چرا لاریجانی در مقابل تندروها نمی‌ایستد؟ : استاد دانشگاه تهران گفت: مجموعه‌ای ...


استاد دانشگاه تهران گفت: مجموعه‌ای متشکل از 40تا 60نماینده تندروی اصولگرا وابسته به جبهه پایداری یا همان طرفداران آقای احمدی‌نژاد هسته اصلی رویارویی و ایستادگی در برابر دولت آقای روحانی هستند البته آنچه باعث تاسف است اینکه اکثریت میانه‌روی مجلس و به‌خصوص شخص آقای علی لاریجانی خیلی قرص و محکم در برابراین 40یا 50نفر تندرو نمی‌ایستند. روزنامه آرمان: استاد دانشگاه تهران گفت: مجموعه‌ای متشکل از 40تا 60نماینده تندروی اصولگرا وابسته به جبهه پایداری یا همان طرفداران آقای احمدی‌نژاد هسته اصلی رویارویی و ایستادگی در برابر دولت آقای روحانی هستند البته آنچه باعث تاسف است اینکه اکثریت میانه‌روی مجلس و به‌خصوص شخص آقای علی لاریجانی خیلی قرص و محکم در برابراین 40یا 50نفر تندرو نمی‌ایستند و اجازه می‌دهند هر طور دلشان می‌خواهد از ابزارهایشان اعم از دادن کارت زرد، احضار پی‌درپی وزرا به مجلس و... استفاده ‌کنند.

 صادق زیباکلام افزود: هدف تندروها از جنگ روانی علیه دولت روحانی پوشاندن و تحت‌تاثیر قرار دادن رسیدگی‌هایی است که علی‌القاعده نسبت به دولت گذشته صورت می‌گیرد. اگر به یاد داشته باشیم آقای روحانی شروع کردن به بالا زدن پرده از روی برخی مشکلات، معضلات و سوءمدیریت‌هایی که در دولت قبل انجام شده بود. با این کار جنبه‌های دیگر عملکرد اصولگرایان در دولت‌های نهم و دهم مشخص‌تر و روشن‌تر می‌شد به عنوان نمونه درباره بنزین و گازوئیل با عجله در دولت دهم برنامه‌ریزی شد و اکنون مشخص شده چه بلایی بر سر هوای مملکت آمده است یا مسائل مربوط به محیط‌زیست، خشک شدن دریاچه ارومیه و دهها مشکل و معضل دیگر.

این تحلیلگر سیاسی اظهار کرد: پایداری‌ها در مجلس در حقیقت حواس‌ها و نگاه‌ها را به جای آنکه متوجه مشکلاتی که در دولت گذشته به وجود آمده بکنند، به سمت دولت یازدهم منعکس می‌کنندلذا بنده تردیدی ندارم اینها می‌خواهند با جوسازی و کشاندن وزرا به مجلس خواهان عدم افشای عملکرد دولت قبل شوند. وی تاکید کرد: کسانی در راس انتقاد به دولت آقای روحانی در مجلس هستند که پایگاه مردمی اندکی دارند به عنوان مثال فردی چون حمید رسایی فقط 300هزار رای در تهران به دست آورده است.

 درحالی که تهران حدود 6میلیون افراد واجد شرایط رای دادن دارد بنابراین این میزان آرای رسایی گویای تنها 5درصد از کل آرای حوزه انتخابیه به وی می‌باشد یا آقاتهرانی با 10درصد آرا و روح‌ا... حسینیان با 6درصد رای وارد مجلس شده‌اند لذا این سوال مطرح می‌شود که آیا آقای روحانی بیشتر نمایندگی مردمی را دارد یا امثال آقایان که 10درصد آرای مردم را هم ندارند؟ درواقع حق با اینهاست یا با دولت روحانی؟

زیباکلام با تاکید بر این مطلب که می‌توان مجلس نهم را با مجلس پنجم مقایسه کرد، گفت: اگر به یاد داشته باشیم یک یا دو سال از دولت آقای خاتمی مصادف شد با دوران مجلس پنجم یعنی مجلسی که در راس آن آقای ناطق‌نوری قرار داشت در آن زمان اصولگرایان با نام جناح راست یا محافظه‌کار فعالیت می‌کردند لذا به‌رغم اختلاف‌نظر میان دولت اصلاحات و مجلس اصولگرا که خیلی بیشتر از تفاوت و اختلاف دولت یازدهم و مجلس نهم بود ما شاهد بودیم در نتیجه کیاست، کاردانی و خوش‌جنسی خیلی از نمایندگان محافظه کار هیچ یک از کارهایی که در مجلس نهم با دولت روحانی می‌کنند در آن زمان صورت نگرفت که این موضوع نشان‌دهنده آن است که رفتار نمایندگان مجلس چقدر می‌تواند برگرفته ازاخلاق و در نظر داشتن قواعد بازی سیاسی یا برگرفته از غوغاسالاری باشد.


ویدیو : چرا لاریجانی در مقابل تندروها نمی‌ایستد؟