چرا برخی مانورهای موشكی رسانه ای نشد؟ : مسئول روابط عمومی كل سپاه گفت: رسانه ...


مسئول روابط عمومی كل سپاه گفت: رسانه ای نشدن آزمایش‌های موشكی تابع مصوبات شورای عالی امنیت ملی است كه سپاه نیز به آن عمل كرده است. خبرگزاری دانشجو:  سردار سرتیپ دوم پاسداررمضان شریف، در گفت وگویی به تشریح تاثیر ارتقای توان دفاعی در عرصه سیاسی و نقش آن در بازدارندگی و تامین امنیت كشور پرداخت و با بیان اینكه جمهوری اسلامی ایران برخوردار از یك انقلاب بزرگ با معیارهای مشخص است ، اظهار داشت : سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان مولود نظام ،حافظ دستاوردهای انقلابی است كه توسط امام راحل پی ریزی شده و مردم نیز از آن حمایت كرده اند.
 
وی با بیان اینكه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل شرایط ویژه نظامی و امنیتی منطقه و وابستگی رژیم پهلوی به آمریكا در وضعیت خاصی بسر می بردیم، گفت: امام خمینی(ره) با شناخت دقیقی كه از رفتار دشمن و شرایط فرهنگ و جامعه ایرانی داشتند، سپاه را به عنوان نیروی برآمده از متن مردم، ایجاد كردند و این نیروی مردمی همواره نشان داده كه سخت به آرمان های انقلاب اسلامی پایبند است.
 
مسئول روابط عمومی كل سپاه با یادآوری خباثتها و توطئه های نظام سلطه و استكبار جهانی از جمله تحمیل جنگ 8 ساله علیه ملت ایران گفت: امروز نیزهر چند صدام وجود خارجی ندارد، اما حامیان وی همچنان هستند و هیچ تغییر محسوس و قابل ملاحظه ای در رفتار خصمانه آمریكا و هم پیمانان منطقه ای آنها نسبت به انقلاب اسلامی ایجاد نشده است.
 
وی با تاكید بر اینكه رژیم اشغالگر قدس همواره منافع ما را تهدید كرده و آمریكا هم همیشه پایبندی خود را در كمك به صهیونیستها ابراز كرده است، تصریح كرد :این مساله پیام روشنی را برای ملت و نظام ما دارد ، به این معنا كه ما باید به گونه ای قدرتمند شویم كه بتوانیم بازدارندگی لازم را در قدرت دفاعی كشور داشته باشیم تا كسی جرات در سر پروراندن فكر تهاجم به ما را نداشته باشد.
 
سردار شریف لازمه غافگیرنشدن در مواجهه با تهاجم دشمن را توانمندی در حوزه دفاعی و امنیتی برشمرد واظهار داشت : تجهیزات نظامی از ملزومات این توانمندی است و سامانه های موشكی از موثرترین تجهیزات در بوجود آوردن بازدارندگی به شمار می رود.
 
وی با بیان اینكه افزایش توانمندی های دفاعی از دوران دفاع مقدس شروع شد گفت: مجاهدت و آزمایش های مكرر كه با حمایت های مجدانه رهبر معظم انقلاب همراه بوده باعث شد كه با تلاش های جهادی فرزندان ملت توانستیم به این قدرت دست یابیم كه گوشه هایی آن برای متنبه شدن دشمن ،در آزمایش ها و رزمایش هایی كه داشتیم به نمایش گذاشته شد.
 
مسئول روابط عمومی كل سپاه با تاكید بر اینكه ایران اسلامی امروز امن ترین كشور منطقه است اظهار داشت : گروهك داعش توانسته كشورهای زیادی را تهدید و ناامن كند، اما به لطف روحیه حاكم بر كشور و اشراف اطلاعاتی فرزندان انقلاب، امنیت كشور حفظ شده است و دشمن فرسنگ ها از ما فاصله دارد، اما باید كشور به آن مرحله ای از توانمندی برسد كه حتی دشمن نتواند از فاصله ای دور هم منافع ملی را تهدید كند.
 
سردار شریف با تاكید بر اینكه ملت ایران خواهان كشوری پیشرفته و امن است اظهار داشت: سرمایه گذاران در جغرافیای امن سرمایه گذاری می كنند و كشوری امن است كه دیگران نتوانند آن را تهدید كنند؛ جمهوری اسلامی ایران امروز در حوزه های دفاعی ، نظامی و امنیتی از ثبات برخوردار است و قطعا تقویت بنیه دفاعی كشور به پایدار شدن این امنیت كمك می كند.
 
وی افزود: هر چند سیاستمداران كاخ سفید از جمله رئیس جمهوری آمریكا اصرار بر این دارند كه موشك ها مانعی برای سرمایه گذاری است، اما در واقع سرمایه گذاران در پی یافتن جایی هستند كه امنیت و ثبات بیشتری داشته باشد و ایران از معدود كشورهایی است كه مسئولان دولتی كمتر دغدغه مسائل نظامی و امنیتی را دارند و بنابراین از فرصت كافی برای پرداختن به مباحث فرهنگی و اقتصادی برخوردارند.
 
سردار شریف در پایان با دقیق خواندن اظهارات فرمانده نیروی هوا فضای سپاه مبنی بر اینكه «رسانه ای نشدن برخی از رزمایش های سپاه باعث پررو شدن آمریكایی ها شده»،رسانه ای نشدن آزمایشهای موشكی را تابع مصوبات شورای عالی امنیت ملی دانست كه سپاه نیز به آن عمل كرده وگفت: طبق مصوبات ستاد كل نیروهای مسلح و شورای عالی امنیت ملی كه به تائید مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) می رسد، سپاه جدول رزمایش های خود را به صورت سالانه تهیه و تنظیم می كند كه بخشی از آنها رسانه ای می شود و بخش دیگر اعلام نمی شود و این روال ثابتی بوده كه تاكنون به آن عمل شده است.


ویدیو : چرا برخی مانورهای موشكی رسانه ای نشد؟