو و علم و تجربه دارد و باید در مراكز تخصصی انجام شود. سولاریوم نیز از مواردی است كه باید در آرایشگاه‌ها ممنوع شود.

منبع : مجله سیب سبز


ویدیو : چرا نباید مو‌ها را ویتامینه كنیم؟