چرا مسی به فكر جدایی از بارسا افتاده؟ : لیونل مسی برنده چهار دوره توپ طلای ...


لیونل مسی برنده چهار دوره توپ طلای فوتبال جهان از شرایط کنونی خود در بارسلونا راضی نیست و در گفتگویى نسبت به ترك این باشگاه ابراز تمایل نموده است، در فصل گذشته نیز ویلانوا توانسته بود او را برای ماندن در بارسلونا مجاب نماید. طرفداری: جدیدترین اظهارات لیونل مسی نتیجه افزایش نارضایتی او از حضور در بارسلونا است، او در گفتگویی مفصل با روزنامه آرژانتینی Ole در روز سه شنبه، اعلام نمود که نمی تواند آینده خود را به صورت بلند مدت در جمع کاتالان ها تصور نماید. شاید وصلت رویایی مسی و بارسلونا در آستانه یک جدایی ناخواسته قرار گرفته باشد.

پیش از انتشار چنین گفتگویی جنجالی، مسی 27 ساله همواره بر ماندن در بارسلونا تا زمان پایان دوران حرفه ای خود تاکید نموده بود، اما حال شرایط به گونه ای دیگر در حال رقم خوردن هستند. در فصل گذشته نیز هنگامی که مسی تحت نظر تاتا مارتینو وضعیت خوشایندی نداشت، به فکر جدایی از بارسلونا افتاده بود، او حتی در خصوص مشکلات و تمایل جدایی خود از بارسا با تیتو ویلانوا صحبت نموده بود، اما تیتو سرمربی سابق بارسا یک هفته قبل از مرگش توانسته بود رضایت این ابر ستاره آرژانتینی را برای باقی ماندن در بارسلونا جلب نماید، در آن زمان اخباری مبنی بر تمایل باشگاه پاریس سن ژرمن برای جذب مسی نیز منتشر شده بود. حال به نظر می رسد در تابستان آتى و حتی آینده ای نزدیک تر، مسى افکار خود را بیشتر با چنین درخواست هایی مبنى برترک بارسلونا مشغول نماید.

خوان لاپورتا رئیس سابق بارسلونا با همه تلاش خود از وقوع چنین اتفاق ناگواری جلوگیری خواهد نمود، چون احتمال انتخاب دوباره او به سمت ریاست این باشگاه در تابستان 2016 بسیار محتمل تر به نظر می رسد و هنگام بازگشت خود به بارسلونا لاپورتا نمی خواهد شاهد بارسایی بدون لیونل مسی باشد.

جدایی نادر از سیمین , جدایی , بارسا

روابطی ناخوشایند با سران باشگاه

در اولین دوران حضور لاپورتا در سمت ریاست باشگاه بارسلونا که تا سال 2010 به طول انجامید، لیونل مسی زیر نظر پپ گواردیولا از بازیکنی نیمکت نشین خیلی سریع به بازیکنی کلیدی برای بارسا تبدیل شد. پپ گواردیولا سرمربی فعلی بایرن مونیخ در خصوص اهمیت بازیکن سابق خود گفته بود:"وقتی مسی در فرم خود باشد، بارسلونا نیز  در فرم خوب خود است." مسئله ای که در این روزها کمتر دیده می شود.

در اواخر دوران چهار ساله حضور پپ گواردیولا در بارسلونا، بین مسی و پپ گواردیولا اختلافاتی مشاهده شده بود، به خصوص هنگامی که در آپریل 2012 بعد از شکست 1:2 بارسا در ال کلاسیکو، بحثی شدید بین این دو بر سر چیدمان تیم صورت گرفته بود. دو ماه بعد گواردیولا از بارسا جدا شد. از آن زمان به بعد اما نارضایتی مسی در بارسلونا به صورت محسوس تری افزایش یافته است.

یکی از دلایل اصلی جدایی گواردیولا از بارسلونا مشکلات اصلی او با ساندرو روسل رئیس سابق باشگاه بارسا بوده است، روابط لیونل مسی نیز با سران اخیر باشگاه به خصوص با بارتومئو که بعد از کناره گیری روسل جایگزین وی شده است، هرگز بهینه نبوده است، چون از نظر این ستاره آرژانتینی باشگاه بارسلونا تحت هدایت بارتامئو همواره در حال سبک سنگین کردن فروش او به باشگاه هایی دیگر بوده است. البته مسی با لاپورتا كه تا سال 2010 ریاست بارسا را عهده دار بوده است، روابط تنگاتنگی داشته است.

یوهان کرایوف هلندی اسطوره بارسا در این زمینه بعد از پیوستن نیمار به بارسا گفته بود:"بعد از جذب نیمار، من به این موضوع فکر کردم که امکان دارد بارسلونا مسی را به فروش برساند. فشار بر روی مسی بسیار بالا است، هر کسی که به استادیوم می رود می خواهد نبوغ وی را تماشا کند و برای اینکه مسی بتواند نبوغ خود را به نمایش گذارد، تیم می بایست بسیار هماهنگ و موثر کار نماید."

حمله مسی به نایب رئیس باشگاه

گواردیولا در زمان حضور خود در بارسلونا بازیکنی نظیر آلکسیس سانچز را به عنوان مکمل مسی برای بارسا جذب نمود، اما ساندرو روسل و بارتامئو هنگام جذب نیمار چنین تصورى نداشته و خواهان تشكیل تیم موفقى دقیقا نقطه مقابل بارسای خوان لاپورتا بوده اند.

مسى اما نیمار را به عنوان جانشین احتمالی خود در بارسلونا می دانسته است. این ستاره آرژانتینی از این موضوع كه نیمار 21 ساله دستمزدى بیشتر از او در یافت كند، هرگز راضى نبوده است. با وجود اینكه شرایط قراردادى مسى نیز در این میان بهبود یافته است. مسئله شگفتى آورتر براى مسى این است كه تنها بعد از یك سال از حضور نیمار در بارسلونا وى قراردادى جدید با این باشگاه منعقد نموده است كه شرایط مالى بهترى براى این ستاره برزیلى به ارمغان آورده است.

علاوه بر این اظهارات عجیب خاویر فاوس نایب رئیس باشگاه نیز بر نارضایتى لیونل مسى دامن زده بود، چون وى سال گذشته اعلام نموده بود كه باشگاه بارسلونا هیچ برنامه اى براى تمدید قرارداد مسى ندارد، مسى اما در برابر چنین اظهاراتى با بیان اینكه "فاوس هیچ دركى از فوتبال ندارد" دفاع كرده است. البته مسى سرانجام قرارداد خود را هر چند نه با رضایت كامل با باشگاه تمدید نمود و در بارسا ماندگار شده است.

در زمان هاى گذشته لیونل مسى در بارسا همواره از حمایت گواردیولا و لاپورتا برخوردار بوده است، اما چنین حمایتى از وى در حال حاضر كمتر به چشم مى خورد، فقدان و كمبود حمایت از سوى سران باشگاه در سال هاى اخیر نیز دلیل دیگرى براى نارضایتى مسى بوده است،‌ از نظر مسى و هواداران او باشگاه براى جلب نظر و از بین بردن دغدغه هاى بهترین بازیكن تاریخ بارسلونا مى بایست عملكرد بهتر و مناسب ترى داشته باشد.

بعد از آغاز مشكلات مصدومیت لیونل مسى در فصل 2012/13، انتقاداتى از او حتى در بین سران باشگاه نیز وجود داشته است، موضوعى كه مسى آن را ناجوانمردانه دانسته و حتى موجبات عصبانیت وى را نیز فراهم نموده است. اتهامات فرار مالیاتى مسى كه از سوى دادگسترى اسپانیا مطرح شده نیز از موارد دیگر نارضایتى مسى بوده است، چون از نظر مسى دادگسترى اسپانیا با چنین اتهاماتى مى خواهد او را قربانى نموده و به عنوان سمبل این موضوع نشان دهد.

علاوه بر حاشیه هاى مسى در خارج از مستطیل سبز، در حال حاضر درون زمین نیز همه چیز براى مسى به خوبى سپرى نمى شود، براى مثال در برد مقابل آلمریا، مسى درخشش خاصى نداشته و به نظر مى رسید او مى بایست بیشتر به عقب برگشته تا در جریان بازى قرار گیرد، لوئیز انریكه سرمربى بارسلونا نیز بعد از بازى به طور كاملا واضح مشخص نمود كه مسى براى درخشش نیاز به وجود ژاوى در تیم دارد.

البته با وجود حضور همزمان مسى و ژاوى به طور همزمان از ابتداى بازى مقابل رئال مادرید، آبى انارى ها شكستى تلخ را تجربه نمودند و یك هفته بعد در مقابل سلتاویگو نیز به نتیجه اى بهتر از تساوى نرسیدند. البته چنین نتایجى تعجب مسى را به دنبال نداشته و او هنوز به هم تیمى هاى خود اعتماد كامل دارد:"بارسا براى رسیدن به عنوانى در این فصل از كیفیت كافى برخوردار است."، اما به نظر او نسبت به كار انریكه سرمربى تیم و برنامه هاى او اطمینان كاملى ندارد و نسبت به تصمیمات این سرمربى به ویژه در نقل و انتقالات انتقاداتى دارد.

جدایى خوزه پینتو سنگربان 38 ساله بارسا كه از دوستان صمیمى مسى به حساب مى آمده است، براى این ستاره آرژانیتنى قابل هضم مى باشد،‌ اما جدایى سانچز و سسك فابرگاس براى مسى هرگز قابل توجیه و قابل درك نیست به خصوص اینكه مسى با فابرگاس از رابطه بسیار خوبى با یكدیگر برخوردار بوده اند.

پدر لیونل مسى پیشتر اعلام نموده بود كه پسرش تمایل دارد در نیوكمپ بماند، خود مسى نیز در مصاحبه اخیر با روزنامه آرژانیتنى Ole  اعلام نموده كه:"اگر تصمیم با من باشد، من همیشه در بارسلونا مى مانم، اما شرایط آن گونه كه انتظار داشتم پیش نمى رود." با این حال با توجه به وضعیت پیش آمده، مسى پیشنهادات ارائه شده براى جذب خود را بررسى خواهد نمود، اگر باشگاه نتواند رضایت او را جلب نماید.

امیدوارى هواداران براى باقى ماندن مسى در بارسا حال تنها به لاپورتا بستگى دارد، چنین گمانه زنى مى شود كه رئیس سابق و احتمالى بارسا در دور بعد، در روزهاى آتى با لیونل مسى دیدارى خواهد داشت تا به او اعلام نماید كه تیم آینده بارسا را با محوریت این ستاره آرژانتینى شكل خواهد داد، در صورتى كه او پیروز انتخابات سال 2016 ریاست باشگاه شود. به هر حال انتخاب دوباره خوان لاپورتا كه از بزرگترین حامیان مسى محسوب مى شود، به عنوان ریاست باشگاه بارسلونا، مى تواند عامل مهمى براى وفادار ماندن لیونل مسى به بارسا براى مدت طولانى ترى باشد.


ویدیو : چرا مسی به فكر جدایی از بارسا افتاده؟